Markaların madalya rekabeti Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında!
Uluslararası spor müsabakalarına tam anlamıyla doyacağımız bir yaz var önümüzde… EURO 2024 tüm heyecanıyla sürerken bir yandan da 2024 Paris Yaz Olimpiyatları’na geri sayım devam ediyor… Hal böyleyken yeşil sahalardan Olimpiyat salonlarına dek marka evreninin iletişim yarışı da Marketing Türkiye’nin Temmuz-Ağustos sayısında yer buluyor…
“Çevrenin Koruyucuları”ndan tabaktaki enflasyona, medya sektöründe geri dönen mecraların yarattığı hareketlilikten Cannes Lions’a, CEOfluencer rolünü üstlenen liderlerden mikro ailelere akıl açan dosyalarıyla Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilirsiniz. Ayrıca Temmuz-Ağustos sayısını Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla da okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Markalar Olimpiyatta madalya peşinde!
Atina’da yanan Olimpiyat ateşi tam 100 yıl aradan sonra yeniden Paris yolunda… 2024 Paris Yaz Olimpiyatları heyecanı tüm dünyayı sarmışken Won Ajans Başkan Yardımcısı Neyire Katipoğlu liderliğinde biz de meşaleyi bir ucundan tuttuk ve onun ışığıyla olimpiyat ruhundan pazarlama dünyasına keyifli bir yolculuğa çıktık…
Ali Saydam yazdı: Spor iletişiminin “altın” dönemine kimler hazır?
Sponsorluğu ve kurumsal sosyal sorumluluğu yatırım kalemi olarak gören “iletişim aklı”, buralara yapılan yatırımın en az dörtte birinin iletişimine yapılmazsa bütün çabaların ve harcanan emeklerin boşa gideceğini bilir…
EURO 2024: Bir kıta ekran başında
Herkese hayaller kurduran, kimilerine göre Türkiye’nin altın jenerasyonu EURO 2024’te Almanya’da sahneye çıktı. Biliyoruz ki toplumsal hafızamızda yer edecek olan bu turnuvada, adını Milli Takım ile özdeşleştiren markalar da zihinlerimizde uzun süre yaşamaya devam edecek… Peki, artık sonlarına doğru geldiğimiz bu büyük turnuvada öne çıkan iletişim çalışmaları hangileri oldu? Rakamlar EURO 2024’e ve tüketici alışkanlıklarına ilişkin neler söylüyor? Dahası spor medyasının önde gelen isimleri bu turnuvayı nasıl yorumluyor? Yanıtlar yeni sayıda okurları bekliyor!
Tüketici yemek sipariş edip “mutluluk” bekliyor…
Enflasyonun ilk dönemlerinde fiyat algısını kaybeden tüketici “artık ne pahalı ne ucuz anlayamıyorum” diye yakınıyordu. Şimdi ise enflasyona karşı bağışıklık kazandı… En azından söz konusu yeme içme fiyatları olduğunda markaların yakın markajda takip edildiğine ve olası bir olumsuz durumda da alternatiflerin devreye konduğuna işaret ediyor Marketing Türkiye adına Sia Insight tarafından gerçekleştirilen “Yemek Siparişi ve Dışarıda Yemek Yeme” araştırması… Peki yemek yeme deneyiminde tüketiciye hangi duygular eşlik ediyor? Restoranlarla kurduğu ilişkileri hangi kriterler şekillendiriyor? Fiyatın ötesinde kalite algısına etki eden unsurlar neler?
Medyada sıcaklık mevsim normallerini aşacak!
Yaz mevsimi medya sektöründe “bir nefeslik yavaşlamaya izin veren” tek sezondur… Ancak bu yıl tam da yaz öncesi global yayıncılar; CNBC-e, Cosmopolitan ve Forbes’un peş peşe Türkiye pazarına dönmesi sektörü hayli sıcak bir yaz beklediğini gösteriyor. Zira “geri dönenler” sadece boş bıraktıkları koltukları doldurmak üzere değil kocaman ekosistemler yaratmak üzere geldiklerini söylüyor. Bu da medyadaki rekabetin yeni dönemde boyut değiştireceği anlamına geliyor…
Peki, ne oldu da global medya devleri Türkiye’ye dönüş kararı aldı? CNBC-e, Cosmopolitan ve Forbes yeni dönemde nasıl bir fark yaratacak?
Lideriniz ne kadar CEOfluencer?
Bir Afrika atasözü der ki; “Hızlı gitmek istiyorsan, yalnız git. Uzağa gitmek istiyorsan, birlikte gidelim…” Kolektifin gücü daha iyi nasıl anlatılabilirdi ki! Sosyal medyanın rüzgarını arkasına alıp oluşturdukları kitlelerle anlamlı bağlar geliştiren ve zamansız işlere imza atan liderler de işte tam olarak bunu yapıyor. Birlikte yol alıyorlar… Networking gücü ve tecrübelerini kitlelere aktararak etki alanlarını genişletiyor, kitleleriyle birlikte güçleniyorlar. Sosyal medyada itibarlarını arttıkça markalarının gücüne de güç katıyorlar… Peki, iyi bir CEOfluencer olmanın anahtarı ne? LinkedIn’de güçlü bir lider iletişimi nasıl yapılır? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye Temmuz-Ağustos sayısında…
Çanlar AVM’ler için mi çalıyor?
Kurdaki dalgalanma, kiralara getirilen TL zorunluluğu ve dur durak bilmeyen enflasyonun AVM sektörüne zor zamanlar yaşattığı biliniyordu. Ancak borç yüküyle boğuşan ve Marmara Forum, Forum İstanbul gibi devleri de aralarında bulunduran 9 AVM’nin konkordato sürecine girmesi sektörde adeta soğuk duş etkisi yarattı. Peki, ne oldu da 9 AVM iflasın eşiğine geldi? Bu sadece bir grubun yaşadığı bir sıkıntı mı yoksa AVM sektöründe yaklaşan fırtınanın habercisi mi?
Islak havlu pazarı yeni boyutlara taşındı
Yaşamın hızlı temposunda, pratik ve etkili çözümlere yönelik arayış her geçen gün artıyor. Bu ihtiyaca cevap veren son zamanların gözde ürünü ise ıslak yüzey temizlik mendilleri. Kullan-at formunda olan ve özellikle yoğun tempoda çalışanların vazgeçilmezi haline gelen bu mendiller, pazarda büyük bir çıkış yakaladı. Her yüzeyde kullanılabilmeleri ve pratiklikleri, ıslak mendillerin popülerliğini zirveye taşırken pazarda da amansız bir rekabetin fitilini ateşledi. Peki, ne oldu da ıslak yüzey temizlik mendilleri bu denli popüler hale geldi? Bu alanda tüketici tercihlerini etkileyen ana motivasyonlar neler? Yanıtlar Marketing Türkiye adına XSights’ın gerçekleştirdiği “Islak Mendilde Rekabet” araştırmasında…
Küresel yaratıcılığın kodları değişiyor
Global arenada yapılmış en başarılı kampanyaların yarıştığı Uluslararası Yaratıcılık Festivali Cannes Lions’da bu yıl yine pek çok konu masaya yatırıldı. Festival kapsamında gerçekleşen oturumlarda “B2B dinamiklerinin yeniden şekillendirilmesi”, “Kültürel açıdan yankı uyandıran içerikler oluşturma” ve “Anlık pazarlamanın gücünden yararlanma” gibi başlıklar öne çıktı. Grand Prix kazanan işlerde ise “sosyal değişime yön veren” kampanyalar dikkat çekti. Ödül alan işlerde dikkat çeken bir diğer tema da “mizah” oldu.
Çevrenin koruyucuları
“Çevrenin Koruyucusu” olmak yalnızca bugüne değer katmak değil, yaşanılabilir yarınların da teminatı olmak demek. Kimileri enerji tasarrufuyla, kimileri tedarik zincirinde yarattıkları farkla, kimileri toprağa, kimileri rüzgara dokunarak bu sıfatı sahipleniyor. Bir de var olanı dönüştürenler var… Onlar bu alanda elini taşın altına koyarak, hem yeniden üretimde oluşabilecek zararların hem de var olan kullanılmış hammaddeleri yeniden kullanarak tüketim zararlarının önüne geçiyor. Dönüşümün gücü ile Çevrenin Koruyucusu olan markaların projelerini FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in liderliğinde mercek altına aldık…
Uykuda “kişiselleştirme” devrimi!
Pek çoğumuzun hayalidir güzel bir uykunun ardından güne müthiş bir enerjiyle başlamak.. O alarm sesini duyduğumuzda yüzümüzde gülümsemeyle kalkmak derin uykudan… Ancak gelin görün ki son zamanlarda bu sahneyi ancak “yatak markalarının” reklam filmlerinde görmek mümkün. Zira Samsung Electronics’in yakın zaman önce yayınladığı uyku araştırmasına göre özellikle genç jenerasyonda uyku yoksunluğu hayli yüksek. Uyku sektörünün markaları ise bu hayati soruna “kişiselleştirme” ile çözüm arıyor.. Peki, uyku sektöründe kişiselleştirme nasıl uygulanıyor? Gelin önce bu alandaki teknolojilere ve marka vaatlerine bakalım ardından da Göğüs Hastalıkları ve Uyku Bozuklukları Uzmanı Prof. Dr. Çağlar Çuhadaroğlu’ndan iyi uykunun formülünü dinleyelim…
Yuvadan uçan fikirler ödülle döndü!
Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği’nin (REPİD) destek verdiği Brandverse Awards’da kazananlar 24 Haziran Pazartesi günü Hilton İstanbul Bomonti’de gerçekleşen törenle ödüllerine kavuştu. Değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı, 149 pazarlama ve pazarlama iletişimi liderinden oluşan yetkin jürisiyle öne çıkan ve bu yıl yüzde 37’lik artışla rekor sayıda başvurunun gerçekleştirildiği Brandverse Awards’da jüri değerlendirmesi sonucunda Altın, Gümüş ve Bronz ödüller sahiplerini buldu. 5 çalışma ise jüri tarafından Grand Prix ile ödüllendirildi…
Mikro aileler ve bekar anneler
FutureBright Group’un gerçekleştirdiği “Mikro Aileler ve Bekar Anneler” araştırması sosyolojik bir dönüşümü gözler önüne sererken bir yanıyla da ne ekranlarda ne de sosyal medyada temsil edilmeyen yüzde 15’lik devasa bir kitleye dikkat çekiyor…
Yeni gerçekleri işaret eden raporun satır aralarında ise pazarlama profesyonelleri için anlamlı içgörüler gizli…
Ortak ölçüm için dev adım: Medya Ölçüm Konseyi kuruldu
Pazarlama sektöründe bir hayal daha gerçeğe dönüşüyor! Türkiye’de medya izleme ve araştırma yöntemlerine standart getirmek, araştırmaları ve ölçümleri geliştirmek, güncel hale getirmek ve sektörün ihtiyaçlarına göre yeni yöntemler önermek amacıyla Medya Ölçüm Konseyi kuruldu. T.C. Ticaret Bakanlığı ve Radyo Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) desteğiyle kurulan Konsey, Reklamverenler Derneği (RVD), Reklamcılar Derneği (RD), Televizyon İzleme Araştırmaları Anonim Şirketi (TİAK), Radyo Dinleme Hizmetleri Organizasyon Tanıtım ve Yayıncılık Anonim Şirketi (RİAK) ve aday üye olarak Reklam ve Pazarlama İletişimi Derneği (REPİD) iş birliğiyle, 13 Haziran’da Dedeman İstanbul’da düzenlenen basın toplantısında tanıtıldı. Peki, konsey sektöre neler kazandıracak? Ortak ölçüm pazarlama sektöründe neleri değiştirecek…