Patili dostların gününü sevgiyle kutlayan markalar…
1931’den bu yana 4 Ekim “Dünya Hayvanları Koruma Günü” olarak tüm dünyada kutlanıyor. Toplumsal farkındalık yaratmak adına bu anlamlı günde marka evreni de hayata geçirdiği projeler ve iletişim çalışmalarıyla patili dostlarımız için sorumluluk alıyorlar. Bu yıl gerçekleştirilen o projeleri sizler için derledik…
CarrefourSA Dost Hareketi ile sokak hayvanlarına desteğe devam ediyor
CarrefourSA’nın 2015 yılında Hayvanların Yaşam Hakları Konfederasyonu (HayKonFed) ile başlattığı Dost Hareketi projesi, sokakta ve barınaklarda yaşayan sahipsiz hayvanlara destek sağlamayı sürdürüyor. Proje kapsamında son 9 yılda 50 bin adet özel tasarımlı alışveriş çantası satılarak projeye kaynak yaratılırken; aynı zamanda 2 bin gönüllünün katılımıyla gerçekleştirilen 50’den fazla etkinlik sayesinde bugüne kadar yapılan mama dağıtımı 74 tona ulaştı.
4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’ne özel olarak CarrefourSA İstinye mağazasında düzenlenen dayanışma etkinliğinde ise müşteriler ve çalışanlar sokak hayvanları için bir araya geldi. Etkinlik boyunca yapılan kulübeler, CarrefourSA çalışanları ve gönüllü müşteriler tarafından yaşadıkları bölgelere bırakılarak sokak hayvanlarına ulaştırılacak.
CarrefourSA sokak hayvanlarının beslenmesine katkı sağlamak için pet ürünlerinde geçerli 1 alana 1 bedava kampanyasıyla, müşterilerinin de bu ürünlere uygun fiyatlarla ulaşmasını sağlıyor.
ING Türkiye’den, sokakta ve bakımevinde yaşayan hayvanlar için sevgi dolu bir adım
ING Türkiye, sokakta ve bakımevinde yaşayan hayvanların yaşam kalitesini artırmak amacıyla önemli bir projeye imza attı. Engelli ve Muhtaç Hayvanları Yaşatma ve Koruma Derneği (Encander) ile iş birliği yapan ING, hayvanların daha güvenli ve sevgi dolu bir ortamda yaşamaları için bakım evindeki yaşam alanlarını iyileştiriyor, kulübelerini yeniliyor ve mama ihtiyaçlarını karşılıyor.
Sosyal sorumluluk anlayışıyla hareket eden ING Türkiye, projeyle sokakta ve bakımevlerinde kalan can dostlarına olan duyarlılığını bir kez daha ortaya koydu. Yapılan çalışmalar, hayvanların yaşam alanlarını daha konforlu hale getirirken, onların sevgi ve bakıma duyduğu ihtiyacı karşılamayı hedefliyor. Bu anlamlı adım, hayvan dostlarımızın kalplerini sevgiyle ısıtmayı amaçlıyor.
ING Türkiye, projenin bir parçası olarak, hayvanların daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürdürebilmeleri için üzerlerine düşeni yapmaya devam edeceklerini belirtti.
Pernod Ricard Türkiye’den Pati Parti’si
Pernod Ricard Türkiye geçtiğimiz 2 yılda da geliri patili dostlarımıza ve barınaklara bağışlanan Pawty (Pati Parti)ler düzenledi. Geçtiğimiz yıl düzenlenen Pati Parti’sinin gelirini Melek Hareketi ve Göktürk Hayvan Severler Derneği’ne bağışlanmıştı.
Bu yıl kurum içi bir etkinlik olan ResponsibAll Day’de depolarındaki atıl ahşap malzemelerden kedi evleri yaparak Kadıköy Belediyesi’ne yerleştiren marka, 17 Eylül’de Clove – Magnet Quartlerly iş birliğinde, geliri Kurtaran Ev’e bağışlanan MQ Retrospective 001 sergisine sponsor oldu.
Dün, Sosyal Sorumluluk ekipleri ile birlikte Kurtaran Ev’i ziyaret ettiler ve böylece şirket içinde ziyaret etmek isteyenler için de yolunu açmış oldular.
Marka ayrıca çalışanları sokaktaki dostlarımızı beslemeye teşvik etmek ve Hayvanları Koruma Günü’nü anmak için her yıl 4 Ekim’de masalarına mama bırakıyorlar.
Amazon Türkiye’den Her Eve Bir Pati Derneği ve Kurtaran Ev’e anlamlı destek
Amazon.com.tr, Her Eve Bir Pati Derneği (HEPAD) ve Kurtaran Ev Derneği ile yaptığı iş birliği çerçevesinde, amazon.com.tr üzerinde her iki dernekten gelen ihtiyaçlara dayalı bir destek sayfası oluşturdu. 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü’nde açılan destek sayfası ile Amazon.com.tr müşterileri yıl boyunca bu listeler üzerinden yapacakları alışverişlerle, derneklerin yaşam alanlarındaki kedi ve köpeklerin ihtiyaçlarına destek olabilecek.
Destek sayfasına ve derneklerin ihtiyaç duyduğu ürünlere ulaşmak için burayı ziyaret edebilirsiniz.
Hayvan Dostu Eczaneler Projesi ile mama kapları sevgiyle doluyor
Alyors Grup’un inovatif markası NaturalNest, 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü kapsamında 1.5 ton mama yardımı ve 350 eczanenin katılımıyla “Hayvan Dostu Eczane” projesini hayata geçirdi. NaturalNest bu projeyle, hayvan dostlarımızın yaşam koşullarını iyileştirmeyi ve toplumda farkındalık yaratmayı hedefliyor.
NaturalNest’in bu değerli proje kapsamında sağladığı desteklerle, Türkiye genelinde 1.5 ton mama yardımı gerçekleşti. Aynı zamanda 350 eczane, Hayvan Dostu Eczane Projesi çerçevesinde projeye katıldı. Proje kapsamında Ankara, İstanbul ve Kars’ta bulunan barınaklara yardımlar ulaştırıldı. Projeye dahil olan eczanelere, içinde mama ve mama kabı bulunan “Hayvan Dostu Eczane” kitleri dağıtıldı. Bu kitlerle birlikte NaturalNest, hayvan dostlarımıza daha fazla sevgi dolu yuvalar bulmayı ve toplumda farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
Projenin sürdürülebilir bir desteğe dönüşmesi için de yenilikçi birçok adım atıldı. Mutlu Patiler uygulaması içerisinde yer alan “NaturalNest Hayvan Dostu Eczane Kumbarası” ile projeye özel hazırlanan QR kodlar, katılımcı eczanelerin camlarına yerleştirildi. Hayvan dostlarına destek olmak isteyen hayvanseverler, bu QR kodları okutarak kolaylıkla bağış yapabildiği gibi aynı zamanda projeye katkıda bulunmak isteyen herkes proje sayesinde yardımda bulunacak.
Koton’dan dostlarımıza özel koleksiyon
Koton, yaşama ve tüm canlılara saygı ve sorumlulukla yaklaşmayı ilke edinerek sokaktaki can dostlarımız için hem kurumsal hem de gönüllü Koton çalışanlarıyla birlikte yürüttüğü çalışmaları, 2019 yılında önemli bir projeyle tek çatı altına toplamıştı.
Koton Love olarak başlayan ve bugün Koton Friends adıyla devam eden, kedi ve köpek temalı kadın, erkek, çocuk ve evcil hayvanlara özel tasarımların yer aldığı koleksiyon projesini hayata geçirdi. Koton Friends koleksiyonunu satışından elde edilen gelirin bir kısmı sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmek amacıyla kullanılıyor. Bununla birlikte;
- Her yıl 4 Nisan ve 4 Ekim tarihlerinde seçili Koton mağazalarındaki müşterilerine, merkez ofis ve lojistik çalışanlarına kedi & köpek mamaları hediye ederek sokaktaki can dostlarımıza dikkat çekiyor.
- Koton cadde mağazaları önünde konumlandırdığı su ve mama kaplarıyla sokak hayvanlarımızın beslenmesine katkı sağlıyor.
- Her sezon hazırladığı farkındalık videolarıyla hayvan sahiplenmeye teşvik edici mesajlar yayınlıyor.
- 6 Şubat depreminde sahipsiz kalmış köpekleri, sosyal medyadan yaptığı çağrılarla yeni yuvalarıyla buluşturdu.
Hepsiburada, Patili Dostlara Destek kampanyasıyla dayanışmayı büyütmeye davet ediyor
Kurtaran Ev Derneği’nin çip ve karne sponsoru Hepsiburada, 4 Ekim Dünya Hayvanları Koruma Günü’nde herkesi Patili Dostlara Destek kampanyasına katılmaya ve dayanışmayı büyütmeye davet ediyor. Müşterilerinin ve iş ortaklarının da desteğiyle toplanan binlerce kilo mamayı ve onlarca destek malzemesini Kurtaran Ev Derneği’nin yaşam alanlarındaki hayvanlara ulaştıran Hepsiburada, 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’nde dayanışmayı büyütmeyi hedefliyor.
Patili Dostlara Destek kampanyasından indirimli özel fiyatlarla verilen siparişler, herhangi bir teslimat adresi seçmeye gerek kalmadan doğrudan Kurtaran Ev Derneği’ne ulaştırılıyor. Hepsiburada, alışverişlerden herhangi bir gelir elde etmezken HepsiJET siparişleri ücretsiz teslim ediyor. Derneğin ihtiyaçlarına göre ürünlerin sürekli güncellendiği Patili Dostlara Destek kampanyası sayesinde desteklerin sürdürülebilir kılınması amaçlanıyor.
Hepsiburada çalışanları ofise patili dostlarıyla geldi
Hepsiburada, 4 Ekim Hayvanları Koruma Günü’nde geleneği devam ettirdi ve çalışanların köpeklerini de ofise davet etti. Hepsiburada ofisi gün boyu pek çok eğlenceli görüntüye sahne olurken sürpriz hediyeler patili dostları sevindirdi.
Kurtaran Ev’in destek kartları da Hepsiburada’da
Hepsiburada’nın sivil toplum kuruluşlarını e-ticarete kazandırmak ve daha fazla kişiye erişimlerini sağlamak için tasarladığı HepsiYürekten programı kapsamında Kurtaran Ev Derneği de mağaza açtı. Mağazadan, destek kartı adı verilen kartpostallardan satın alan hayvenseverler derneğe destek sağlıyor. Destek kartlarından elde edilen gelir, yine derneğin ana amaçları doğrultusunda kurtarılan hayvanların yaşam şartlarının iyileştirilmesine yönelik çalışmalarda kullanılıyor.
‘’Sevgimiz, Enerjimiz Sizinle” projesi can dostlarını unutmuyor
Uludağ Elektrik, sosyal sorumluluk bilinciyle yürüttüğü “Sevgimiz, Enerjimiz Sizinle” projesi ile sokak hayvanlarına desteğini sürdürüyor. Proje kapsamında, Güney Marmara Bölgesi’nde yer alan Bursa, Balıkesir, Çanakkale ve Yalova’daki 100’e yakın işlem merkezinin yanı sıra depremden etkilenen Hatay’da kurulan Yaşam ve Gelişim Kampüsü’nde su ve mama kapları yerleştirerek, sokak hayvanlarının en temel ihtiyaçlarını karşılanıyor.
Uludağ Elektrik, sokak hayvanlarının beslenme ve su ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla 2018 yılında başlattığı “Sevgimiz, Enerjimiz Sizinle” projesi ile her iklim koşulunda yardımlarını sürdürmeye devam ediyor. İşlem merkezlerinin ve Yaşam ve Gelişim Kampüsü’nün önünde bulundurulan su ve mama kapları sayesinde sokak hayvanlarına destek olunuyor. Kedi, köpek ve kuşların beslenme ve su ihtiyaçlarını karşılayarak yaşam koşullarını iyileştirmeyi amaçlayan şirket, toplumda hayvan sevgisini yaymak ve farkındalık yaratmak adına önemli bir rol üstleniyor. “Sevgimiz, Enerjimiz Sizinle” projesi, sokak hayvanlarının yaşam koşullarını iyileştirmeye yönelik uzun vadeli bir çözüm sunarken, aynı zamanda şirketin değerlerine ve topluma olan katkısına güçlü bir örnek teşkil ediyor.
Emlakjet’in çalışanlara verdiği SemPati izni devam ediyor
Emlakjet’in 2022 yılında başlattığı evcil hayvan sahibi çalışanlarına yönelik, sevimli dostlarının bakıma ihtiyaçları olduğunda “SemPati İzni” uygulaması devam ediyor.
İş-özel yaşam dengesine önem vererek, çalışanların iş hayatı içinde “koşuşturma kültürü”nde boğulmasına izin vermeden, verimli çalışmayı önceliklendiren Emlakjet, çalışanlarının farklı ihtiyaçlarına yönelik izin uygulamalarını hayata geçirdi. Geçmiş yıllarda başlatılan SemPati izni ile evcil hayvanı olan çalışanlarını da unutmadı. Evcil hayvan sahibi Emlakjet çalışanları, sevimli dostlarının sağlık işlemlerini rahatça yerine getirebilmek için yılda 2 kez yarım gün izin kullanabiliyor.
Terra Pizza’da siparişler patili dostlara mamaya dönüşüyor!
Terra Pizza, Dünya Havyanları Koruma Günü’ne dikkat çekmek için 4-10 Ekim tarihleri arasında Getir Yemek üzerinden verilecek siparişlerden elde edilen gelirin bir kısmını HAYTAP’a bağışlıyor.
Terra Pizza, Getir’in her yıl HAYTAP (Hayvan Hakları Federasyonu) ile gerçekleştirdiği sosyal sorumluluk projesine katkıda bulunuyor. 4-10 Ekim tarihleri arasında, Getir Yemek platformu üzerinden verilecek Terra Pizza siparişlerinden elde edilen gelir HAYTAP’a bağışlanacak. Terra Pizza bu projeye verdiği destek ile hayvan hakları konusunda farkındalık yaratmayı ve HAYTAP’ın çalışmalarına destek sağlamayı amaçlıyor.
Türkiye’nin zincir pizza markalarından Terra Pizza, 47 ilde 184 şubesi ile hizmet veriyor. Lezzetli pizzalarını geniş bir kitleye ulaştıran marka, “Gel Beraber Olsun” mottosuyla keyifle pizza yemenin tadını sunarken, toplumsal konulara duyarlı yaklaşımıyla dikkat çekiyor. Terra Pizza, HAYTAP ve Getir Yemek’in sosyal sorumluluk projesine destek vererek hem müşterilerini eşsiz lezzetleriyle buluşturacak hem de hayvan haklarına katkıda bulunacak.
Doğtaş ‘’Pati Sigortası’’ ile patili dostları sahiplenmeye çağırıyor
Doğtaş, sokak hayvanlarının mama ve barınma gibi temel ihtiyaçlarını karşılamak üzere özel bir projeye imza attı. Misafir Pati projesiyle mağazalarını patili dostlara yuva yapan Doğtaş, ‘Pati Sigortası’ kampanyasıyla da sahiplenilmelerini teşvik ediyor. Doğtaş, geliştirdiği pati dostu kumaş ile evlerde patili dostların bakımına destek oluyor.
Yaşam alanları tasarlayan, evlerde zevk, konfor ve pratikliğini taşıyan Doğtaş, yeni pati dostu kumaş seçenekleriyle tasarımlarının köklerinin yaşam tarzlarına dayandığını bir kez daha kanıtlıyor.
Evcil Hayvan Sahipleri için Özel Kumaşlar
Doğtaş, pati dostu kumaşları ile evinde evcil hayvan besleyenlerin yanında yer alıyor. Pati çizilmelerine ve yırtılmalarına dayanıklılık sağlayan Easy Clean kumaşları, hızlı ve kolay temizlik sağlıyor. Costa, Toscana, Vermont ve Nita koltuk takımlarının yanı sıra Bien ve Punto Plus köşe takımında ve Sophie berjerde kullanılan kumaşlar, patili dostlarıyla evin her alanında keyifli anılar biriktirme fırsatı sunuyor.
Sokak Hayvanı Sahiplenenlere Mobilya Değişim Hakkı
“Satın alma sahiplen!” ilkesinden yola çıkan Doğtaş, geliştirdiği kampanya ve projeler ile müşterilerini farkındalık yaratarak kazanıyor. Doğtaş, “Pati Garantisi” ile herhangi bir barınaktan hayvan sahiplenen ve bunu belgeleyen müşterileri için 1 yıl boyunca 1 kez geçerli olan sigorta kapsamında, ücretsiz olarak, patili dostun zarar verdiği koltukların yüzlerini değiştirme garantisi veriyor. Doğtaş, duyarlı kampanyalar ve sosyal sorumluluk projeleriyle hem patili dostlarına hem de müşterilerinin sempatisini kazanıyor.
Doğtaş, sokak hayvanlarına sahip çıkılması konusunda daha fazla insana ulaşmak ve duyarlılığı artırmak adına #MisafirPati hashtag’iyle sosyal medyada da farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
Kahve Dünyası, patili dostlarıyla bir arada olmaktan mutluluk duyuyor!
Kahve Dünyası, mağazalarının bahçelerinde yer alan dost kulübeleri ve Altınmarka Grubu’na bağlı Detay Çikolata’nın Çorlu’daki fabrikasında bulunan barınakla birçok cana yuva sağlıyor.
Merkez ofislerinde de bu sevimli dostların varlığıyla günlerini güzelleştiriyor. Kahve Dünyası, hayvanseverleri hayvanları korumaya ve onlara daha iyi bir yaşam sunmak için harekete geçmeye davet ediyor.
Yataş Bedding’le patiler mutlu!
Yataş Bedding, sağlıklı ve iyi yaşamı uyku alanındaki rolüyle desteklerken, tüm canlıların bu hakka sahip olduğuna inanıyor. Bu kapsamda Mutlu Patiler Derneği’yle iş birliği gerçekleştirdi. Derneğin app’inde bir kumbara açılarak kampanyaya katılım teşvik edildi. 2023’te Dünya Hayvanları Koruma Günü’nde mama bağışı ve çalışanların barınak ziyareti gerçekleşti. Gerçekleşen kit gönderimi ile influencer ve medya aracılığıyla herkes desteğe çağrıldı.
App’te biriken puanlarla hayvanların beslenme ve bakım masrafları için bağış yapıldı. 2024 Nisan’da ise Sen de Ekle çağrısıyla devam eden kampanyada sokak hayvanlarını beslerken çekilen fotoğrafların paylaşılması istendi. Her paylaşım onlar için mama desteğine dönüştü. Proje ile 1 yılda 8.5 ton mama bağışlandı. #PatiliDostlarımızaDestek kampanyasını 516 bin kişi patili dost fotoğrafını paylaşarak destekledi. Destekler 20 barınağa 5 ton mama olarak döndü.