Her 3 kişiden 2’si gelirini kaybetme endişesi taşıyor
BNP Paribas Cardif, Ocak-Şubat aylarında 21 ülkeden 21 bin katılımcıyla gerçekleştirdiği “Protect & Project Oneself” (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Araştırmada, her 3 kişiden 2’sinin kısa veya orta vadede gelirini kaybetme endişesi taşıdığı belirlendi.
Sigorta sektöründe faaliyet gösteren BNP Paribas Cardif, Türkiye’de değişen sigorta algısı ve trendlerine ilişkin sonuçların da yer aldığı küresel “Protect & Project Oneself” (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Türkiye’den araştırmaya katılan her 3 kişiden 2’si gelirini kaybetmekten endişe duyduğunu söyledi. Araştırmanın yapıldığı diğer ülkelerle kıyaslandığında, Türkiye özelinde farklı konularda endişe düzeyinin oldukça yüksek seyrettiğini belirlendi. Ayrıca, Türkiye’den ankete katılanları en çok kaygılandıran durumlar ise sırasıyla doğal afetler, kritik hastalıklar ve kazalar oldu.
Maddi kaygılarla ilgili olarak, katılımcıların yarısı ölüm, hastalık veya işsizlik gibi istenmeyen olaylar karşısında kendilerinin veya ailelerinin maddi yük altında kalacaklarını belirtti. Araştırmada, Türkiye’deki potansiyel sigorta müşterilerinin yüzde 87’si doğal afetlerden, yüzde 86’sı kritik hastalıklardan ve yüzde 84’ü ise kazalardan endişe duyduklarını aktardı. Türkiye’den araştırmaya katılanların yüzde 67 gibi büyük bir kısmı ise kısa veya orta vadede gelirlerini kaybetmekten endişe duyduklarını açıkladı. Bu oran, Türkiye’de yaşayan her 3 kişiden 2’sinin düzenli gelir açısından gelecek kaygısı taşıdığını ortaya koydu.
Kredi hayat sigortalarına olan ilgi arttı
BNP Paribas Cardif’in “Protect & Project Oneself” Araştırması, değişen sigorta algısı ve eğilimler hakkındaki sonuçlarıyla da dikkat çekti. Beklenmedik yaşam olaylarının olması halinde mevcut yaşam standartlarını koruyamayacaklarını düşünen katılımcıların, özellikle kredi hayat sigortalarına yönelik pozitif bakış açılarının arttığı gözlemlendi. Katılımcıların yüzde 71 gibi büyük bir kısmı, 2020 yılındaki pandeminin etkisiyle sağlık sigortalarına olan ilgilerinin büyük oranda arttığını ifade etti. Katılımcılar, hayat sigortaları ile beklenmedik olaylara ya da kaza riskine karşı koruma altında olduklarını düşündüklerini aktardı.
Bu bağlamda sigorta müşterilerinin yüzde 66’sının, sigortacılarından; sağlık uzmanlarıyla görüşme fırsatı, koçluk seansları teminatı, kişiselleştirilmiş kapsamlı destek programları, online bilgi ve tavsiye ile kişiselleştirilmiş dijital uygulamaya erişim gibi taleplerde bulundukları da belirlendi. Bu oran, Şubat 2023’te yaşanan deprem felaketinin etkisiyle Türkiye’de sigorta bilincinin giderek geliştiğinin bir göstergesi olarak yorumlandı.
Her 10 kişiden 8’i sigorta çözümlerine erişmekte zorlanıyor
Sigorta çözümlerine erişim konusuna incelendiğinde ise Avrupa’daki sigorta müşterilerinin yaklaşık yüzde 70’i çözümlere sahip olma sürecinde zorluklar yaşadıklarını belirtirken, bu oran Türkiye’de yüzde 80’in üzerinde seyretti. Bunun bir sonucu olarak, araştırmaya katılan tüketicilerin neredeyse yarısı, sigorta çözümü almaktan vazgeçtiğini söyledi.
Genel kanı sigortaya erişime engel olan ana faktörün fiyat olduğu yönünde olsa da araştırmada çıkan sonuç bu tezi doğrulamadı. Türkiye’deki tüketiciler; sigorta çözümlerinin içerikleri, çözümlerdeki istisnalar ve çözümlere sahip olma koşulları konularında daha çok netlik beklediklerini ifade etti.
“Batıyor” denilen Gloria Jean’s Coffees “can simidini” buldu!