Markalar için 7 adımda etkili TikTok içerikleri üretme rehberi!
We are social verilerine göre TikTok, Türkiye’de en çok vakit geçirilen 2. sosyal medya platformu konumunda ve “en çok indirilen”lerde birinci sırada. Platformun Türkiye’de 40 milyonun üzerinde aktif kullanıcısı olduğunu, Z kuşağı bireylerin yüzde 64’ünün internetten bir ürün ararken TikTok’u arama motoru olarak kullandığını, dahası kullanıcılarının yüzde 65’inin TikTok’taki içerik üreticileri tarafından tavsiye edilen ürünleri daha çok satın alma eğiliminde olduklarını belirtiyor olmasını da göz önüne aldığımızda TikTok’un pazarlama evreninin neden göz bebeği olduğunu anlamak kolaylaşıyor. Evet TikTok’ta olsun markanız, ama nasıl olsun? TikTok’ta etkili marka içerikleri nasıl oluşturulur? Yanıtlar Marketing Türkiye C Level Club üyelerinin bir araya geldiği “The Lab: TikTok Challenge” atölyesinde Mind The Gap Kurucusu Birçim Öztaşkın gerçekleştirdiği sunumdan geliyor…
Marka tonunu azalt “gerçekliği” arttır!
İçerikte marka konumlandırması elbette çok önemli ancak bu bir reklam gibi görünmenin aksine gerçekçi olmalı. Ortadan ikiye ayrılmış bir krem şişesi ve “Dibini ekmekle sıyırdığım krem” mesajı sizce de daha ikna edici değil mi?
Mesajını mizahla destekle
Mizah, izleyicilerin dikkatini çekmenin ve markanızı hatırlatmanın en etkili yollarından biri. Eğlenceli ve yaratıcı içerikler, markanızın “dostça” imajını pekiştirirken izleyicilerin gönlünü kazanmanıza da yardımcı olur.
Eğlendirirken bilgilendir!
Evet eğlenceli içerikler, izleyicilerin dikkatini çekmekte harika ama “bilgi”nin cazibesini de unutmamak gerekiyor. Hem eğlenceli hem de bilgilendirici videolar, markanızın hem akılda kalıcı hem de değerli görünmesini sağlar.
Duvarı yık! Topluluğa yanıt ver
Topluluk yaratmak, tüketicilerle birebir iletişim kurmak modern pazarlamanın en önemli yeniliklerinden biri. Yorumlara yanıt vermek ve izleyicilerin görüşlerini dikkate almak, markanızı daha samimi ve erişilebilir kılar, topluluk bağlarını güçlendirir.
Ne kadar “doğal”, o kadar samimi, o kadar TikTok
“Gerçeklik” platformun altın anahtarı! TikTok’ta en iyi sonuçları elde etmek için doğal ve samimi olun. Kendi tarzınızı yansıttığınızda izleyicilerinizle gerçek bir bağ kurarsınız. Yapaylık yerine özgünlük öne çıkar; bu da markanızı daha çekici ve inanılır kılar.
Trendlere uyum sağla, Challenge’ları yakala!
TikTok’ta başarı yakalamak için trendlere uyum sağlamak ve popüler challenge’ları kaçırmamak çok önemli. Trendlere dahil olarak, markanızın güncel ve ilgili olduğunu gösterirken, içeriklerinizin daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Bu da hem yeni kitleler yakalamanızı hem de izleyicilerle bağ kurma şansınızı artırır. Challenge’lara katılmak ise, markanızı yaratıcı bir şekilde öne çıkarmanın ve eğlenceli bir şekilde tanıtmanın harika bir yolu. Platformun kar topu etkisinden kendinizi ve markanızı mahrum bırakmamalısınız…
Birlikte üret!
İzleyicilerinizle birlikte içerik üretmek, onların markanızla daha güçlü bir bağ kurmasını sağlar. Ortak projeler ve kullanıcı katkıları, topluluğunuzun kendini değerli hissetmesini ve markanıza olan bağlılığını artırır. Ayrıca, birlikte üretmek, daha yaratıcı ve çeşitli içerikler ortaya çıkmasına olanak tanır, bu da markanızın görünürlüğünü ve etkileşimini artırır.
Özetle marka evrenine bu 7 adımın da ötesinde tek bir öneride bulunmak gerekirse: “Reklam değil; TikTok yapın!”
Marketing Türkiye C-Level Club üyeleri TikTok’un büyülü dünyasında!