Microsoft, kesintiden etkilenen 8,5 milyon Windows cihazı için kurtarma aracı yayınladı | Son 24 saatin gündemi
Microsoft kaynaklı internet erişim problemi, geride bıraktığımız cuma günü dünya genelinde büyük bir krize yol açtı. Sorunun kaynağı ise antivirüs yazılımı CrowdStrike’ın hatalı güncellemesiydi… Söz konusu krizin ardından Microsoft’tan yapılan açıklamada, hatalı yazılım güncellemesinden yaklaşık 8,5 milyon Windows cihazının etkilendiği belirtildi. Açıklamada ayrıca, bu sorundan etkilenen Windows istemcileri ve sunucuları için onarım sürecini hızlandırmalarına yardımcı olacak bir kurtarma aracı yayınladığı da bildirildi. Aracı kullanmak için kullanıcıların, ön yüklenebilir USB sürücüsünü oluşturmak üzere aracın çalıştırılabileceği en az 8 GB boş alana sahip bir Windows 64-bit istemcisinin yanı sıra Windows istemcisinde yönetici ayrıcalıklarına sahip olması gerekiyor.
Sen Nehri’ni temizleyen damla…
Cilt bakım ürünleri sunan Caudalie markası Sen Nehri’ndeki kirlilik problemini gündeme alan bir CGI reklamı yayınladı. Vinoperfect Leke Karşıtı Işıltı Verici Serumu’nun gücüne ve Sen Nehri’nin kirliliğine dikkat çekmek isteyen marka, hazırladığı kampanyasında serumun tek bir damlasıyla nehri temizliyor. Sonuçsa ışıl ışıl bir Sen Nehri oluyor… 1% for the Planet programının bir üyesi olan marka, ağaçlandırma ve çevre temizliği gibi konularda sahada aktif bir şekilde rol alıyor.
Birleşmiş Markalar Derneği isim vermeden Temu’yu işaret etti: “Tüm ticareti tehdit ediyor”
2022 yılında kurulan ve kısa sürede milyonlarca kullanıcıya ulaşan online pazaryeri Temu, geçtiğimiz ay Türkiye pazarına da kelimenin tam anlamıyla fırtına gibi giriş yapmıştı. Uygun fiyatları ve geniş ürün yelpazesiyle bir ay gibi kısa sürede milyonlarca kullanıcıya ulaşmayı başardı. Hal böyleyken e-ticaret sektörüne yeni bir oyuncunun dahilinden çok, “oyunu değiştiren” bir aktörün katıldığını söylemek mümkün. Birleşmiş Markalar Derneği tam da bu noktada Uzakdoğu’dan düşük gümrük vergisiyle Türkiye’ye giren e-ticaret platformlarına dikkat çekerek, “çok büyük bir haksız rekabet oluşuyor” açıklamasında bulundu.
Decathlon, Microsoft’un mavi ekranını açık hava kampanyasına dönüştürdü: “Kesinti mi? Dışarı çıkın…”
Geçen Cuma günü, havayolları, bankalar, hastaneler ve perakendecileri etkileyen büyük bir IT kesintisi tüm dünyayı sarstı. Krizden sonraki 24 saat içinde Decathlon, etkilenenlere kesintiyi dışarı çıkmak için bir bahane olarak kullanmalarını söyleyen bir açık hava kampanyasını hayata geçirdi. “Kesinti mi? Dışarı çıkın. Açık hava ürünlerimizde yüzde 50 indirimden yararlanın” diyerek Microsoft’un mavi ekranından tüketicilere seslenen Decathlon, insanları bir QR koduyla web sitesine yönlendirdi. Yaratıcı kampanya Rethink imzası taşıyor.
“Karanlıkta” lezzet bir başkadır
Yemek yalnızca tat ve kokudan mı ibarettir? Ya da farklı bir soru daha soralım. Bir lezzeti tadarken, ortamın ışığı bu deneyim üzerinde etkili olabilir mi? Appetite dergisinde yayınlanan yeni bir bilimsel çalışma, “iletişimin” tatları nasıl algıladığımıza ve ışığın (belki de karanlığın demeliyiz) tat alma deneyimimizi nasıl etkilediğini gözler önüne seriyor…