TurkNet 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı anlamlı ve ilham verici bir kampanyayla kutluyor. Senaryosu ve fikri tamamen TurkNet çalışanlarına ait olan filmde başarı öyküsü yaratmış gençlere yer verilirken, “Atatürk bugün hayatta olsaydı gençlere ne söylerdi?” sorusunun cevabı da yapay zeka araçları eğitilerek bulunuyor.
UNICEF ve SODEV verilerine yer vererek başlıyor TurkNet’in “Işığım Atatürk” filmi. Gençlerin yüzde 70’i gelecek kaygısı taşıyor, yüzde 65’i yetersizlik hissi içinde ve yüzde 60’ı başarısızlık endişesi taşıyor… Bu karanlığın ardındansa Atatürk’ün sesi duyuluyor önce ve ardından bu coğrafyada başarı hikayesi yazan ve yazmaya da devam eden gençleri görüyoruz.
Atatürk’ün tüm eserleriyle ve günümüz gençlik araştırmalarının verileriyle eğitilen yapay zeka yazılımları aracılığıyla oluşturulan, her bir gence ışık olacak “Atatürk’ün gençlere öğütleri” yine yapay zeka araçlarıyla seslendiriliyor…
Senaryosu ve fikri TurkNet çalışanları tarafından oluşturulan “Işığım Atatürk” Kaju İstanbul imzası ile izleyicilerle buluşuyor.
“Gençleri #IşığımAtatürk hashtag’i ile hikayelerini paylaşmaya davet ediyoruz”
Projenin çıkış noktasını anlatan TurkNet’in Büyümeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı (CGO) Gül Sağır Aydın “Gençlerin özgürlük, fırsat eşitliği ve istihdam gibi konulardaki endişeleri, yapılan tüm araştırmalarda sıkça ortaya konuluyor. Ancak aynı araştırmalar, gençlerin dünyanın daha iyi bir yer haline geleceğine olan inançlarının yetişkin bireylere kıyasla yüzde 50 daha fazla olduğunu ve artan krizlere karşı harekete geçmek için sabırsızlandıklarını gösteriyor. Filmde TurkNet’in, gençlere keşfetme, öğrenme ve kendilerini ifade etme gücü veren güvenli ve hızlı internet bağlantısı sağlama konusundaki kararlılığını vurgulamak istedik ve destekleyici-geliştirici bir topluluğun rolünü sembolize eden bir senaryo üzerinde çalıştık” diyor.
“Gençlere imkan verildiğinde tutku ve motivasyonla neler başarabileceklerini gösteren bu projede, Atatürk’ün ilkelerine ve inkılaplarına rehber olarak bakmanın önemini hatırlatıyoruz” diyen Aydın film hakkında ise “Filmde TurkNet’in her daim gençlerin yanında olma misyonu çerçevesinde destek verdiği gençler rol aldı ve hikayeleriyle hayallerini gerçekleştirmek isteyen herkese ilham oldu. Projedeki amacımız, başarının uzak ve çok zor kazanılan bir hedef olmadığını, her birimizin küçük ya da büyük hayalinin kıymetli ve ulaşılabilir olduğunu vurgulamak. Bu sebeple tüm gençleri #IşığımAtatürk hashtag’i ile onlara adanmış bu özel günde başarı ve hayallerini paylaşmaya davet ediyoruz” ifadelerini kullanıyor.
Kampanya Künyesi
Reklamveren: TurkNet
Prodüksiyon Şirketi: KAJU İSTANBUL
Marka Kreatif ve Strateji Ekibi: Nefise Sun, Sena Köroğlu Tetik
Marka Ekibi: Gül Sağır Aydın, Özgül Ağca Ertüzün, Sena Köroğlu Tetik, Nefise Sun, Zaliha Terk, Özgül Zeybek, Furkan Demirtaş, Volkan Büyükaltay, Efe Ursavaş, Anıl Taş, Tayfun Güney, Ezgi Kara, Nilgün Unur, Merve Bayrı Kübra Demir
Senaryo: Nefise Sun
Director: Derhan Okay, Irmak Unutmazbaş
DOP: Doğukan İnce (Dodo)
1st AD: İpek Aksoy
Creative Director: Kaan Ertüz
Producer: Ece İşbilen Dağ, Deniz Cem Dağ
Producer Assistant: Gülce Yeldan
Storyboard Artist: Galip Karadeniz
Production Manager: Emrah Ertem
Gaffer: Mustafa Yağız
Grip: Unity Force Grip
Art: Pırıl Kurbetçi
Styling: Taleh Aliyev
Hair Stylist: Demircan Demirci
Makeup: Ayşe Gaye Yılmaz
Colorist: Mesut Kesici
Editing: Fatih Yılmaz
Vfx: Berkan Yavuz, Halil Kenesarı, Alp Can Karaoğlan
Sound Design & Mix: Kaan Ceyhan