Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı: Milletimiz, TikTok’un kapatılmasını istiyor | Son 24 saatin gündemi
Instagram, Roblox ve Wattpad’e gelen erişim engeli sonrasından kamuoyunda sık sık tartışma konusu olan TikTok gündeme geldi. Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Dijital Mecralar Komisyonu Başkanı Hüseyin Yayman, “TikTok meselesi, Türkiye için bir ulusal güvenlik meselesidir. Yapılan paylaşımlar o kadar tuhaf, o kadar gerçeklikten kopuk ki bunları onaylamak mümkün değil. TikTok’un kapatılması, erişim engelinin getirilmesi noktasında komisyon olarak bir tavrımız yoktur, bu Bilgi Teknolojileri Kurumu’nun (BTK) tavrıdır. Ama bana komisyon başkanı olarak sorsanız, siyaset milletle beraber yapılır. Milletimiz, TikTok’un kapatılmasını istiyor” dedi.
Migros’tan “iyi gelecek” projesi
Migros’un uzun yıllardır dillere pelesenk olan “Migros size iyi gelecek” söylemi artık sürdürülebilirlik odağıyla yeni bir boyut kazanıyor ve dönüşüyor. “İyi gelecek” söylemini sahiplenen marka geçen gün gerçekleşen basın toplantısı ile “Yerli Yeşil Mercimek Üretimi” projesinin lansmanını Kayseri’de gerçekleştirdi. Kamu ve özel sektör iş birliğinin sürdürülebilir tarım için ne denli önemli olduğunu gözler önüne seren proje; yerel kalkınmadan toprağın iyileştirilmesine, yerli üretimden sağlıklı yaşama dek pek çok noktada fayda yaratıyor…
Elon Musk, Unilever, Mars, CVS Health ve Orsted’e dava açtı: “Şimdi savaş zamanı”
Elon Musk’ın sahibi olduğu sosyal medya platformu X, bir dizi büyük şirkete ve Dünya Reklamverenler Federasyonu’na (WFA) karşı dava açtı. Dava, şirketlerin X’i hukuka aykırı bir şekilde boykot ettiğini ve bunun sonucunda X’in “milyarlarca dolar” reklam geliri kaybettiğini iddia ediyor. Söz konusu davada adı geçen şirketler arasında Unilever, Mars, CVS Health ve Orsted yer alıyor. X, bu şirketlerin WFA’nın Sorumlu Medya için Küresel İttifak (GARM) girişimi aracılığıyla, platformun reklamverenlere yönelik güvenlik standartlarını karşılamasına rağmen harcamalarını haksız yere kestiğini iddia ediyor.
XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nin ana teması belli oldu: “Age of Scientific Marketing”
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, bu yıl 10. kez pazarlama dünyasını deneyim trendlerini konuşmak için bir araya getirecek… Ekim ayında “Age of Scientific Marketing” ana temasıyla düzenlenecek olan etkinlik, deneyimin usta isimlerini sahnesinde ağırlarken katılımcılara da deneyim dolu bir gün yaşatacak… Zirve 10. yıla özel hazırlanan oturumlar ve workshoplarla bambaşka bir boyuta taşınacak…
Türkiye’nin ilk ve tek bale festivali Bodrum’da…
Türkiye İş Bankası’nın katkılarıyla, Devlet Opera ve Balesi Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği Türkiye’nin ilk ve tek bale festivali olan 21.Uluslararası Bodrum Bale Festivali’nde, Samsun Devlet Opera ve Balesi tarafından sahnelenen Carmen balesine seyirciler yoğun ilgi gösterdi. Carmen balesinde, Carmen’in Don Jose ve Escamillo ile yaşadığı kural tanımaz aşk ilişkisini flamenkonun coşkusuyla anlatılıyor. Carmen eserinin koreografisi Carlos Vilan, müzik düzenlemesi Tulio Gagliardo Varas, dekor tasarımı Tayfun Çebi, kostüm tasarımı Gülay Korkut, ışık tasarımı Oğuz Murat Yılmaz’a ait.