Marketing Anadolu doludizgin geliyor!
Anadolu’da faaliyet gösteren ya da edefinde Anadolu olan tüm marka ve pazarlama iletişimi sektörünü bir araya getirecek olan Marketing Anadolu, 1 Haziran’da okuyucuyla buluşmaya hazırlanıyor. Anadolu’nun yedi farklı bölgesinden haberler, reklam kampanyaları, Anadolu’yu mercek altına alan pazarlama araştırmalarıyla sektördeki boşluğu doldurmaya hazırlanan Marketing Anadolu, iki aylık periyotlarla okuyucuyla buluşacak. İstanbul, her konuda olduğu gibi pazarlama iletişimi alanında da Türkiye’nin ağırlığını hem oluşturan hem de taşıyan bir yapıya sahip… Bu sektörün nabzını tutan aktörlerden biri olarak, zaman zaman eğitimler ve konferanslarla temas kurduğumuz Anadolu ise sanki bu odağın uzağında kalıyordu. Bunun üzerine Anadolu’nun reklamcılarıyla temas kurduk ve altı bölgedeki reklam dernekleri ile İstanbul’da, Marketing Türkiye ofisinde bir araya geldik. Böylelikle Anadolu ile bağımızı kuracak köprüyü inşa etmek için kolları sıvadık.
Marketing Anadolu’da neler var?
1 Haziran’da okuyucusuyla buluşacak olan Marketing Anadolu’da neler yok ki… Her şeyden önce Markenting Anadolu’nun kapağında pazarlamada Anadolu’yu stratejisinin merkezine oturtan markalar için çok özel bir araştırma bulunuyor. Bugüne kadar Anadolu tüketicisiyle ilgili yapılmış olan en kapsamlı araştırmada, pazarlama dünyası ilk defa Anadolu’daki tüketicilerin medya tüketim alışkanlıklarını ve markalara bakış açılarını bulacaklar. Derginin ilk sayısında yer alan bir diğer haber de “Anadolu KOBİ’leri Araştırması”… Sia İnsight’ın Marketing Anadolu için yaptığı araştırmanın sonuçları bir hayli ilginç. Örnegin bu araştırmaya göre KOBİ’lerin yüzde 57’si bugüne kadar herhangi bir medya kanalında reklam yayınlamamış… Türk ekonomisinin “kara kutusu” olan KOBİ’leri derinlemesine inceleyen araştırma Anadolu KOBİ’lerinin ihtiyaçlarını ortaya koyarak reklam sektöründen finans sektörüne kadar pek alanda yeni fırsatlara işaret ediyor.
Yerel bunu yer mi?
Henüz araştırmanın sonuçlarını görmeden KOBİ’lerin web sitesi konusunda yaşadığı sıkıntıyı önceden kestirmiş olacağız ki Yeni Türk Ticaret Kanunu ile her kuruluş için şart olan web sitesi zorunluluğunu da es geçmedik. Ve KOBİ’lere birçok interaktif ajanstan aldığımız görüşlerle bir yol haritası çizdik. Marketing Anadolu’nun ilk sayısında markalaşma konusunu da enine boyuna masaya yatırdık. “Markalaşmak şart mı?” başlıklı haberle “Kendi lokasyonlarında küresel devlerle mücadele eden üreticilerin, markalaşması şart mı?” sorusunu gündeme taşıdık. Bununla da kalmadık ve bir başka haberde şehirleriyle özdeşleşen markaların sırlarını mercek altına aldık. Gördük ki şehirleriyle özdeşleşen bu markaların uyguladığı pazarlama stratejileri, adeta doğdukları şehri markanın kalesi haline getiriyor. “Yerel bunu yemez!” başlığını taşıyan çalışma belki de Marketing Anadolu’nun ilk sayısında yer alan en ilginç dosya… “Muhafazakar bir şehirde mayo reklamı yapılmalı mı?”, “Milliyetçiliğin baskın olduğu bir lokasyonda global bir marka kendini nasıl konumlandırmalı?”, “Bir kampanyada yerel değerler ne kadar öne çıkarılmalı?” gibi soruların yanıtlarını Anadolu tüketicilerine seslenen ajanslardan aldık. Ajans Press ve Nielsen tarafından hazırlanan araştırmaları ve Anadolu kökenli markaların haberlerini bulabileceğiniz Anadolu Turu, yerel ve ulusal marka ve ajansların yeni işbirliklerine yer verdiğimiz Kısa Kısa ve başarılı yerel kampanyaları kaleme aldığımız Anadolu Kreatif de derginin ilk sayısında okuyucuyla buluşacak…
Güncel Haberler