XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nde neler konuşulacak?
Kasım ayında “Age of Scientific Marketing” ana temasıyla gerçekleşecek olan XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, 5 ana 17 alt başlıkla deneyimin usta isimlerini sahnesinde ağırlayacak. Katılımcıların pek çok yeni deneyime kapı aralamasını destekleyecek olan zirve deneyim alanındaki en son gelişmeleri Farkındalık, İlgi, Arzu, Hareket, Sadakat ve Marka Elçiliği bölümleriyle sahnesine taşıyacak. Gelin 11 Kasım’da Wyndham Grand İstanbul Levent’te gerçekleşecek zirvede bu yıl konuşulacak olan konulara daha yakından bakalım…
1-) Farkındalık (Awareness) Artıyor
Günümüz tüketicisi hem teknolojinin kendisine sağladığı sonsuz seçeneklerin hem de eşitler arasındaki rekabetin kendi lehine olduğunun farkında.
Günümüzün üreticisi ise hem seçeneklerin her zamankinden daha fazla ve kıyaslanabilir olduğunun hem de hiper kişiselleştirme düzeyinde beklentinin ne anlama geldiğinin ayırdında.
Şimdi rekabet eskisinden daha acımasız.
Peki, ürün ve hizmetler eşitler arasından nasıl öne çıkacak? Yanıtı sektör profesyonelleri verecek…
Teknoloji ve İnovasyon
Bugün küresel bağlamda tüm şirketlerin rekabet üstünlüğü konusunda uzlaştığı tek konu ileri bir teknolojiye sahip olmak. Çünkü teknoloji eli güçlendiriyor. Datayı nano düzeyde toplayarak pek çok parametreden konsolide ediyor.
Datayı yorumlayarak benzersiz ürün ve hizmetlere dönüştürmek ise profesyonellerin işi.
Pazara yansıyan yüzüyle; Dijital dönüşüm aslında bir anlamda düşünsel dönüşümdür. Kurgunuz değişir ve iş yapış biçiminizle her şeyi farklı görmeye başlarsınız. Uzaktan erişim iş yapış biçiminizde yeni gerçeğiniz olur.
Kurumsal yanıyla: Yeni teknolojilerin şirket kazanımlarını ve yetkinliklerini koruma misyonu giderek artan önemiyle siber güvenlik yatırımlarını deneyimin ana kaldıraçlarından biri olarak konumluyor.
Yapay Zeka ve Otomasyon
- AI müşteri hizmetlerindeki mükemmeli arayışı karşılar mı, peki nasıl ve iş süreçlerine nasıl entegre edilir?
- Chatbot’lar ve AI destekli araçlar üretim süreçlerinde nasıl efektif kullanılır?
AI Destekli Reactive Marketing
Bir duruma tepki vermek ve öne geçmek üzere sadece 2 saniyenizin olduğunu bilmek sanırım “Reactive Marketing” ya da “Tepkisel Pazarlama” konusunda daha çok pratik yapmanız gerektiğine dikkatinizi çeker.
Peki, bunu nasıl yapacağız?
Elbette teknoloji ve elbette böylesine anlarda nasıl tepki vereceğini öğrettiğimiz AI ile. Bu bölümde Reactive Marketing’in en başarılı örnekleri ele alınacak.
Platform Ekosistemleri Sürdürülebilir Üretimin Teminatı
- Veri iş süreçlerini yeniden tasarlıyor. Kaynakların doğru kullanımı, üretim maliyetlerinin paylaşımı, toplu satın alma ve stok yönetimi günümüz iş dünyasının fiyat rekabetinde öne geçmek üzere güç birliği yaptığı alanlar.
- Geçmişin pazarlama yetkinliğindeki CEO’ları yerlerini satış kökenlilere bırakırken öne çıkan en önemli konu, hem satın alırken hem üretirken hem de satarken şirket kaynaklarının en efektif şekilde kullanılması…
- Dijital dönüşüm, hızlı ve doğru veri akışı “Bilimsel Pazarlama Çağı”nın yakıtı olacak.
2-) İlgi (Interest) Tüketici Memnuniyeti Her Zaman Odakta
Müşteri yolculuğunu tasarlarken ilgiyi her daim canlı tutmak mümkün mü? “Interest” bölümünde gerçekleştirilecek birbirinden kapsamlı sunumlar, bunun nasıl mümkün olabileceğine işaret edecek.
Kişiselleştirilmiş Pazarlama
- Hiper-kişiselleştirme (Hyper-personalization) için veriyi toplarken de yorumlarken de tüketiciyi ilginin odağına koymak gerekiyor.
- Veri analizi: İlginin yakıtı veri. Veriyi işe yarar kılmak ve güçlü bir marka sadakati yaratmak ancak doğru veriyi en doğru şekilde değerlendirerek mümkün.
Kişiselleştirilmiş Mükemmel Deneyimler Çağındayız
- Müşteri verilerinden yola çıkarak tasarlanan kişiselleştirilmiş deneyimlerden öğrenecek çok şey var…
- İnsan doğasına uygun, kesintisiz dijital-fiziksel deneyim entegrasyonunda başarılı uygulamalar…
- Omnichannel kullanımına uygun tutarlı müşteri deneyiminde üçüncü partilerin önemi…
Gaming Hem Kişisel Hem Anonim
- Oyunun bir mecra olarak pazarlamadaki yükselen rolü,
- Gaming ve müşteri etkileşiminde interaktivitenin markaya entegrasyonu…
Aracısızlaşma (Disintermediation)
- Teknoloji ile her gün değişen iş yapış modelleri kaynaktan tüketiciye ulaşımda kısa yollar yaratıyor. Tarlada bir olanın aracılarla bin olduğu enflasyonist bir ortamda aracısızlık, kaynağa ulaşımda demokratikleşme anlamına da gelecek.
- İnsan kaynaklı hatalardan arındırılmış bir süreçte bağlantılı cihazların müşteri deneyiminde artan önemi; şu anki ve gelecekteki rolü…
3-) Arzu (Desire) Hem Başlangıç Hem Bitişte
Arzu duymanın tetikleyicileri neler? Markalar hangi alanlarda arzu nesnesi olarak konumlanabilir? İz bırakan deneyimler nasıl tasarlanır? Bu bölümde tüm soruların yanıtları ve çok daha fazlası katılımcılara aktarılacak.
Özgünlük Arzu Duymanın Tetikleyicisidir
- Bu bölümde özgün ve cesur markalar sahnedeki yerini alacak,
- Özgünlüğün müşteri algısı üzerinde yarattığı biricik olma ve sahip olma motivasyonu,
- Bir arzu nesnesi olmak için her alanda sıra dışı olmak: Sosyal Sorumluluk, Sürdürülebilirlik ve KSS’ler projeleri de yine bu bölümde konuşulacak.
Etkinlik ve Deneyim Pazarlaması: İnsanlara dokunun
- Gerçeklik anlarını müşterilerinizle güçlü bağlar kurmak için avlayın: Her yerde, her an deneyim…
- Sanal da olsa iz bırakan deneyim unutulmaz: Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR) uygulamaları…
“X/Everything as a Service”
- Sadakatin markaya değil deneyime olduğu gerçekliği Bilimsel Pazarlama Çağında giderek ortaya çıkıyor. Her satın almada müşteriye dokunuşun hem mükemmel hem de sıklıkla olduğu yeni anlayış, uzun süreli ilişkilerin bir nevi teminatı oluyor. Sanal da olsa iz bırakan deneyimler unutulmuyor.
- Yükselen abonelik modelleri en küçükten en büyüğüne her türlü ürün ve hizmetin satışında mucizeler yaratırken, en az enerjiyle satın alma sürecini yönetmek istiyor. Milyonlarca müşteri için bile kişiselleştirilmiş deneyimler tasarlayan AI uygulamaları öne çıkıyor.
- Sanal Gerçeklik (VR) ve Artırılmış Gerçeklik (AR) uygulamaları her sektörde işe yararken perakendenin de imdadına yetişiyor…
Lüks Deneyimin Dayanılmaz Cazibesi
- Doğru bildiğimiz yanlışlar lüks ürünleri sürdürülebilirliğin oyun bozanı olarak tanımlarken aslında teminatı olduğunu ortaya koydu. “Hızlı Moda” kavramı eski itibarını yitirdi. Diğer yandan lüks giderek sessizliğe bürünürken, satın alınabilir lüks kavramı pazarın hareketlenmesine neden oldu. Daha çok alıcının daha makul dilimlerle satın almayı istediği bu yeni sürece AI destek verecek.
- Lüks ucuzun değil, sıradanlığın karşıtı… Aynı ekosistem içinde yer alan ve birbirini tamamlayan hizmetlerin bir araya getirilmesiyle bütüncül bir deneyim olarak sunumu bu hizmeti satın alanlar için kaynak tasarrufu sağlıyor. Satın alma aşamasında duyulan kaynak ihtiyacı bulunduğunuz e-ticaret sitesinden ayrılmadan karşılanıyor. İleri ödeme sistemleri ve “Bankalaşan Markalar” alışverişi hızlandırırken sahip olma motivasyonunun düşmesine izin vermiyor. Teknolojisi güçlü pazar yerleri neredeyse sizin yerinize düşünüp neyi, hangi koşullarda alacağınıza karar veriyor ya da en azından zaman kazandırıp alternatif yaratıyor.
4-) Hareket (Action) Veriden Hedefe Giderken Her Adımda Dikkat
Teknoloji bir yandan iş süreçlerinde hata yapma riskimizi azaltırken diğer yandan sahip olduğumuz veriyi korumamız gerektiğini hatırlatıyor. Doğru ellerde daha iyi hizmet sunabilmek için sahip olunan veri el değiştirdiğinde tehdide dönüşüyor.
Kurumlar bir yandan en gelişmiş teknolojileriyle müşteri ve tüketicilerin tutum ve davranışlarını kayıt altına alırken diğer yandan onları tehdit altında bırakabilecek durumlara da neden olabiliyor. İşte bu nedenden ötürü en büyük önem veriye sadece sahip olmakta değil, aynı zamanda onu korumakta.
Veri Güvenliği ve Gizlilik
- Muhafaza ve Koruma
- Sadakat (Arttırma) Programları
- Dijital iziniz kadar teknolojiksiniz
Pazarlama Tüneli ve Müşteri Yolculuğu
Tüm aksiyonlar ROI ön kabulüyle şirket havuzuna akmalı. Bu bağlamda düşünceden aksiyona, bilinirlikten tüketici sadakatine kadar her aşama sistemleştirilmeli. Farkındalık, İlgi, Değerlendirme, Satış, Sadakat süreçlerinde Mükemmel Müşteri Yolculuğu tasarlanmalı.
- İlham aşamasından satış sonrası hizmetlere kadar olan bütüncül yaklaşım,
- Müşteri yolculuğunun önemi ve her aşamasının tasarımı…
“Aggregation”: Birlikteliğin Gücüyle Sınırsız ve Kesintisiz Hizmet
- Aynı ekosistem içinde yer alan birden fazla hizmetin bir araya getirilmesiyle bütüncül bir deneyim olarak sunumu,
- İleri ödeme sistemleri ve “Bankalaşan Markalar”…
5-) Sadakat ve Marka Elçiliği (Loyalty and Advocacy)
Tüketicinin vazgeçilmezleri arasına girmek giderek zorlaşırken teknoloji hayatımızı nasıl kolaylaştıracak? Sorunun yanıtı tüm boyutlarıyla “Sadakat ve Marka Elçiliği” oturumunda tartışılacak.
Müşteri Geri Bildiriminin Baskın Gücü ve Üründen Satışa Artan Önemi
- Geri bildirim toplama ve analiz araçları,
- Müşteri memnuniyetinde geri bildirimin yol göstericiliği…
Sadakat Programları
- Ürün ve hizmette eşitlik varsa tüketici tercihinde bundan böyle sadakat programları yarışacak.
- İlk ilhamdan satışa ve ötesine her adımda sadakat giden yol işaretlerini özenle tasarlamak
- Çalışan deneyimi (EX) ve sadakati…
XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi 5 ana bölümle pazarlama sektörünün nabzını tutacak…