Gemini’ın kullanıcı onayı olmadan Drive dosyalarını taradığı iddia ediliyor | Son 24 saatin gündemi
Google’ın yapay zeka botu Gemini’ın, kullanıcı izni olmadan Google Drive’a yüklenen PDF dosyalarını taradığı iddia edildi. Bu durum, AI güvenliği ve gizlilik konusundaki tartışmaları yeniden alevlendirdi.
Yapay Zeka Yönetimi Kıdemli Danışmanı Kevin Bankston, X üzerinden yaptığı paylaşımda özel bir vergi beyannamesinin otomatik olarak oluşturulmuş bir yapay zeka özetiyle ilgili endişelerini paylaştı.
Bankston yayınladığı flood’da, Gemini’ın izinsiz olarak özel belgeleri okumasıyla ilgili yaşadığı deneyimi ve bu özelliğin devre dışı bırakmak için çabalamasına rağmen erişimi durduramamasına dair detaylar bulunuyor.
Bir Google sözcüsü TechRadar Pro’ya yaptığı açıklamada “Generative AI özelliklerimiz, kullanıcılara seçim yapma imkanı sunmak ve verileri üzerinde kontrol sahibi olmalarını sağlamak için tasarlanmıştır. Google Workspace’te Gemini’ı kullanmak, bir kullanıcının bunu aktif olarak etkinleştirmesini gerektirir ve bunu yaptıklarında içerikleri istemlerine faydalı yanıtlar oluşturmak için gizliliği koruyacak şekilde kullanılır, ancak izinsiz olarak saklanmaz” dedi.
LinkedIn’de güçlü bir lider iletişimi nasıl yapılır?
Şüphesiz liderlerin heybesine topladığı eşsiz tecrübeler var. Başarı merdivenlerini teker teker çıkarken tökezledikleri fakat üstesinden geldikleri ufak tümsekler, denemeler yanılmalar, gözlemler… Kısacası muazzam bir bilgi havuzu. Bugün Vehbi Koç’un deneyimini sadece kitaplardan okuyabiliyoruz. Fakat günümüz liderlerinin LinkedIn paylaşımlarında pek çok konudaki bakış açılarını görebiliyor ve onlarla etkileşimde bulunabiliyoruz. Bir yandan liderlerin heybesindekiler büyüyor bir yandan ilham arayanlar aradığını buluyor. Ancak formül doğru çalıştığında böyle oluyor. Peki ya çalışmazsa? Sorunun yanıtını iletişim profesyonellerinden dinlerken satır aralarında dijital dünyaya uyum sağlamanın ve etki gücü yüksek lider iletişimi gerçekleştirmenin püf noktalarını buluyoruz… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Inside Out 2 karakterleri marka dünyasına sızdı!
Bugünün çocuklarının aileleri üzerinde geçmişte olduğundan çok daha büyük bir etki gücüne sahip olduğundan, onların evin içerisinde “hayır” demenin zor olduğu minik influencer’lara dönüştüklerinden kuşku yok… Hal böyleyken geçtiğimiz haftalarda kırdığı rekorlarla animasyon tarihine geçen Inside Out 2 karakterleri yerinde durur mu? Elbette marka yüzlerine dönüşerek, iletişim çalışmalarında yer bulmalılardı! Peki hangi karakterler hangi markaların iletişim çalışmalarında çocuklardan ailelere gönüllerde taht kurabilirdi? Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Ara zam krizi başladı: İşverenlerle çalışanlar yine karşı karşıya
Son birkaç yıldır Temmuz ayları hem çalışanlar hem de işverenler için gergin ve stresli geçiyor. Bir yanda “Asgari ücrete zam yapılacak mı, yapılacaksa ne kadar yapılacak?” sorusu diğer yanda “Olması gereken zam oranı ne?” sorusu… Bu yıl gergin bekleyişlerin sonucunda asgari ücrete zam yapılmayacağını öğrendik. Ancak veriler benzer bir kararı işverenlerin de vermesi durumunda çarşı pazarın fena halde karışacağına işaret ediyor. Öyle ki Eleman.net’in araştırmasına göre çalışanların yüzde 52’si ara zam olmaması durumunda daha yüksek maaş alacakları bir iş arayışına gireceklerini söylüyor. Yüzde 29’luk bir kitle ise ek iş arayışına gireceğini belirtiyor. Peki çalışanların beklentisi bu kadar yüksekken şirketlerin kararı ne yönde? Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Medyada sıcaklık mevsim normallerini aşacak!
Yaz mevsimi medya sektöründe “bir nefeslik yavaşlamaya izin veren” tek sezondur… Ancak bu yıl tam da yaz öncesi global yayıncılar; CNBC-e, Cosmopolitan ve Forbes’un peş peşe Türkiye pazarına dönmesi sektörü hayli sıcak bir yaz beklediğini gösteriyor. Zira “geri dönenler” sadece boş bıraktıkları koltukları doldurmak üzere değil kocaman ekosistemler yaratmak üzere geldiklerini söylüyor. Bu da medyadaki rekabetin yeni dönemde boyut değiştireceği anlamına geliyor… Peki, ne oldu da global medya devleri Türkiye’ye dönüş kararı aldı? CNBC-e, Cosmopolitan ve Forbes yeni dönemde nasıl bir fark yaratacak? Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.