Surreal 2 yılda kahvaltılık gevrek pazarını nasıl dönüştürdü?
İngiltere’de kahvaltılık gevrek pazarına adım atan Surreal, kısa sürede büyük bir başarı elde etti. Marka 2022’de kurulmasına karşın İngiltere’de en hızlı büyüyen kahvaltılık gevrek markası haline geldi ve dev rakiplerini tahtından etmeyi başardı. Surreal bunu geleneksel kahvaltılık gevreklere modern bir dokunuşla başardı. Daha az şeker, daha fazla protein içeren ürünleri, özellikle sağlıklı yaşamaya dikkat edenleri hedef alıyor. Peki, yeni bir marka olmasına rağmen adından bu denli söz ettiren Surreal’in başarısının arkasında hangi sırlar var? Yanıt ünlü reklamcı Sir John Hegarty’nin LinkedIn hesabından yaptığı değerlendirmede…
Sir John Hegarty paylaşımında şunları söyledi:
“Avokado tostların modası geçti. 2024 yılında kahvaltının yıldızı artık mısır gevreği…
En hızlı büyüyen mısır gevreği markası olan Surreal ise bu alanda öncülük ediyor. 2022’de kurulduğu halde, İngiltere’de en hızlı büyüyen mısır gevreği markası haline geldi.
Bu şirketin yükselişi, bir kategoriyi yaratıcı bir şekilde yeniden icat etmek için ipucuları sunuyor.
İşte düşünmeniz gereken üç şey:
1. Yeniden İcat
Yirmi ve otuzlu yaşlardaki insanlar, çocukluklarında şekerli mısır gevrekleri yiyerek büyüdüler. Şimdiyse, günü bu kadar sağlıksız bir şeyle başlamak istemiyorlar. Ancak Cheerios, Coco Pops ve Luck Charms gibi markalar onlara çocukluk yıllarındaki ürünleri sunuyor. Oysa Surreal, daha az karbonhidrat, az şeker ve yüksek protein içeriyor. 90’ların çocukluğunu hatırlatıyor ancak diyabet olmaya da yol açmıyor!
2. İş birlikleri
Meydan okuyan bir markaysanız, en önemli sorunuz şudur: “Nasıl fark edilebilirim?” Surreal bunu iş birlikleriyle başardı. Numan, cheesegeek ve Gymbox ile bir dizi çarpıcı açıkhava kampanyasına imza attı. sonrasında Gymshark ile birlikte “Cardi-Os” adlı bir ürün yaratan marka, emekliye ayrılan Cillit Bang adamını geri getirerek de bonus puanlar kazandı. Ortaklık, etkiyi en üst düzeye çıkarır ve hedef kitleleri paylaşır.
Kampanyayı detaylı incelemek için BURAYA tıklayın.
3. Ciddiyetsizlik
Surreal büyük şirketlerle alay ediyor (Tony the Tiger ile dalga geçiyor). Ve geçen yıl OOH kampanyasına sahte ünlü isimleri koyarak viral oldu – “Serena Williams Mısır Gevreğimizi Yiyor”u hatırlıyor musunuz? Pazarlamacıları tiye alan reklamları da hala akıllarda… LinkedIn’de de büyük ilgi görüyor marka. Bunlar kahvaltılık bir ürün için alışıldık pazarlama çalışmaları değil.
Çoğu marka sıkıcıdır. Mizah ise sizin üstünlüğünüzdür. Yaratıcılık ve hayal gücü, devasa bütçelere sahip rakiplerinizi geride bırakmanızı sağlar. Surreal, ezber bozan yaklaşımıyla modern marka inşasında bir usta olduğunu gösterirken pek çok markaya da yol gösteriyor…”
Markalar için 7 adımda etkili TikTok içerikleri üretme rehberi!