Türkiye’de çalışanların yüzde 40’ı yapay zekanın insandan daha iyi patron olabileceğine inanıyor!
Kaspersky’nin “Heyecan, Batıl İnanç ve Büyük Güvensizlik – Küresel Tüketiciler Dijital Dünya ile Nasıl Etkileşim Kuruyor” başlıklı yeni araştırmasının sonuçlarına göre yapay zeka toplumun bir üyesi haline geliyor. Araştırma, yapay zekanın iş hayatında başarılı olabileceğini ve güven gerektiren alanlarda yeni roller üstlenebileceğini ortaya koyuyor.
Similarweb istatistiklerine göre, dünyanın en popüler sohbet botlarından biri olan ChatGPT, Kasım 2022’de piyasaya sürüldükten sonraki ilk ayda 153 milyon ziyaretçinin akınına uğradı ve Nisan 2024’te 2 milyar ziyaretle zirveye ulaştı.
Yapay zeka alanındaki hızlı gelişmeler ışığında Kaspersky, yapay zekaya duyulan mevcut güveni araştırmak için derinlemesine bir çalışma yürüttü. Çalışma, işyerindeki yönetim pozisyonlarından hayati kararların alınmasında yardımcı olmaya kadar yapay zekaya dair pek çok farklı rolü ele aldı.
Daha adil bir patron olabilir!
Araştırmaya göre, Türkiye’deki katılımcıların yüzde 40’ı yapay zekanın tarafsızlığı nedeniyle bir insandan daha adil bir patron olabileceğine inanıyor. Yapay zekanın etkin bir rol oynayabileceği bir diğer alan da eğitim olarak öne çıkıyor. Türkiye’deki katılımcıların yüzde 62‘si yakın gelecekte çocukların sanal deneyimler ve metaverse aracılığıyla eğitileceğini öngörüyor.
Katılımcıların yüzde 50‘si yapay zekanın şimdiden hayatlarının kaçınılmaz bir parçası haline geldiğine inanırken, yüzde 45‘i yapay zekanın birçok heyecan verici fırsatı beraberinde getirme ve herkes için geleceği iyileştirme potansiyeli konusunda olumlu bir bakış açısına sahip. Katılımcıların çoğunluğu yapay zekanın yaratıcı alanlarda yeteneklere sahip olduğunu kabul ediyor ve yüzde 58’i yapay zekanın güvenilir bir sanat eseri üreticisi olduğuna inanıyor.
Yapay Zeka, Türkiye’de günlük yaşamın vazgeçilmezi olma yolunda
Yapay zeka aynı zamanda günlük yaşamda güvenilir bir yol arkadaşı ve asistan olarak da görülüyor. Türkiye’den ankete katılanların yüzde 79‘u günlük hayatlarını daha verimli bir şekilde yürütmek için yapay zekayı kullanmayı istiyor.
Türkiye’den ankete katılanların yüzde 57‘si çevrimiçi sohbet için bir yapay zeka sohbet robotu kullanmaya hazır. Yüzde 44’ü ise arkadaşlık uygulamasında doğru partneri bulmalarına yardımcı olması için yapay zekaya güvenebileceğini söylüyor. Katılımcıların yüzde 56‘sı, sanal karakterlerin gerçek hayattaki partnerlerin yerini almaya başlaması halinde insan ilişkilerinin yapay zekanın etkisiyle değişeceğine inanıyor.
Kaspersky Makine Öğrenimi Teknolojisi Araştırma Grup Müdürü Vladislav Tushkanov, araştırma hakkında şu değerlendirmelerde bulundu: “Yapay zekanın insanlara çeşitli alanlarda yardımcı olan değerli bir araç olarak giderek daha fazla benimsendiğine tanık oluyoruz. Verilerin işlenmesi ve analiz edilmesi gibi geleneksel uygulamaların ötesinde, yapay zekaya romantizm, eğitim ve iş gibi daha ilgi çekici kişisel roller emanet ediliyor. Yapay zeka teknolojileri gelişmeye devam ettikçe, inovasyonu teşvik etme ve insani deneyimleri iyileştirme potansiyelleri daha da belirginleşiyor. Bununla birlikte, bu ilerleme aynı zamanda beklenmedik riskleri ve karmaşık tehditleri de beraberinde getiriyor. Bunlar arasında yapay zeka tavsiyelerine duyulan aşırı güvenden, yapay zeka tarafından üretilen kimlik avı, derin sahtecilik ve kimlik hırsızlığına kadar uzanan geniş bir yelpaze yer alıyor. Bunlar, birden fazla düzeyde ele almamız gereken zorlukları simgeliyor.”
Kaspersky’nin “Heyecan, Batıl İnanç ve Büyük Güvensizlik – Küresel Tüketiciler Dijital Dünyayla Nasıl Etkileşim Kuruyor” raporunun tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Araştırmanın metodolojisi
Haziran 2024’te Kaspersky, katılımcıların mevcut dijital batıl inançlara, yapay zekanın insan hayatındaki rolüne ve dijital ölümsüzlük konusuna yönelik tutumlarını araştırmak üzere 10 bin katılımcıyla çevrimiçi bir anket düzenlemek üzere Arlington Research’ü görevlendirdi. Ankette Birleşik Krallık, Almanya ve Fransa’dan 1.000’er ve İspanya, İtalya, Portekiz, Brezilya, Meksika, Rusya, Kazakistan, Hindistan, Çin, Endonezya, Türkiye, Suudi Arabistan, BAE ve Güney Afrika’dan 500’er katılımcı yer aldı.