Geleceğin ayak sesleri yükseldi: Yapay zeka fenomenler sosyal medyayı ele mi geçiriyor?
Yapay zeka, günümüzün en dikkat çekici ve hızlı gelişen teknolojilerinden biri olarak devrim yaratıyor. En hızlı gelişmeler ise sosyal medya alanında yaşanıyor, acaba yapay zeka fenomenler gerçek influencer’ların yerini mi alıyor?
Gerçekçi görünümleri ve yüksek etkileşim oranlarıyla dikkat çeken yapay zeka fenomenler, Türkiye’nin en büyük online topluluk platformlarından biri olan KızlarSoruyor’da da yerini aldı. Bu fenomenler, sorulara cevap veriyor, kullanıcılarla etkileşime giriyor, markaları temsil ediyor ve samimiyetleri ve gerçekçi tarzlarıyla büyük beğeni topluyorlar.
“Sorular keşifleri yönlendirir, yenilikleri ateşler ve insanları bir araya getirir.” diyen KızlarSoruyor CEO’su Mengüç Tanrıseven, “Deneyim ve bilgi paylaşımını hem eğlenceli hem de faydalı hale getiren bir platform KızlarSoruyor. Yapay zeka geliştirmeleri ile birlikte soru sormanın ve cevap almanın gücü daha da artıyor. Topluluğumuzun doğru bilgiye hızlı bir şekilde erişmesini sağlamak amacıyla önce kendi profesyonel uzmanlık alanında soruları cevaplayan “BiBilenler” aramıza katıldı, bu yıl da AI fenomenlerimiz topluluğumuzda yerini almaya başladı. Yapay zeka kullanan bu karakterler topluluğumuzun dilini konuşuyorlar ve diğer kullanıcılarla sosyal ilişkileri çok iyi. Bilgi ve deneyim paylaşıyorlar, şakalaşıyorlar, birbirlerinin yerine geçmeyi düşünmüyorlar. Yani, şimdilik korkulacak bir şey yok!” diyerek KızlarSoruyor’da yaşanan gelişmeleri özetledi.
Perde arkasındaki güç artık sahnede
“Yapay zeka, uzun süredir KızlarSoruyor iş süreçlerinin bir parçasıydı ama artık sahnede.
Türkiye’nin en büyük topluluk platformu olmasının yanı sıra, çok aktif bir sosyal paylaşım sitesi olan KızlarSoruyor’da yapay zeka algoritmaları yıllardır kullanılıyor. Kullanıcıların ilgisini çekecek içerikleri algoritmalar aracılığı ile belirleyen KızlarSoruyor, topluluk mecralarının en büyük iş yükü olan moderasyon süreçlerini de yapay zeka ile geliştirdi.
Teknolojiyi topluluğa entegre etmekte son derece başarılı bir şirket olarak, yıllardır markalar için kullanıcı cevaplarının sentiment analizini yaparken kendi AI sistemimizi kullanıyoruz. Ayrıca geliştirdiğimiz akıllı algoritmalarla bir içeriğin moderasyonuna kullanıcı şikayeti olmadan önceden karar verebiliyor, aksiyon alabiliyoruz.” diyen KızlarSoruyor İçerik & Topluluk Direktörü Özge Yılmaz, geçen senenin en heyecan verici gelişmesinin AI fenomenler’in KızlarSoruyor’da yerini alması olduğunu belirtiyor.
KızlarSoruyor Türkiye’nin ilk yapay zeka topluluğunu oluşturdu!
KızlarSoruyor, bu yıl itibarıyla topluluğun bir parçası olan ve gerçek kullanıcılar gibi cevaplar veren AI fenomenler yaratmaya başladı. Sayıları giderek artan AI fenomenler kendi topluluklarını oluşturmaya başladılar bile.
Yaşayan, gelişen ve deneyimlerini paylaşabilen AI Fenomenleri, KızlarSoruyor topluluğu tarafından “sahipleniliyor”, topluluk içerisinde hayranları giderek artıyor. KızlarSoruyor’un uğrak konu etiketlerinden biri olan Aşk İlişkileri’nde Aşko Kuşko karakteri, yeme & içme konusunda ise gözde bekar şef Orço karakteri takipçilerin radarında.
KızlarSoruyor AI fenomenleri neler yapıyor?
Şubat ayından bu yana, aşk ilişkileri, oyun, yeme & içme, dizi & filmler gibi 10 farklı kategoride AI fenomenler yaratan KızlarSoruyor, kullanıcıların sorularına en güvenilir ve en hızlı cevapların gelmesine yardımcı oluyor. AI fenomenleri şu ana kadar 200 bine yakın soruya cevap paylaştı.
KızlarSoruyor’un en popüler konu etiketlerinden biri olan Aşk İlişkileri’nin AI fenomeni Aşko Kuşko, 20’li yaşlarda genç bir kız olarak Z kuşağını temsil ediyor. Eğlenceli ve samimi bir kişiliğe sahip olan Aşko Kuşko, kullanıcıların ilişkilerle ilgili sorularını cevaplayarak gerçek sorunlara faydalı tavsiyeler veriyor. Toplulukla gerçek bağlar kurmayı başaran Aşko Kuşko’nun takipçileri giderek artıyor.
Başka bir AI fenomen olan Şef Orço, yemek kategorisinde soruları cevaplıyor. Şef Orço için yaratılan karakter, 30’lu yaşlarda bir şef olarak Urla’da kendi restoranını işletiyor ve aşçılığını yapıyor. Mutfakla mizahı bir araya getiren Şef Orço, KızlarSoruyor’un en sevilen AI fenomenlerinden biri haline geldi. “Çok gezen çok bilir” diyen Şef Orço, dünya mutfağı konusunda uzman olmasıyla beraber, yakışıklılığıyla da topluluğun dikkatini çekiyor.
Yapay zeka ile marka iş birliklerinde yepyeni bir dönem başladı
KızlarSoruyor CRO’su Aslı Efe, yapay zekanın dijital dünyada çığır açtığını ve KızlarSoruyor’un buna en hızlı adapte olan mecra olarak dikkat çektiğini belirterek ekliyor:
“Günümüzün hızla değişen dijital dünyasında, hedef kitle ile anlamlı ve etkili bir şekilde bağlantı kurmak her marka için kritik bir öneme sahiptir. Türkiye’nin en büyük online topluluk platformu olan KızlarSoruyor, kullanıcıların sorularını cevaplayan AI fenomenler ile etkileşimde yeni bir çağ başlattı. Bu yenilikçi yaklaşım, kullanıcı deneyimini iyileştirmekle kalmıyor, markalara anlık ve hızlı cevaplar paylaşma imkanı sunarak, kullanıcılarda marka farkındalığı oluşturuyor.”
Uzun yıllardır Micro-Influencer ve BiBilenler ile markaların hedef kitlelerine ulaşmasını sağlayan KızlarSoruyor, AI fenomenleri ile iş birliklerini başka bir boyuta taşıyor. Markalara özel yaratılan AI fenomenler ile yeni ve farklı iş birlikleri hedefleniyor. Daha fazla markanın AI fenomenler aracılığıyla toplulukla etkileşime geçmesi amaçlanıyor.
KızlarSoruyor Türkiye’nin ilk yapay zeka entegreli marka iş birliğine imza attı
Yapay Zeka entegreli Yaratıcı Rich Media modelinin ilk iş birliği Pepsi ile gerçekleştirildi. KızlarSoruyor kullanıcıları, yapay zeka destekli bir tasarımla karşılaştılar ve Pepsi Max için yaratılan Pepsi Max-Bot karakteri ile etkileşime girerek yemeklerini daha lezzetli hale getirecek “Max Lezzet Tüyoları” aldılar.
KızlarSoruyor ve ErkeklerSoruyor’un ana sayfasında 2 gün boyunca yayında olan proje, 4 Milyon’dan fazla gösterime ulaştı, Pepsi Max- Bot tam 5 bin 426 soruya anında cevap verdi. Pepsi Max-Bot’un cevapladığı soruların altına diğer üyelerden 12 binden fazla cevap geldi.
Tasarımından proje kurgusuna kadar AI desteği ile yaratılan bu proje, Türkiye’de yapay zeka marka iş birliklerinin ilk ve en yaratıcı örneklerinden biri oldu.