Nike yapmadığı kampanya ile LinkedIn’de viral oldu!
Tam anlamıyla bir spor yazı geçiyoruz desek yeridir. Bir yandan gözlerimizi EURO 2024’ten ayıramıyorken bir yandan da Copa América da hız kesmeden devam ediyor. Hal böyleyken elbette markalar ve pazarlama evreni için de kıran kırana bir yarış sürüyor. İletişimin hayli yoğun olduğu bu dönemde geride bıraktığımız günlerde Nike’ın yapmadığı bir kampanya ise LinkedIn’de viral oldu. Oysa “markanın” büyük takdir kazandığı çalışma Şilili bir reklamcının Photoshop ile yaptığı bir tasarımdan fazlası değildi…
25 Haziran’da Şili ile Arjantin’in karşılaştığı maçta spor tarihi için de oldukça etkileyici bir fotoğraf karesi yansıdı basına. İkinci yarının 16. dakikasında Arjantinli forvet Nicolás González, Şilili Mauricio Isla’nın koşusunu engellemek için ayakkabısına yapıştı…
Fotoğrafı gören Şilili reklamcı ve sanat yönetmeni Jaime Muñoz ise buradan bir pazarlama fikri yarattı ve fotoğrafın üzerine “Herkes bir çift ister. Sen de nike.cl’den alabilirsin” yazarak LinkedIn’de paylaştı… Muñoz gönderisini “Photoshop’ta ufak dokunuşlar” ile hazırladığını paylaşımına not düşse de, şaşırtıcı bir şekilde pek çok yayıncı bunu resmi bir Nike kampanyasıyla karıştırdı.
Günün sonunda ortada çok iyi bir kampanya fikri olduğundan ve real time marketingin etki gücünden şüphe yok… Ancak alkışlar bu kez markaya değil reklamcı Jaime Muñoz’a ve onun çalışmasına gidiyor…