Bir lokanta ile seçim kazanılır mı? Yanıt Marketing Türkiye Haziran sayısında!
Sadece iki kentte uygulanmasına karşın ülke genelinde her 10 kişiden 7’si tarafından biliniyor kent lokantaları. Hatta Marketing Türkiye adına Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştiren araştırmaya göre seçimleri bile etkiledi… Sonuçların sadece seçimler ve ülke siyaseti açısından değil ülke insanının hayat standardı ve beklentilerini anlamak açısından da önem teşkil ettiği araştırma Marketing Türkiye Haziran sayısında…
EYT’lilerin yaşam standardından gelecek hayallerine, kriz yönetiminin yeni gerçeklerinden oynadıkları her maçla Türk halkının göğsünü kabartan “Filenin Sultanları”na, Türkiye’nin En İyi İşverenleri’nden tüketicinin “Hep Böyle Kal” dediği markalara dek pek çok konuyu derinlemesine ele alan dosyalar Haziran sayısında… Prens ile izleyicinin neşesini çoğaltan Giray Altınok ve tek kişilik büyük bir şov için hazırlanan Enis Arıkan da samimi açıklamalarıyla keyifli bir okuma vadediyor.
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Seçim kazandıran lokanta
Önünde uzayan kuyruklardan siyaset gündemindeki yerine, “keşke bizim şehrimizde de olsa” diyenlerden “esnafı bitiriyor” polemiklerine dek Kent Lokantaları bugünü okumak ve tarihe not düşmek adına kıymetli bir inceleme alanı. Marketing Türkiye için Aksoy Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Kent Lokantaları Algısı Araştırması” tam da bu perspektifle kurgulanarak toplumun kent lokantalarına bakışını gözler önüne seriyor…
Prensimiz çok yaşa!
Son dönemin en sıra dışı ve en sevilen dizilerinden biri oldu Prens… Bir yanıyla Game of Thrones’a göz kırpıyor, bir yanıyla Kahpe Bizans’a selam veriyor. Hiç var olmamış bir evrene ve yepyeni bir mizaha ikna ediyor herkesi Giray Altınok… Prens’in alametifarikasından Altınok’un kendi yolculuğuna, ilham aldığı isimlerden Türkiye’de deri değiştiren mizaha tüm detayları Giray Altınok anlatıyor.
EYT’lilerin emekliliği hiç de hayallerdeki gibi değil!
Emeklilikte Yaşa Takılanlar (EYT) yasasının yürürlüğe girmesiyle birlikte, milyonlarca kişi emeklilik hayalini gerçekleştirdi. Peki, EYT’liler şu an hayallerindeki gibi bir emeklilik yaşayabiliyorlar mı? Orta yaşta gelen emeklilik onlara neler getirdi? Daha da önemlisi “genç emeklilerin” gelecek planları neler? Yanıtlar Marketing Türkiye Haziran sayısında…
Kriz yönetiminin yeni gerçekleri
Kuşkusuz “dijital dünya” kriz yönetimi açısından da bir miladı işaret ediyor. Özellikle de sosyal medya ile birlikte hayatımıza giren olanaklar geleneksel yöntemleri işlevsiz hale getirirken daha dinamik ve hızlı bir kriz yönetimini de zorunlu kılıyor. Peki, kriz iletişiminde yeni döneme damga vuran kavramlar hangileri? Bu alanda en çok yapılan hatalar neler? Kriz öncesi, esnası ve sonrasında nasıl adımlar atılmalı? İşte kriz yönetiminin yeni gerçekleri!
Enis Arıkan: “Zorlandığım her şeyi sahnede aşıyorum”
Kuşkusuz Türkiye’nin en eğlenceli isimlerinden biri Enis Arıkan… Hem yeni dönem projelerini hem de şov dünyasına bakış açısını Marketing Türkiye Haziran sayısında anlatan Arıkan, “Tek kişilik büyük bir şov hazırlığındayız. Ne bir stand-up, ne bir tiyatro ne bir müzikal… Ama belki de hepsi… Farklı ve alışık olmadığımız bir işle geliyoruz” diyor.
İstikrarlı hayal, istikrarlı başarı: Filenin Sultanları!
Türkiye’nin belki de “en istikrarlı hayali” voleybol ve şimdilerde altın yıllarını yaşıyor… A Milli Kadın Voleybol Takımı başarı merdivenlerini soluksuz çıkarken madalyaları ve kupaları da birer umut nişanesine dönüşüyor… Hem Sultanlar Ligi’ne isim sponsoru olan hem de A Milli Kadın Voleybol Takımı ve tüm alt yaş grubunun ana sponsoru olan Vodafone ise bu istikrarlı hayalin en büyük destekçisi. Türkiye’nin voleybol ülkesine dönüşümünü mercek altına aldığımız dosyamızda, Vodafone Türkiye CEO’su Engin Aksoy’dan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’e, TVF Başkanı Mehmet Akif Üstündağ’dan Spor Yayıncısı Nihan Cabbaroğlu’na dek önemli paydaşların da içgörüleri okuyucuları bekliyor…
Türkiye’nin En İyi İşverenleri…
Great Place to Work® Sertifikası™ sahibi işverenlerin dahil olduğu Türkiye’nin En İyi İşverenleri™ Listesi açıklandı. 600’ün üzerinde şirkette işyeri kültürü ve çalışan deneyimini ölçümleyen Trust Index™ anketine dahil olan 160 bin çalışanın yanıtlarına göre oluşturulan çalışma sonucunda, 170 organizasyon “En İyi İşveren” unvanını almaya hak kazandı. İşte çalışanlarına verdiği değerle yükselen o şirketler…
Türkiye’nin babaları dijital botoksta
Baba dendiğinde kuşkusuz pek çoklarının aklına “otorite” gelir. Ancak Marketing Türkiye adına PRAGMA’nın gerçekleştirdiği “Modern Babalar” araştırmasına göre genç kuşak bu ezberi bozmak üzere. Zira baba dendiğinde akıllarına gelen ilk kelime “şefkat” oluyor. Peki, babalar en çok hangi özellikleri benimsiyor? İşte tüm bu soruları ve daha fazlasını Marketing Türkiye adına PRAGMA araştırdı…
Türkiye’nin iktisadi bağımsızlık meşalesi: VakıfBank
Kimi kurumlar vardır ki hem içinde bulundukları toplumun karakterini taşırlar hem de zaman içinde yaptıklarıyla toplumsal benliğin güçlenmesine katkıda bulunup milli bir değere dönüşürler… Kurulduğu günden bu yana yeniliklerin ve ilklerin öncüsü olan ve bu anlayışla Türk bankacılık sektörünün en büyük iki bankasından biri haline gelen VakıfBank işte o az sayıdaki kurumdan biri… 70. yıl dönümünü “VakıfBank 70 Yıldır Daima Seninle” kampanyasıyla kutlayan banka “Yaşımız 70 ama yetmez” mesajıyla da daha yapacak çok şeyi olduğunu hayli güçlü bir tonla dile getiriyor… VakıfBank Genel Müdürü Abdi Serdar Üstünsalih VakıfBank’ın Türk toplumu için kurduğu hayalleri Marketing Türkiye Haziran sayısında anlattı.
Hep böyle kal
İnovasyonun çağın anahtar kelimelerinden biri olduğuna kuşku yok. Ancak klasiklerin en önemli özelliği de “zamansız” olmaları. İşte bunu başaran ürünler için takvimlerin bir önemi yok zira her dönemde tüketicilerin kalbinde taht kurmayı başarıyorlar. Hal böyle olunca tüketicilerden onlara karşı adeta ortak bir ses yükseliyor: “Hep böyle kal”. Bu ortak sese kulak vererek tüketicilerin “hep böyle kal” dediği markalar ve o ikonik ürünlerin hikayeleri Marketing Türkiye Haziran sayısında!