Eskiden futbola sponsor olmak için sıraya giren markalar, artık futboldan kaçmak için yaptıkları anlaşmaların sona ermesini iple çekiyor… İşte, böyle bir ortamda Beşiktaş ile Türk spor tarihinin en büyük işbirliğine imza atarak dikkatleri üzerine çeken Vodafone, 360 derece bir pazarlama iletişimi faaliyeti sergileyerek tabiri caizse futbol arenasında sponsorluk dersi veriyor. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ender Buruk da Beşiktaş ile yaptıkları işbirliğinin ticari bir ortaklıktan öte dünyaya örnek olacak bir proje olduğunu söylüyor…
Sercan Meriç
Beşiktaş ile Türk futbol tarihinin en büyük işbirliklerinden birisine imza attınız. Ülker gibi dev sponsorların dahi futboldan çekildiği dönemde nasıl bir içgörüden hareketle Beşiktaş’la böyle bir işbirliğini yürütüyorsunuz?
20 Ağustos 2013 tarihinde Beşiktaş ile Türk spor tarihinin en büyük sponsorluk anlaşmasını imzaladık. Toplam büyüklüğü 150 milyon doları bulan Beşiktaş sponsorluğumuz, stadyum isim hakkını, futbol takımı ana sponsorluğu ve akıllı stadyum yatırımını kapsıyor. Beşiktaş bize Türkiye’nin ve İstanbul’un kalbinde “Vodafone Arena” ismini verebileceğimiz ve teknolojik altyapısıyla hayalini kurduğumuz dijital Türkiye’nin bir örneğini yapabilme imkanı sundu. Beşiktaş işbirliğimizin, ülkemize, şehrimize ve futbol kamuoyuna yüksek değer katacak bir sponsorluk fırsatı sunduğuna inanıyoruz. Beşiktaş, sadece Türkiye’de değil dünyada da ses getirecek ve hedeflediğimiz katma değeri sağlayabilecek bir proje sundu. Gerek tarihi, gerek geçmişi, gerekse camiası ile Beşiktaş’nın Vodafone markasına çok yakıştığını düşünüyoruz.
Bu tip işbirliklerinde kurumsallaşmanın önemi oldukça yüksek. Genelde sponsorlar kulüplerin profesyonel davranmadığı şikayetinde bulunuyor. Sizin Beşiktaş’la olan ilişkinizi nasıl betimleyebiliriz?
Beşiktaş, dünyada ve ülkemizde örnek gösterilen bir taraftar ruhuna sahip. Bu efsanevi Beşiktaş ruhunun Vodafone değerleriyle de örtüştüğüne inanıyoruz. Bu nedenle, çalışma kapsamımız bir sponsorluk anlaşmasının çok daha ötesinde. Beşiktaş ile birlikte çıktığımız sponsorluk yolculuğunun her iki taraf için de önemli kazanımlar sağlayacağına ve çok verimli geçeceğine inanıyoruz.
Beşiktaş, stadı yapımda olmasına rağmen sportif olarak başarılı bir süreçte. Vodafone için sportif başarı veya başarısızlık sponsorluk faaliyetleri için ne gibi bir önem arz ediyor?
Türk spor tarihinin gelmiş geçmiş en büyük ve kapsamlı iş ortaklığıyla Beşiktaş ve Vodafone markalarının bir araya gelmesi bize gurur veriyor. Bu proje, Vodafone teknolojisiyle Beşiktaş ruhunu bir araya getiriyor. Markalar açısından dünyaya örnek olacak bir projeyi hayata geçiriyoruz. Beşiktaş sportif başarılarıyla kendini kanıtlamış bir kulüp. Ayrıca, çok güçlü bir taraftar ruhuna sahip. Vodafone olarak, bu efsanevi Beşiktaşlılık ruhunu arkamıza alarak önemli başarılara imza atacağımıza inanıyoruz.
Vodafone olarak Beşiktaş’la olan bu sponsorluk anlaşmasında 360 derece bir pazarlama faaliyeti yürütüyorsunuz. Özellikle reklam kampanyaları ve sosyal medyada kullanıcılarla kurulan ilişki şimdiden ödülleri toplamaya başladı. Bu çalışmalar nasıl ortaya çıkıyor ve nasıl bir geri dönüş alıyorsunuz?
Halihazırda yaklaşık 50 Vodafone çalışanından oluşan bir ekip, Vodafone teknolojisiyle bu akıllı stadyuma hayata vermek için çalışıyor. “Beşiktaş Birimi” olarak adlandırdığımız bir ekip, şirket içinde ve dışında 42 ayrı iş biriminin yanı sıra Vodafone iş ortaklarını ve ajanslarını da koordine ederek, belirlediği uçtan uca ve uzun vadeli pazarlama ve iletişim stratejisini yoğun bir şekilde hayata geçiriyor. Vodafone Arena’nın ilk açılışını sosyal medyada yaptık. Daha hesaplarımızın ilk açılış gününden itibaren, Vodafone Arena ve taraftar arasındaki bağın kuvvetlendiğinin işaretlerini almaya başladık. Beşiktaşlı taraftarların “Stat Abi” demeyi uygun gördüğü Vodafone Arena, sosyal medya kanallarında oluşturulan samimi ve çift yönlü iletişim ile kısa sürede herkesin sevgisini kazanarak Türkiye’nin en çok konuşulan stadyumu oldu. 2014’ün sosyal medya fenomenleri arasında yer alan Stat Abi” ile toplam 12 ödül kazandık.
Söyleşinin devamı 1 Mart tarihli Marketing Türkiye’de…