Sadece ihtiyaç sahiplerine dağıtılmak üzere “süper süt” geliştirildi
Chobani, afet bölgelerinde uzun ömürlü ve zengin besin değerlerine sahip beslenme ürünü ihtiyacından yola çıkarak geliştirdiği “Süper Süt” üretimine başladı. Chobani “Süper Süt”ü, sadece ihtiyaç sahipleri için üretirken, ABD çapında doğal afetlerden etkilenenlere ve Chobani’nin faaliyet gösterdiği bölgelerdeki ihtiyaç sahiplerine destek olmak üzere her ay 65 ton zengin besin değerlerine sahip “Süper Süt” bağışlayacak.
Yeni nesil gıda ve içecek şirketi Chobani, sadece ihtiyaç sahiplerine dağıtılmak üzere geliştirdiği ilk uzun ömürlü az yağlı süt ürünü olan “Süper Süt”ü tanıttı. Besin değeri açısından zengin içeriğe sahip bu yeni ürün, özellikle doğal afetlerden etkilenen kişilere ve Chobani’nin faaliyet gösterdiği bölgelerdeki ihtiyaç sahibi gruplara yardım etmek amacıyla üretildi.
Gıdanın temel bir ihtiyaç olduğunu, ancak doğal afetler sırasında bu ihtiyacın daha da önem kazandığını vurgulayan Chobani’nin kurucusu ve CEO’su Hamdi Ulukaya “Chobani olarak, ihtiyaç duyulduğunda ve ihtiyaç duyulan yerde kullanılabilecek bir çözüm geliştirdik. Buna Süper Süt adını verdik. Yüksek proteinli, yüksek lifli, besleyici ve uzun ömürlü bir süt ürünü hayata geçirmek tüm ekibimiz için gerçek bir armağan oldu. İhtiyaç sahiplerine zor zamanlarında yardımcı olabilmekten onur duyuyoruz” dedi.
Chobani’nin yerel gıda bankası ortaklarıyla iş birliği içinde geliştirilen üründen, aylık ortalama 65 ton üretilecek.
“Süper Süt” ülke genelinde doğal afetlerin yaşandığı bölgelere ve New York ile Idaho’daki yerel gıda bankalarına dağıtılacak.
Ürün, 9 aylık raf ömrüne sahip ve açılana kadar buzdolabında saklanması gerekmiyor. 1 litrelik ambalajında 4 porsiyon bulunan ürün, geleneksel süte göre yüzde 50 daha fazla protein (13g), sindirim sağlığı için 7g prebiyotik lif, yüzde 25 daha az şeker (9g) ve yüzde 25 daha fazla kalsiyum (400mg) içeriyor. Ayrıca A ve D vitaminleri ile zenginleştirilmiş durumda.