Apple’ın AB ile başı dertte | Son 24 saatin gündemi
Avrupa Birliği, Apple’ın uygulama geliştiricilere yönelik fiyatlandırma politikalarının Dijital Pazarlar Yasası’nı (DMA) ihlal ettiği gerekçesiyle yeni bir soruşturma başlattı.
Apple, DMA’ya uyum sağlamak için bazı adımlar atmış olsa da, AB Komisyonu bu adımları yetersiz buluyor. Komisyon, Apple’ın yeni koşullarını “cesaret kırıcı” olarak nitelendiriyor ve uyumluluk sağlanmazsa şirkete küresel cirosunun yüzde 10’una kadar para cezası kesilebileceğini belirtiyor.
Apple, soruşturmaya yönelik yeni adımlar atacağını ve DMA’ya uyumlu hale gelmek için çalışacağını duyurdu. Bu sayede şirket, devasa para cezalarından kurtulabilir.
Yuvadan uçan fikirler ödülle döndü!
Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin (REPİD) de destek verdiği Brandverse Awards’da kazananlar 24 Haziran Pazartesi günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen törenle ödüllerine kavuştu. Değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı, 149 pazarlama ve pazarlama iletişimi liderinden oluşan yetkin jürisiyle öne çıkan ve bu yıl yüzde 37’lik artışla rekor bir başvurunun gerçekleştirildiği Brandverse Awards’da jüri değerlendirmesi sonucunda Altın, Gümüş ve Bronz ödüller sahiplerini buldu. 5 çalışma ve 1 marka ise jüri tarafından Grand Prix ile ödüllendirildi…
Getir yeniden yapılanıyor: Şirket yola iki ayrı grup olarak devam edecek…
Bugün 250 milyon dolarlık yeni bir yatırım aldığını duyuran Getir, yatırım sonrası stratejik bir yeniden yapılanmaya gideceğini ve her biri farklı pazar fırsatlarına odaklanan iki ayrı grup olarak faaliyetlerine devam edeceğini açıkladı. İlk grup Getir’in Türkiye’deki online market ve yemek teslimatı hizmeti işine odaklanırken, ikinci grup ise Getir’in e-ticaret, finans, mobilite ve ABD’deki FreshDirect’in de olduğu diğer faaliyetlerini yürütecek.
Türkiye eğitimini online alıyor: Üretken Yapay Zeka ders kayıtları yüzde 545 arttı!
Eğitimde sınırların neredeyse kalktığı günümüzde çevrimiçi dersler ve gelişim kursları da tüm dünyada büyük rağbet görüyor. Dünyanın önde gelen çevrimiçi öğrenme platformlarından olan Coursera’nın yayınladığı “Küresel Beceriler Raporu”nun altıncısı da bu ilgiyi verilerle gün yüzüne çıkarır nitelikte. Rapordaki bulgular Türk öğrencilerin kariyerlerini geliştirmek amacıyla anahtar dijital becerilerde yeterlilik kazanmaya odaklandığına işaret ediyor.
Raporun öne çıkan verilerini incelemek için TIKLAYIN!
“zes”in logosu yenilendi
Türkiye’nin 81 ilinde bin 796 lokasyondaki şarj istasyonları ile elektrikli araç şarj istasyonu işletmeciliği ile enerji verimliliği alanında uzmanlaşan “zes”, yenilenen logosuyla marka imajını tazeliyor.
Mavi ve yeşil renklerle buluşan yeni logo, aynı zamanda karbon nötr olma hedefi ile uyumlu bir geleceği temsil ediyor. Bu renkler, markanın çevreye karşı duyduğu sorumluluğu ve sürdürülebilir bir geleceğe olan taahhüdünü de simgeliyor.