Instagram’ın kapatılmasının ardından Meta, Türkçe bilen yönetici arıyor! | Son 24 saatin gündemi
Popüler sosyal medya platformu Instagram, cuma günü BTK tarafından Türkiye’de erişime engellendi. Instagram’ı da bünyesinde barından Meta, platformun kapatıldığı aynı gün Türkçe konuşan bir yönetici ilanı verdi. LinkedIn’deki Meta sayfasında listelenen ilanda, Londra’da çalışacak bir yönetici arandığı belirtiliyor. İş ilanında, “Bu pozisyon, Meta liderlik ekibindeki kıdemli yöneticilere destek sağlamak üzere tasarlandı. Adayın karmaşık takvim yönetimi ve yoğun seyahat planlaması gibi görevleri ustalıkla yerine getirebilmesi gerekiyor. İdeal adayın, olağanüstü iletişim becerilerine sahip olması ve geniş Meta ekosistemi içinde ilişkiler kurma konusunda kaynakları etkin kullanabilmesi bekleniyor” ifadelerine yer verildi.
Türkiye Olimpiyatlarda en çok hangi sporları izliyor?
Ipsos, Global Advisor araştırmasından derlediği “2024 Paris Olimpiyatları” raporunu yayınladı. Çalışmada bireylerin Paris 2024 Olimpiyatları ile ilgili görüş, tutum ve davranışlarına yer verildi. Araştırmaya göre ilgilenilen spor dalları her ülkenin başarılı olduğu ya da daha çok ilgilendikleri spor dallarına göre farklılık gösteriyor. Türkiye Kadın Voleybol Takımı’nın başarısından dolayı, bu seneki olimpiyatlarda Türkiye’de en çok ilgilenilen spor dalı voleybol olarak öne çıktı. İlgi duyulan diğer iki spor dalı ise futbol ve basketbol oldu. Ayrıca yine okçuluk alanındaki başarıdan dolayı Türkiye’de diğer ülkelere göre okçuluk ilgisi daha yüksek.
Çevrenin koruyucuları
“Çevrenin Koruyucusu” olmak yalnızca bugüne değer katmak değil, yaşanılabilir yarınların da teminatı olmak demek. Kimileri enerji tasarrufuyla, kimileri tedarik zincirinde yarattıkları farkla, kimileri toprağa, kimileri rüzgara dokunarak bu sıfatı sahipleniyor. Bir de var olanı dönüştürenler var… Onlar bu alanda elini taşın altına koyarak, hem yeniden üretimde oluşabilecek zararların hem de var olan kullanılmış hammaddeleri yeniden kullanarak tüketim zararlarının önüne geçiyor. Dönüşümün gücü ile Çevrenin Koruyucusu olan markaların projelerini FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in liderliğinde mercek altına aldık…
Tüketicinin favori zincir restoranı ve online sipariş uygulamaları hangileri?
Yemek sipariş ettiğimizde sipariş bize ulaşana kadar yaşadığımız deneyim ne kadar önemliyse yemeğin nasıl göründüğü de bir o kadar önemli. Bu deneyimin yemeğin damakta bıraktığı tada değilse bile duygu durumuna etki ettiği önemli bir gerçek. Zira Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre tüketici genellikle zamanı kısıtlı olduğunda, yorgunken, iş stresi altındayken ya da ani bir misafir gelmesi durumunda sipariş veriyor. Yani pek de olumlu duygularla başlamayan bu süreçte ödediği paraya karşılık buna değdiğini gördüğünde “mutlu” oluyor.
Her 3 kişiden 2’si gelirini kaybetme endişesi taşıyor
BNP Paribas Cardif, Ocak-Şubat aylarında 21 ülkeden 21 bin katılımcıyla gerçekleştirdiği “Protect & Project Oneself” (Kendini Koruma ve Planlama) Araştırması’nın sonuçlarını açıkladı. Araştırmada, her 3 kişiden 2’sinin kısa veya orta vadede gelirini kaybetme endişesi taşıdığı belirlendi. Maddi kaygılarla ilgili olarak, katılımcıların yarısı ölüm, hastalık veya işsizlik gibi istenmeyen olaylar karşısında kendilerinin veya ailelerinin maddi yük altında kalacaklarını belirtti. Araştırmada, Türkiye’deki potansiyel sigorta müşterilerinin yüzde 87’si doğal afetlerden, yüzde 86’sı kritik hastalıklardan ve yüzde 84’ü ise kazalardan endişe duyduklarını aktarıldı.