Ayın öne çıkan global kampanyaları…
LEGO, ilk çiçekçisini Hollanda’da açtı!
The LEGO Group, Hollandalı e-ticaret mağazası “bol” ile iş birliği yaparak “The Botanical” adını verdiği ilk çiçekçisini açtı. Müşteriler bu mağazada LEGO’nun ikonikleşen botanik koleksiyonundaki ürünleri keşfediyor, kendi aranjmanlarını oluşturabiliyor. Hollanda’nın Utrecht kentinde bulunan bu mağaza, LEGO severlere benzersiz bir deneyim vadediyor.
H&M Home ve PANTONE’dan renkli iş birliği
H&M Home’un PANTONE ile yaptığı iş birliği kullanıcıların damak tadına sesleniyor. Mutfak alanlarına enerji katmak adına bir koleksiyon tasarlayan ikili; “Zesty & Fresh” ve “Spicy & Sweet” olmak üzere iki yeni renk paletini tanıttı… Limon ve lime’ın birlikteliğinden oluşan “Zesty & Fresh” paleti, parlak bir bahar gününü anımsatırken, “Spicy & Sweet” kırmızı ve canlı turuncu renkleriyle tangy meyveleriyle mutfaklara sıcaklık katmayı amaçlıyor.
Snickers’dan uyarı: “Açken prompt yazmayın”
Mirum imzalı “Açken Yapay Zekâ Kullanma”, kullanıcıların açlık kaynaklı hatalı promptlarından yola çıkarak yapay zeka ile oluşturulan “yanlış” görsellere dikkat çekiyor; “Snickers” yerine “sneakers” prompt’u verilmesiyle sokağın ortasında spor ayakkabı yiyen adam gibi…
Yemeğini Coca-Cola ile ye, artanının tadını Pepsi ile çıkar
Amerikalıların yaklaşık yüzde 70’inin yeni yemek pişirmek ya da sipariş etmek yerine önceki yemeklerinden artanları yemeyi tercih ettiğini keşfeden Pepsi, yeni kampanyasında ezeli rakibi Coca-Cola’nın “Happy Meals Moments” kampanyasına da gönderme yaparak “kalan yemeklerin tadını bizimle çıkar” diyor. Kampanya, insanların genellikle atmaya meyilli oldukları yiyecekleri lezzetli ve doyurucu öğünlere dönüştürmenin bir yolunu sunarken Pepsi’nin eğlenceli ve rahat imajını pekiştirmeye de yardımcı oluyor.
Met Gala’nın kırmızı halısından IKEA’nın raflarına
Moda ve sanat dünyasındaki en prestijli etkinliklerden biri olan Met Gala (Metropolitan Museum of Art Costume Institute Gala) her yıl New York’taki Metropolitan Sanat Müzesi’nde moda dünyasının önde gelen isimlerini, ünlüleri, sanatçıları ve tasarımcıları bir araya getiriyor. Her yıl tüm dünyanın dikkatlerini üzerine çekmeyi başaran etkinlikte bu yıla damga vuran isimlerden biri de Doja Cat oldu. 2024 Met Gala’nın kırmızı halı seremonisine, sırılsıklam görünen, beyaz transparan Vetements tişört elbisesiyle çıkan Doja Cat partiye de beyaz bir havlu içinde katıldı. Tüm dünyada ses getiren bu kostüm IKEA için bir pazarlama fırsatına dönüştü ve “DÖJA havlu elbisesi” IKEA raflarında yerini aldı.
Sandalyeler ayaklandı
Ayakkabı tasarımcısı Christian Louboutin ve ünlü iç mimar Pierre Yovanovitch’in imzasını taşıyan koleksiyon kadın güzelliğine bir övgü niteliğinde. İlk bakışta, ikilinin iş birliği şaşırtıcı gelebilir. Göz alıcı kırmızı tabanlı stilettolarıyla tanınan Louboutin ile sofistike iç mekan tasarımıyla bilinen Yovanovitch, birbirinden oldukça farklı tarzları temsil ediyor gibi görünüyor. Ancak daha yakından bakıldığında, her ikisinin de kusursuz işçiliğe ve bir parça teatralliğe olan tutkusu ortaya çıkıyor. Yovanovitch Mobilier’in New York’taki merkezinde tanıtılan koleksiyon, dokuz adet sandalye içeriyor. Koleksiyon kapsamında tasarlanan her sandalye, gerçek veya hayal ürünü güçlü bir kadına adanıyor.
Apple reklamını Mandalorian’lar bastı
Apple, iPhone 15 ailesi için yayınladığı reklam filminde artık ikonikleşen “bul” özelliğine odaklanıyor. Marka bu vesileyle Star Wars hayranlarının 4 Mayıs’ını (Star Wars Günü) da kutluyor… Reklamda, kostümlü bir Star Wars hayranı (gerçek hayattaki hayran Owen Jardiniano tarafından canlandırılıyor) bir Star Wars etkinliğinde arkadaşlarıyla buluşmak için iPhone’unun “Precision Finding for Find My Friends” özelliğini kullanıyor. Mandalorian zırhı giymiş olan karakter, etkinlik alanındaki diğer Star Wars karakterleri arasında kaybolan arkadaşlarını bulmak için telefonundan yardım alıyor. Ünlü yönetmen Kim Gehrig tarafından yönetilen üç dakikalık reklam, Star Wars hayranlarının ilgisini çekecek gizli göndermelerle dolu.
McDonald’s Kore’den annelerin çilesine dikkat çeken kampanya: “Mom’s Bed”
Güney Kore’de yasalar, çocuğu hastaneye yatırılan her velinin hastanede kalmasını zorunlu tutuyor. Bu durum yüz binlerce annenin günlerce, haftalarca, hatta aylarca hastanedeki küçük ve rahatsız refakatçi yataklarında yatmasına sebep oluyor. Bazı durumlarda bu süre yılları bile bulabiliyor. Çocukların sağlığı ve esenliği için çalışan kâr amacı gütmeyen bir kurum olan Ronald McDonald House Charities (RMHC) ile iş birliği yapan McDonald’s Kore, annelerin yaşadığı bu zorluğa dikkat çekmek adına yayınladığı “Mom’s Bed” kampanyasıyla ses getirdi. Leo Burnett Kore imzası taşıyan kampanya, refakatçi yataklarının ne kadar sıkışık ve rahatsız olduğunu gözler önüne serdi.
Lexus’tan gerilla şov: Yeni aracını lüks mağazaların kapısının önüne park etti
Lüks otomobil markaları genellikle gösterişli showroom’larla dikkat çekmeye çalışır. Ancak Lexus, yeni çıkan 2024 LBX modelini tanıtırken alışılmışın dışında, oldukça yaratıcı bir gerilla pazarlama stratejisi uyguladı. 2024 LBX modelleri Amsterdam’ın lüks alışveriş caddesi P.C. Hoofstraat’ın tam ortasına; Dior, Chanel, Louis Vuitton ve Gucci gibi ikonik markaların önüne park edildi. Bu sayede alışveriş yapanlara, lüks bir showroom deneyimi yaşatıldı. Marka aynı zamanda pahalı kira masraflarından kaçınarak, potansiyel müşterilerin ilgisini çekmeyi ve onlarla etkileşim kurmayı başarmış oldu. Söz konusu kampanya DDB Amsterdam reklam ajansının imzasını taşıyor.