Vestel’den Avrupa’nın en büyük teknoloji fuarında gövde gösterisi…
Türkiye’de sektörünün çeyrek asrı aşkın süredir ihracat şampiyonu Vestel, dünyanın en önemli fuarlarından Uluslararası Tüketici Elektroniği Fuarı’nda (IFA 2024), dünyanın dört bir köşesine sunduğu ürün ve teknolojileriyle bu yıl 32’nci kez sahne alacak. Üç bin metrekarelik alanında sürdürülebilir geleceği destekleyen ve müşteri deneyimini artıran, teknoloji, tasarım ve sürdürülebilirlik konseptinde çok sayıda ürün sergileyen Vestel, fuarın en büyük standının sahibi oldu. Berlin’de Avrupa’nın ilk “Vestel Express” mağazasını açan markanın CEO’su Ergün Güler IFA’da gerçekleşen basın toplantısında şirketin büyüme planlarını aktardı.
“Hedefimiz şirket değerimizi iki katına çıkarmak”
Vestel CEO’su Ergün Güler, teknoloji, tasarım, sürdürülebilirlik ve müşteri deneyimi odağında geliştirdikleri ürünlerle IFA’da bir kez daha yer almaktan büyük mutluluk duyduklarını söyledi. Vestel’in hayatı kolaylaştıran, erişilebilir akıllı ürünler üreten, sosyal ve çevresel fayda sağlayan teknoloji şirketi olma vizyonuyla çıktığı yolculukta, kullanıcılarının hayatlarının her anında yanında olmayı amaçladığını hatırlattı.
Bu bakış açısıyla geleceğin dünyasına şekil veren yüksek teknolojili ürünler geliştirmeyi sürdürdüklerini kaydeden Güler, “Geçen yıl CEO’luk görevini devralırken, donanım, tasarım ve yazılım ekseninde şekillenen stratejimizle, marka değerimizi istikrarlı şekilde yükselteceğimizi vurgulamıştım. Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance’ın ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması’nın 2023 sonuçlarında, 917 milyon dolarlık marka değerimizle bir kez daha ülkemizin en değerli üç markasından biri olduk, hedefimiz olan zirveye daha da yaklaştık. Amacımız üç yıl içinde verimlilik artışını ve ciro büyümemizi kaldıraç olarak kullanılarak şirket değerimizi iki katına çıkarmak. Bunu yeni iş alanlarına yatırım, yeni coğrafyalara açılım, Vestel ve Vestel’e ait lisanslı markalarla büyüme ve yeni iş birlikleri kurma stratejimiz sayesinde gerçekleştireceğiz” dedi.
Vestel, Avrupa’daki hakimiyetine devam ederken yeni kıtalarda büyüyecek
Dünyada yaşanan ticari gelişmelerin Vestel’in büyümesinde kilit rol oynadığını vurgulayan Ergün Güler uluslararası pazardaki stratejilerine ilişkin yeni bilgiler verdi: “Küresel jeopolitik dinamiklerdeki değişim ve ticaret politikalarındaki dönüşüm, tedarik zincirlerinde önemli bir yeniden yapılanma sürecini hızlandırıyor. Biz de Vestel olarak bu gelişmeleri ilave bir değişken olarak stratejilerimize dahil ettik. Bu da oyun planımızı genişletmemize ve yeni fırsatları değerlendirmemize olanak tanıdı. Örneğin Amerika bu ülkelerden biri. Bu değişiklikler paralelinde kurguladığımız yeni planlarımız kapsamında 2028 yılında Amerika’ya yönelik ihracatımızı beş katına çıkarabileceğimizi görüyor ve hedeflerimizi buna göre belirliyoruz.
Bunun yanında, Kuzey Amerika, Afrika, Körfez Ülkeleri ve Türk Cumhuriyetleri gibi hızlı büyüyen pazarlar, bizim de hedeflediğimiz pazarlar arasında yer alıyor. Uluslararası pazarda bu bölgelerde yeni iş birlikleri kurarak varlığımızı güçlendireceğiz. Bu stratejik adımlar, sadece mevcut operasyonlarımızı güçlendirmekle kalmayacak, aynı zamanda küresel pazarda rekabet avantajımızı artırarak, uzun vadeli büyüme ve sürdürülebilirlik hedeflerimize katkı sağlayacak.”
Vestel, lisanslı markalarla küresel büyümesini hızlandırıyor
Vestel’in bugün ODM (Original Design Manufacturer) tarafında çok güçlü olduğunu, Toshiba, Sharp, Daewoo, JVC, Telefunken gibi önemli markalara lisans anlaşmaları gerçekleştirdiğini vurgulayan Güler, “Bu markaların, haklarına sahip olduğumuz pazarlarda üretimin yanı sıra tasarımdan pazarlama ve satışa kadar tüm süreçleriyle ilgileniyoruz. Öncelikle ihracatta bize ait markaların payını yüzde 50’ye taşımayı hedefliyoruz. Avrupa pazarında önemli bir paya sahip olmamızda lisanslı markalarımızın büyük katkısı var. Büyüme stratejimizde en önemli planlarımızdan biri de bu lisanslı markalarımız ile yeni coğrafyalara açılmak ve mevcut pazarlardaki etkinliğimizi artırmak” dedi.
Vestel, Avrupa’da kendi markası ile büyüyecek
Vestel’in Avrupa’daki ilk dijital ve fiziksel mağazasını Almanya’da açtıklarının müjdesini veren CEO Ergün Güler, şunları belirtti: “Vestel olarak, küresel pazarlardaki güçlü büyüme stratejimizde kendi markalarımızla ilerlemeye kararlıyız. Büyüme adımlarımızdan bir diğeri, global ana markamız Vestel markası ile Avrupa’ya açılmak. Artık Vestel markası ile Avrupa’daki varlığımızı daha da güçlendireceğiz. Bu doğrultuda, Türkiye’de çoklu kanal (omnichannel) deneyiminin öncüsü olarak elde ettiğimiz başarıyı Almanya’ya taşıyoruz.
Üç yıl önce Türkiye’de başlattığımız ‘Vestel Ekspres’ konsepti, klasik alışverişi dijital deneyimle birleştirerek müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkardı. Şimdi bu başarıyı Avrupa’ya taşıyarak, Berlin’in en işlek caddelerinden biri olan Friedrichstraße’de Avrupa’nın ilk ‘Vestel Express’ mağazasını açtık. Bu mağaza ile Akdeniz’in zarif tasarımlarını ve Vestel’in üstün teknolojisini Alman tüketicilerle buluşturuyoruz.
Vestel markası, Almanya’da ulaşılabilir lüksü, farklılaşan tasarımı ve üstün deneyimi temsil edecek
Vestel, Almanya pazarında ulaşılabilir lüksü, farklılaşan tasarımı ve üstün deneyimi temsil eden bir marka olarak konumlanmayı hedefliyor. “Fashion for Home, Passion for Life” mesajıyla Akdeniz enerjisini Alman evlerine taşıyarak, tutkuyla yaşanan keyifli bir hayat vaadi sunuyor ve bu pazarda güçlü bir konum elde etmeyi amaçlıyor.
Vestel, özellikle Retro serisi ile zamansız şıklığı modern teknolojiyle buluşturuyor. Moda tasarımcısı Aslı Filinta ile gerçekleştirilen iş birliği, ürünlere Akdeniz’in sıcaklığını ve zarafetini yansıtıyor.
Doğadan ilham alan sürdürülebilir üretim: Biolive ve Vestel iş birliği
Vestel, sürdürülebilirlik vizyonunu üretim ve teknolojiye entegre ederek, sadece sorumluluklarını yerine getirmekle kalmayıp, bu yaklaşımı bir kurum kültürü haline getiriyor. Sürdürülebilirliği sadece sözde değil, uygulamalarında da öncelikli tutan Vestel, Ar-Ge, tasarım ve yatırımlarını bu doğrultuda şekillendirerek çevresel etkileri azaltma yolunda önemli adımlar atıyor. Ergün Güler, bu yıl IFA’da sergilenen ürün ve teknolojilerin sürdürülebilirlik odaklı olarak tasarlandığını ve geliştirildiğini vurgulayarak şunları belirtti:
“Vestel Ventures aracılığıyla hem kadın girişimcileri desteklemek hem de çevresel fayda sağlamak amacıyla yatırım yaptığımız Biolive markası, Akdeniz’in sembolü olan zeytinin çekirdeklerinden tamamen doğal biyoplastik granüller üretiyor. Bu ürünlerle, beyaz eşya genelinde petrol bazlı plastik kullanımını ortalama yüzde 35 oranında azaltıyoruz. Klima gibi ürünlerde bu oran yüzde 90’ı aşarken, TV’lerde yüzde 99’a ulaşıyor. Ayrıca, Biolive katkılı ürünlerin karbon emisyonu da yaklaşık yüzde 20 oranında azalıyor.
Bu yıl IFA’da sergilediğimiz ürünler, sürdürülebilirlik çalışmalarımızın somut örnekleri. Sürdürülebilir üretim ve doğa için pozitif değer yaratma hedefimize aralıksız yatırım yaparken hem üretim süreçlerimiz hem de geliştirdiğimiz uygulamalarla dünyanın geleceği için üzerimize düşen sorumluluğu alıyor ve müşterilerimizi bu sürece dahil ediyoruz.”
Vestel’in sürdürülebilirlik yaklaşımı sadece çevresel sorumluluklarla sınırlı kalmıyor; aynı zamanda toplumsal sorumluluklarını da kapsıyor. Biolive gibi kadın girişimcilere yatırım yaparak, kadınların iş hayatına katılımını destekliyor ve kadın sporculara verdiği desteklerle toplumsal cinsiyet eşitliğini teşvik ediyor. Vestel bu sayede hem çevresel hem de sosyal ve yönetişim (ÇSY) alanlarında kapsamlı çalışmalar yürütüyor.
Vestel Mobilite’de hedef milyar dolarlık şirket değeri
Vestel’in hayatı kolaylaştıran, erişilebilir ve akıllı ürünlerle sosyal ve çevresel fayda yaratan bir teknoloji şirketi olma vizyonuyla hareket ettiğini belirten Güler, Mobilite sektöründeki büyüme beklentilerine de değindi. Güler açıklamalarını “2030 yılında global mobilite pazarının, sadece bizim faaliyet gösterdiğimiz elektrikli araç komponentleri, elektrikli araç şarj istasyonları ve enerji batarya depolama çözümlerinin yaklaşık 580 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Vestel Mobilite olarak biz de bu pazarda üssel bir büyüme hedefliyoruz. Gelecek üç yılda Vestel Mobilite’nin piyasa değerini milyar doların üzerine çıkarmayı amaçlıyoruz” ifadeleriyle sonlandırdı.