MNG Kargo dolandırıcılık şebekesini çökertti: 34 şüpheliye binlerce yıl hapis cezası isteniyor | Son 24 saatin gündemi
MNG Kargo, Türkiye’de son zamanlarda artan kargo dolandırıcılıklarına karşı önemli bir adım attı ve dolandırıcıların MNG Kargo kimliğini kullanarak vatandaşları tuzağa düşürdüğü ve sahte ödenmemiş kargo ücretleri ile haksız kazanç elde ettiği bir şebekeyi ihbar ederek adalete teslim etti. Şüpheliler hakkında, 594’er yıldan 1945’er yıla kadar değişen oranlarda hapis cezası istemiyle dava açıldı.
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı Terör ve Örgütlü Suçlar Soruşturma Bürosu’nun başlattığı davada yer alan iddianamede, 34 kişinin şüpheli, 202 kişinin ise mağdur olduğu belirtildi. Ancak, tespit edilemeyen mağdurların olduğu da ifade edildi. Bu dolandırıcılık yöntemiyle on binlerce kişinin mağdur olduğu tahmin ediliyor. İddianame, şüpheliler hakkında 1945’e kadar değişen cezalar talep ediyor.
MNG Kargo tarafından yapılan şikayet dilekçesinde, dolandırıcıların 90 ila 200 TL arasında değişen ücretler talep ettiği ve bunları faiziyle birlikte tahsil etmek istedikleri belirtildi. Ayrıca, bazı avukatların da bu dolandırıcılık işine dahil olduğu ifade edildi ve bu avukatlar hakkında da soruşturma açıldığı bildirildi.
Şüphelilerin “suç işlemek amacıyla örgüt kurmak”, “nitelikli dolandırıcılık”, “kişisel verileri verme veya ele geçirme”, “nitelikli dolandırıcılığa teşebbüs” ve “suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama” suçlarından yargılanacakları öğrenildi. Yargılama sürecinin yakın bir zamanda resmen başlaması bekleniyor.
Ünlü Şef Refika Birgül, gıda israfına dikkat çekmek için çöp konteynerine girdi
Ülkemizde boşa harcanarak israf edilen gıdaları tespit etmek amacıyla çöp konteynerlerine girerek araştıran Refika Birgül, meyve sebzeden yeşilliğe, ekmekten simit ve keke hala kullanılabilir durumdaki yiyeceklerin atıldığını görünce, “Boşa Harcama” diyerek farkındalık yaratmak amacıyla “Bereket” video serisini hazırlamaya karar verdi.
Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
ECHO Summit’24’ün programı belli oldu…
Bu yıl “Generative E-Commerce” ana temasıyla akıl açıcı sunumlara ev sahipliği yapacak olan ECHO Summit’te sektör profesyonelleri, uzmanlıkları ve birikimleriyle katılımcılara e-ticarete dair en güncel gelişmeleri aktaracak. Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle gerçekleştirilecek olan zirve 15 Mayıs Çarşamba günü Wyndham Grand Istanbul Levent’te gerçekleşecek.
ECHO Summit ile ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Tepkiler büyüyor: Apple yeni iPad Pro reklamında insan yaratıcılığına savaş mı açtı?
Apple’ın yeni iPad reklamı, yaratıcı camiada tepki çekiyor. Reklam filminde, boya, piyano, trompet, atari gibi çeşitli sanat ve eğlence aletleri yok edilerek yerlerine yeni iPad yerleştiriliyor. Reklamın vermek istediği mesaj net gibi görünse de, özellikle yapay zekanın yaratıcılığı tehdit ettiği yönündeki endişelerin gündemde olduğu bir dönemde, bu sembolik yok etme eylemi pek çok kişiyi rahatsız etti.
Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Coca-Cola Spills kampanyasında “Dökülen her bir damlaya değer” diyor
Coca-Cola, “Spills” adını verdiği kampanyayla, gündelik yaşamda sıkça duyulan “Elimde içecek var, dikkat et dökülmesin” gibi cümlelerden yola çıkarak dikkat çekici bir kampanya hazırladı.
“Spills” kampanyasında Coca-Cola, insanların sevdikleriyle kucaklaşırken ellerindeki içecekleri unutup döktükleri anları kutluyor.
“Duyguların, ön planda tutularak insanların marka ile bağ kurmaları özgürlüğü sunulmasının oldukça önemli olduğu” içgörüsünden yola çıkılan “Spills” kampanyasında hayattaki en önemli şeyin, sevdiklerimize odaklanmak olduğuna dikkat çekiliyor.
Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.