Twitter EMEA Satış Operasyonu Direktörü Katie Lampe, İPZ 14’te yaptığı “Doğru Anda Pazarlama” sunumuyla dikkat çekti. “Twitter’da pazarlama demek, hedef pazarlar değil, ‘hedef anlar’ demektir” diyen Katie Lampe ile “Doğru Anda Pazarlama”nın sırları ve Twitter’ın dört maddeden oluşan “doğru an stratejisi” üzerine konuştuk.
Söyleşi: Mehlika Akgün
Twitter’daki kariyeriniz nasıl başladı?
Twitter’ın San Francisco’daki merkezinde çalışmaya başlamam ve yaklaşık bir yıl önce Dublin’e taşınarak bu göreve getirilmem suretiyle dört yılı aşkın süredir Twitter’layım. EMEA Satış Operasyonları Sorumlusu’yum ve üstlendiğim bu rolde Twitter’ın yeni pazarlardaki satış stratejisine yoğunlaşmaktayım.
İPZ’deki sunumunuzda “Doğru anlarda pazarlama”dan söz ettiniz. Doğru anlarda pazarlamanın sırları nelerdir? Twitter bu anlamda nasıl bir fırsat sunuyor?
Twitter, markalara müşterileriyle konuşma fırsatı sunuyor ve böylece onları, anlık olarak, hiç olmadıkları kadar yakınlaştırıyor. Twitter’da pazarlama demek, hedef pazarlar değil, “hedef anlar” demektir. Her bir tweet, bir işletme için fırsat oluşturabilecek bir ‘an’dır.
Siz ayrıca Twitter’ın ticari faaliyetlerinden de sorumlusunuz. Markanın bu başarısının altında nasıl bir strateji yatıyor?
Twitter dışında canlı, herkese açık ve karşılıklı konuşma unsurlarının bir arada bulunduğu başka bir platform yok. Yani Twitter gerçek zamanlı bir platform. Burada sohbetler filtresiz ve ikili sohbetler için sürekli açık. Dolayısıyla pazarlamacılara da tüketicilerle bağlantı kurmaları açısından milyonlarca dinamik fırsat oluşturuyor. Fakat Twitter’ın esas başarısı, sürekli gelişen içeriğinden geliyor. Bir pazarlamacının kullandığı içerik, ister 140 karakter olsun isterse bir fotoğraf, bir video olsun, bu içerik doğal olarak tüketicinin Twitter’daki tüketim tecrübelerine entegre oluyor.
Peki, doğru anlarda pazarlama konusunda markalara tavsiyeleriniz neler?
Twitter’da ne olacağını asla tam olarak bilmeseniz de önceden plan yapabilmeniz ve hakkında konuşulan şeylere reaksiyon verebilmeniz için gereken his daima vardır. Buna dair iyi bilinen örneklerden bir tanesi Oreo’dan geldi. Super Bowl için ileriye dönük iyi bir iş planlaması yapmıştı. Bu spor etkinliği sırasında ne gibi olaylar olabileceğini bilmiyorlardı fakat elektrikler gittiğinde dört dakika içinde bir tweet oluşturma yeteneğine sahiptiler. Bu da onlara bu aksilikten avantaj elde etme ve anında pazarlama yapma imkânı sağladı.
Markalar Twitter’dan nasıl fayda sağlıyor? Twitter’ın markalara yönelik ne tür projeleri bulunuyor?
Her tür işletme ve marka, Twitter’dan fayda sağlayabilir. Twitter kullanıcıları oldukça dinlemek ve onlarla etkileşime girmek açısından markalara inanılmaz fırsatlar sunuyor. Twitter ayrıca markaların erişim alanlarını, kendi mevcut takipçi tabanlarının ötesinde genişletmelerine yardımcı oluyor. Belirli ilgi alanlarına sahip kullanıcılara mesaj gönderebiliyor, ağlarını genişletebiliyorlar.