“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” belli oldu…
“Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları”nın ödüllendirildiği B2B Excellence Awards’un kazananları ödüllerini Wyndham Grand Istanbul Levent’te gerçekleşen törenle aldı. B2B Marketing & Management Summit’in hemen ardından gerçekleştirilen törende “Müşteri Memnuniyeti” ödülünün sahibi Multinet Up oldu. “Çevre ve Doğa Hakları Konusunda Duyarlı Marka” ödülüyle Sabancı Holding, “En Dijital ve Teknolojik Türk Markası” ödülüyle Vestel, “Sürdürülebilirlik ve Enerji Tasarrufu Konusunda Duyarlı Marka” ödülüyle de Enerjisa Enerji öne çıkan markalar arasında yer aldı.
Türkiye’de markaların B2B alandaki performansını kapsamlı bir araştırmayla ölçümleyen ilk endeks olan “B2B Excellence Awards”da dördüncü defa “Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları” belirlendi. Marketing Türkiye ile Kuantum Araştırma iş birliğinde ve Deloitte uzmanlığıyla ortaya çıkan “Mükemmel Marka Modeli” ölçümleriyle Türkiye ekosistemindeki küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler değerlendirilerek 20 farklı kategoride en başarılı markalar, Wyndham Grand Istanbul Levent’te düzenlenen görkemli törende ödülle taçlandırıldı.
“Yılın En İtibarlı İş Ortakları” nasıl belirleniyor?
“Yılın En İtibarlı İş Ortakları”nı belirleyen “B2B Mükemmellik Modeli” Marketing Türkiye, Kuantum Araştırma ve Deloitte işbirliği ile hayata geçirildi. Modelin çıkış noktası da “İş yerlerinin ihtiyaçları nelerdir?” sorusuna cevap bulup, bu ihtiyaçlar için en mükemmel iş ortaklarını sektörde ilk kez ödüllendirmeye dayanıyor.
Bu noktada öncelikle Kuantum Araştırma’nın B2B pazar know-how’ına ek olarak, iş yerlerinin satın alma profesyonelleri ile Indepth görüşmeler gerçekleştirildi ve marka, memnuniyet ve tercih nedenleri ölçüm modeli için birer değişken haline getirildi. Aynı zamanda model için kullanılacak soru formunun da işlevselliği ölçülerek “Mükemmel Marka Modeli” yaratıldı.
Endekse temel oluşturan Mükemmel Marka Araştırması, Türkiye temsili IBBS Düzey-1 12 ilde bulunan, küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelerde, işyerlerinde satın almadan sorumlu veya satın alma kararında etkili kişilerle, yüzde 95 güven düzeyinde ±2,0 hata payı ile yapılıyor.
2023 yılında çalışmanın ana örneklemi olarak toplam 3 bin 955 kişiyle görüşüldü.
Çalışmanın örneklemi SGK verileri baz alınarak illerde bulunan iş yeri sayılarına, sektör ve işletme büyüklüğü bakımından tabakalandırılırken örneklemin temsiliyeti daha da artırılıyor.
Çalışma kurgusu, soru formunun işlevselliğini artırmak için 3 varyant oluşturularak gerçekleştiriliyor. 3 varyant toplam 15 sektör kategorisini içeriyor.
İşte bu yıl B2B Excellence Awards kazanan markalar…
Akaryakıt
- Shell Türkiye
Araç Kiralama
- Avis Türkiye
Banka
- Garanti BBVA
Elektronik
- Teknosa
E-ticaret Platformu
- Trendyol
Gıda Mutfak
- BİM
GSM
- Turkcell
Güvenlik Sistemleri
- Kale Kilit
İnternet
- Türk Telekom
Kargo
- Yurtiçi Kargo
Ofis Kırtasiye
- Hepsiburada
Online İhale, Satın Alma ve Tedarik Platformu
- Promena
B2B Sahiplik / Özmal Araç
- Fiat Türkiye
Tamamlayıcı / Özel Sağlık Sigortası
- Anadolu Sigorta
Temizlik
- BİM
Yemek Kartı
- Edenred Türkiye
- Multinet Up
Çevre ve Doğa Hakları Konusunda Duyarlı Marka
- Sabancı Holding
En Dijital ve Teknolojik Türk Marka
- Vestel
Kadın Hakları Konusunda Duyarlı Marka
- THY
Sürdürülebilirlik ve Enerji Tasarrufu Konusunda Duyarlı Marka
- Enerjisa Enerji