Vaseline Türkiye’den Facebook’ta bir ilk!
Vaseline Türkiye Facebook sayfası, Facebook’ta Custom Open Graph Action teknolojisini kullanan Türkiye’deki ilk marka sayfası oldu. Facebook’un ilk olarak F8’te tanıttığı ve 2012 yılı içinde birçok uygulama ile birlikte yayınladığı Open Graph teknolojisiyle başarı hikayelerine dönüştürdüğü yenilik, tüm dünyada hala konuşulmaya devam ediyor. Markaların Facebook üzerinde yürüttüğü kampanyalarda bu teknolojinin Türkiye’de ilk defa kimin tarafından kullanılacağı merak konusuydu. Vaseline Türkiye Facebook sayfasında bugün yayına giren #bugunkendimicin uygulaması ile Vaseline, Türkiye’de ilk defa Custom Open Graph Action’larını kullanan marka oldu. Vaseline Türkiye Facebook sayfası için kurgulanan #bugunkendimicin adındaki uygulama, kişilerin gün içinde kendileri için yaptıkları aktiviteleri paylaşmaları, bunu yaparken de “Peki bugün cildin için ne yaptın?” sorusu ile karşılaşmaları üzerine kuruldu. Projenin gelişim sürecinde Custom Open Graph Action’ları kullanılarak, Facebook’un alışılmış “beğen” butonunun yanına “sev” butonu eklendi. Bu buton sayesinde kişiler bir fotoğrafı beğenmenin yanı sıra “sev”ebiliyorlar da. Ayrıca #bugunkendimicin’de kullanılan yorum alanı da Open Graph entegrasyonu sayesinde klasik Facebook yorumlarından çok daha farklı bir sistem ile çalışıyor.
#bugunkendimicin Projesi Nedir?
Vaseline Türkiye Facebook sayfası altında bulunan #bugunkendimicin projesi, kişilerin gün içinde kendileri için yaptıklarını paylaşmaları üzerine kurgulandı. Projenin çıkış noktasında, kişilerin hayatın koşuşturması sırasında sevdikleri için pek çok şey yapıp kendileri için bir şeyler yapmayı unutmaları yer alıyor. Dünyanın ilk nemlendiricisi olan Vaseline, #bugunkendimicin projesi ile cildin her gün nemlendirilmesi gerektiğine dikkat çekerek, “Bugün kendiniz için bir şey yapın ve cildinizi nemlendirin” mesajını veriyor. Projenin lansmanını Anneler Günü ile yapan Vaseline Türkiye, projenin ilk haftasında “bugunannemicin” etiketiyle kişilerin anneleri için neler yaptıklarını soruyor. 2 ay süreyle Vaseline Türkiye Facebook sayfası altında yayında olacak projede ayrıca #bugunkendimicin hashtag’i ile atılan tweetler bir araya toplanıyor. Yapılan paylaşımlar beğenilip paylaşılabildiği gibi, Open Graph entegrasyonu sayesinde fotoğraflar aynı zamanda “sev”ilebiliyor. Ayrıca kullanılan Open Graph yorum sistemi ile #bugunkendimicin’de yapılan yorumlar kişilerin Facebook zaman tünellerini güncelleyecek.
Güncel Haberler