Fenerbahçe’de 3. kez Ali Koç dönemi başladı: Kongreden iletişim evrenine hangi mesajlar çıktı?
Geride bıraktığımız hafta sonuna kelimenin tam anlamıyla Fenerbahçe olağan seçimli genel kurulu damga vurdu. 2018 yılından bu yana Başkan olan Ali Koç ve kulüpte 20 yıl başkanlık yapan efsane isimlerden Aziz Yıldırım’ın yarıştığı seçimde kongre üyelerinin oylarıyla Ali Koç’un Fenerbahçe Başkanlığına devam etmesi kararı alındı…
Pek çoklarının “tarihi seçim” olarak andığı Fenerbahçe Başkanlık seçimini ardımızda bıraktık. Söylemlerin ve gerilimin hayli yüksek olduğu seçim döneminin finalinde 2 başkan adayı birlikte tribünleri selamlayacak kadar buzları eritmişti. Bu sürece gelinmesinde anahtar faktörlerden birisi de kuşkusuz seçimden bir gün önce Habertürk’te gerçekleşen canlı yayındı.
Ani bir kararla Habertürk ekranlarında, Ahmet Selim Kul moderatörlüğündeki canlı yayında karşı karşıya gelen Koç ve Yıldırım Türkiye televizyon tarihine geçen bir yayın gerçekleştirdi. İki başkan adayının 6 yıl aradan sonra ilk kez yan yana geldiği yayın, Kablo TV verilerine göre yüzde 78’lik izlenme oranıyla Türk televizyon tarihinde rating ölçümüne geçildiği günden bugüne en yüksek orana ulaştı.
SOMERA’nın yayınladığı tabloya göre 55,49 rating puanıyla günün birincisi olmakla kalmayan yayın aynı zamanda YouTube’dan da 24 saat içerisinde 2,6 milyon izlendi.
Tarihi seçimin ve tarihi anların ardından sosyal medyada da farklı perspektiflerle pek çok değerlendirme yapıldı elbette. Öncelikle Ahmet Selim Kul’un moderatörlüğü eleştiri oklarının hedefinde olsa da yayıncılık açısından önemli bir gelişmeye tanıklık ettik. Spor medyasının önde gelen isimlerinin ana akım televizyon kanallarından YouTube spor kanallarına transfer olduğu günümüzde, Habertürk yayını biter bitmez kameralar açıldı ve YouTube’da değerlendirmeler başladı, Twitter Space odalarında binlerce kişi yayını ve seçimi değerlendiren sohbetleri gece geç saatlere kadar ilgiyle takip etti.
İletişimin spor dünyasındaki etkisine ışık tutan bir diğer isimse kuşkusuz Acun Ilıcalı oldu. Mevcut Başkan Ali Koç’un 16 bin, rakibi Aziz Yıldırım ise 10 bin oy aldığı seçimin ardından pek çok futbol otoritesi farkı Ali Koç’un yönetim kurulunda yer alan Acun Ilıcalı’nın yarattığı içgörüsünü paylaştı. Kongre boyunca en çok alkışı ve pozitif reaksiyonu Acun Ilıcalı’nın aldığını göz önüne aldığımızda bu içgörüye katılmak mümkün…
Tüm bu hikayeye pazarlama perspektifiyle baktığımızda sports marketing içerisinde gördüğümüz “Bu ülkenin en büyük tutkularından biri olan futbol…” gibi cümlelerin bir klişenin ötesinde büyük bir gerçekliği yansıttığını da bir kez daha görmüş olduk.
Aziz Yıldırım ve Ali Koç’un canlı yayını sırasında ülkede internet kullanımının dahi yüzde 12 düştüğünü göz önüne alırsak spor iletişimi üzerinden tüketicilerle kurulacak bir bağın ne denli güçlü olacağına kuşku yok…
İki başkan adayının da ifade ettiği üzere Fenerbahçe yeni bir sayfa açarken, marka evreni de o yeni sayfada yer almanın ne derece önemli olduğunu bir kez daha görmüş oldu. Ülke gündemini ele geçirebilecek kadar büyük bir güce sahip bu alanda oyuna dahil olmamak en büyük hedefli kitleden vazgeçmek değil de nedir?