Teknoloji, veri ve yaratıcılığın buluştuğu yolculuk: Medya planlamasında yeni bir dönem
Kurulduğu günden bu yana sektörde fark yaratan OPN Forte, 10. yılında kapsamlı bir dönüşümden geçtiğini ve yeni dönemde tüm çalışmalarını OCC Group çatısı altında gerçekleştireceğini duyurdu. İkinci 10 yılın kapılarını aralayan şirket; teknoloji, veri ve yaratıcılığın bir araya geldiği yenilikçi yaklaşımlarla şekillenecek yeni 10 yıl için planlarını hayata geçirmeye başladı… Bu entegre yapı içerisinde, TÜBİTAK onaylı, yapay zeka destekli reklam ve pazarlama teknolojileriyle piyasayı şekillendirici yenilikler sunan Crescendo Analytics’i ve yaşanan büyük dönüşümü OCC Group Genel Müdürü Okan Özcan ile konuştuk…
Günümüzde teknolojinin hızla gelişmesi ve dijitalleşmenin tetiklediği dönüşümün hızı giderek artıyor. Bu dinamik ortamda, OCC Group’un bir parçası olarak Crescendo Analytics, yapay zeka alanındaki ilerlemelerle nasıl entegre oluyor ve bu değişimin öncüsü olarak nasıl bir rol üstleniyor?
Yeni bir sürecin başladığı bu yapıda, sadece yapısal bir dönüşüm değil; aynı zamanda iletişim stratejilerini yapay zekanın gücüne dayalı emsalsiz bir mimariye oturtulduğu, uçtan uca yapay zeka destekli bir sistem aracılığıyla, tüm medya ve pazarlama iletişimi faaliyetlerinin sorunsuz şekilde entegre edildiği bir dünya yaratılıyor.
OCC Group, farklı alanlarda uzmanlaşmış ekiplerden oluşan çok yönlü bir yapı olarak öne çıkarken, işlerin temelinde üç ana alan bulunuyor:
● OPN Forte: Veri, dijital ve analitik teknolojilerin gücünü kullanarak medya planlama ve satın alma hizmetlerini yenilikçi bir şekilde geliştiriyor.
● Crescendo Analytics: TÜBİTAK onaylı eşsiz ürünleriyle pazarlama ve pazarlama iletişim endüstrisine AI destekli veri analitiği ve yüksek teknoloji tabanlı çözümler sunuyor.
● COSMOS Creative Content Factory: Dijital platformlarda etkili yaratıcı içerik ve stratejileri tasarlıyor.
İletişim ve pazarlama sektörü, son yıllarda data odaklı pazarlamayı merkezine alarak büyük bir değişim hareketi başlattı. Ancak burada, güvenilir verinin doğru teknolojilerle entegre edilerek kullanılması büyük önem taşıyor. Buradaki amaç, sadece değişimin bir parçası olmak değil; yaratıcılığı, veriyi ve teknolojiyi bir araya getirerek, birbirlerini destekleyen güçlü bir sinerji oluşturmak. Bu anlamda teknolojinin, dataları anlamlandırmadan, yaratıcı fikirleri şekillendirmeye ve hatta medya alanında raporları optimize etme şekline kadar süreçleri nasıl değiştirdiğine tanık olduk.
Gelecekte iş kollarımızın her alanında göreceğimiz teknolojik dönüşümleri, Crescendo Analytics’in yapay zeka destekli veri analitiği ve yüksek teknoloji tabanlı çözümleri ile müşterilerimize sunuyoruz. Geçtiğimiz iki yıl içerisinde bilgi teknolojileri alanında önemli yatırımlar yaparak TÜBİTAK onaylı, yapay zeka destekli reklam ve pazarlama teknolojilerimizle piyasaya yön veren yenilikler başlattık. Yenilikçi ürünlerimiz, şirketlerin medya yatırımlarını detaylı şekilde izlemelerine, performanslarını gerçek zamanlı ölçmelerine ve iş hedeflerine yönelik gerçek zamanlı modellemeler ve stratejiler geliştirmelerine imkan tanıyor.
Peki bu ileri düzey çözümler içinde neleri barındırıyor?
● Yapay Zeka Destekli Analitik Ürünler: Veri analitiği ve yapay zeka metodolojilerini entegre ederek medya yatırımlarının performansını analiz ediyoruz. Pazarlama kararlarını desteklemek için gerçek zamanlı Live MMM çözümleri ve medya planlamasını geliştiren yapay zeka sistemleri gibi araçlarla, iş ortaklarımıza stratejik kararlar alabilme fırsatı veriyoruz.
● Otomasyon: Medya yatırımlarının izlenmesi ve analizi için geliştirilmiş otomasyon araçlarımız, işletmelere zamanında ve doğru kararlar alma konusunda destek oluyor.
● Veriye Dayalı Persona Hedefleme: Gerçek zamanlı konum verileri ve tüketici davranışlarından yola çıkıp hedef kitlelere özelleştirilmiş içerikler sunarak, markaların tüketicilere daha bireysel ve etkili bir şekilde ulaşmalarını sağlıyoruz.
Crescendo Analytics’in ürünleri nelerdir ve tam olarak neyi kapsıyor?
Dataport, medya yatırımlarının izlenmesi ve analizi için geliştirilmiş otomasyon araçlarımız, işletmelere zamanında ve doğru kararlar alma konusunda destek oluyor.
● Yıllık kategori bazında iletişim incelemesi sunumları
● Aylık veya dönem bazlı rekabetçi özet, gerçekleşen kampanya ve medya landscape sunumları
● Otomatize edilmiş gösterge paneli sistemi (Yatırımlar, puanlamalar, rekabet ve diğer tüm veri kaynakları)
OCC Group’ta, veri yönetimi, analitik, modelleme, teknolojinin gücü, yaratıcılık ve medya planlamadaki uzmanlığın bir araya geldiği yepyeni bir yolculuk başlıyor.
Live MMM’i yaratma sürecimiz veri temelli karar alma süreçleri ile ilgili. Hızla değişen pazar yapısında, pazarlama hedeflerine ulaşmak ve rekabet gücünün korunması açısından veri temelli karar alma hayati önem taşıyor.
Live MMM kullanımıyla, big data kapsamında toplanan çeşitli geçmiş veriler, AI merkezli farklı algoritmalarla analiz ediliyor. Analizler, her bir medya kanalının satışlar, TOM, spontan bilinirlik, hane penetrasyonu gibi metrikler üzerindeki etkisini ölçüyor ve şu üç temel soruyu yanıtlıyor:
● Medya Yatırımı: Toplam medya bütçesi, belirlenen KPI’lara ulaşmak için ne kadar olmalıdır?
● Medya Karması: Satışlar veya marka bilinirliği açısından en etkili sonuçları sağlamak adına medya karması nasıl olmalıdır?
● Yeterlilik: ROI ve Bilinirlik KPI’larına dayanarak, her medya kanalı için ideal bütçe dağılımı nedir?
Kullanılan veri setleri arasında; promosyonlar, fiyat değişiklikleri, dağıtım ağları, offline ve dijital medya yatırımları, mevsimsel etkiler, marka bilinirlik skorları ve makroekonomik göstergeler de yer alıyor.
Live MMM’in yan aracı olan Foresight Engine ile de, KPI’lar ve bütçelerde meydana gelen anlık değişiklikler farklı senaryolarla test edilerek gelecekteki medya yatırımlarının ve KPI’ların tahmin edilmesi sağlanıyor.
Screenizer, kampanya boyunca ulaşılması gereken hedef kitleye ve kanala özel bütçeleri, Erişim KPI’larıyla uyumlu bir şekilde hesaplar. AI destekli analizlerle, en etkili bütçe ve ulaşım değerlerini he-deflerken, optimal medya karmasını belirler.