YouTube’da reytingi en yüksek gazeteci kim?
“Yeni nesil gazetecilik” tabiri uzun zamandır dillerde. Ana haber bültenlerinden, gazetelerden tanıdığımız pek çok gazeteci teker teker YouTube’da kendi kanallarını açıyor ve bir kurum çatısının altından çıkarak bağımsızlığını ilan ediyorlar… Hiç şüphe yok ki büyük de bir etki gücüne sahipler. Öyle ki içlerinde abone sayısı milyonları geçenlerin sayısı hiç de az değil! Peki, YouTube’un en çok izlenen gazetecileri kimler? Marketing Türkiye için kapsamlı bir analiz gerçekleştiren Medya Takip Merkezi’nin hazırladığı “YouTube Rating Report” işte bu soruyu etraflıca yanıtlıyor… Marketing Türkiye tarafından her ay düzenli olarak yayınlanacak olan çalışma usta gazetecilerin YouTube rekabetine de ışık tutacak. Hazırsanız gelin raporun ilkinde YouTube’a damgasını vuran gazetecilerin şimdiye kadarki performansına hep birlikte bakalım…
Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “YouTube Gazetecileri” analizi gösteriyor ki platformda bugün itibarıyla abone sayısı milyonu geçen 3 gazeteci bulunuyor. Cüneyt Özdemir 1 milyon 600 bini aşan abone sayısıyla zirvede yer alırken, onu sadece merak ettiklerini soran Armağan Çağlayan ve bir yıl gibi kısa bir sürede 1 milyon abone barajını aşan Fatih Altaylı takip ediyor.
Kapsamlı analizin grafiklerine geçmeden önce bir parantez de cinsiyet eşitsizliği için açmak gerekiyor. Zira en çok abonesi olan gazeteciler sıralamasında ilk onda yalnızca iki kadın gazeteci (Nevşin Mengü ve Özlem Gürses) yer alıyor. Toplam abone sayılarını cinsiyet kırılımında ele aldığımızda ise erkeklerin lehine yüzde 83’e yüzde 17 oranları karşımıza çıkıyor.
En çok abonesi olan gazeteciler
En çok içerik üreten gazeteciler
En çok izlenen gazeteciler
Abone sayısını en hızlı artıran gazeteciler
Video başına en çok izlenen gazeteciler
“Video başına en çok izlenme oranı” gazetecilerin YouTube kanallarında yer alan “Shorts” videoları dahil edilerek hesaplanmıştır… Çalışma kapsamında incelenen hesapların yüzde 88’inde “Shorts” video yer almaktadır…
En çok abonesi olan kadın gazeteciler
En çok izlenen kadın gazeteciler
Abone sayısını en hızlı artıran kadın gazeteciler
Video başına en çok izlenen kadın gazeteciler
En çok abonesi olan erkek gazeteciler
En çok izlenen erkek gazeteciler
Abone sayısını en hızlı artıran erkek gazeteciler
Video başına en çok izlenen erkek gazeteciler
Araştırmanın Metodolojisi
Marketing Türkiye için Medya Takip Merkezi tarafından yürütülen araştırma 31 Ağustos 2024 itibarıyla geriye dönük tüm zamanları kapsamaktadır.
Araştırma kapsamına;
- Partnerli kanallar (en az 2 gazetecinin sunduğu)
- Gazetecinin ismiyle anılsa bile ilgili gazeteci dışında da gazetecilerin içerik ürettiği kanalar Örnek: Medyascope
- Televizyon kanallarında program yapan gazetecilerin youtuba kanal veya program ismiyle eklenen videolar
- Son 1 yıldır güncel olmayan kanallar
- Mesleği gazetecilik sayılabilecek isimlerin gazetecilik faaliyeti sayılamayacak ürün inceleme vb. kanalları dahil edilmemiştir.