Türkiye’nin teknoloji vizyonu, Transformation NOW! ile dünya sahnesinde
B2B etkinlik pazarı, dünya çapında büyümeye devam ediyor. Bu konuda üstelik de teknoloji sektöründe başarısı kanıtlanmış bir örnek var! 10 Ekim’de beşincisi düzenlenecek Transformation NOW! etkinliği hakkında NTT DATA Business Solutions META Bölgesi Kurumsal İletişim ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Sezgin’le konuştuk.
Custom Market Insights şirketi tarafından yapılan güncel bir araştırmaya göre, küresel B2B etkinlik pazarının 2023’ten 2032’ye yıllık bileşik yüzde 7,2 büyümesi bekleniyor. 2032 için öngörülen pazar büyüklüğü ise neredeyse 1 trilyon dolar. B2B etkinlik pazarı, iş etkileşimlerini, bilgi alışverişini ve marka görünürlüğünü kolaylaştıran dinamik bir sektör. Bu sektörde konferanslar; profesyonellerin derinlemesine tartışmalar, bilgi paylaşımı, pazar trendlerinden haberdar olma, yeni ilişki ve ağlar geliştirmek için bir araya geldiği toplantılar olarak, etkinlik türleri arasında en başta geliyor. Pazara sektörler dikeyinde bakıldığında ise ilk sırada teknoloji sektörü yer alıyor.
Bu küresel tablonun içinde, başarısını kanıtlamış Türkiye’den bir örnek var. Ülkemizdeki teknoloji sektöründe, B2B etkinlik pazarlamasının “parlayan yıldızı” niteliğindeki etkinliğin 5.’si için hazırlıklar hızla devam ediyor. İş ve teknoloji liderlerini buluşturan, talep ve katılım rekorları kıran Transformation NOW! etkinliğini ve şirketin etkinlik pazarlamasıyla sağladığı kazanımları, NTT DATA Business Solutions META Bölgesi Kurumsal İletişim ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Sezgin ile konuştuk.
2019’da bir hayalle başladı
“Her şey 2019 yılının başında kurduğumuz bir hayalle başladı” diyor Banu Sezgin ve yola çıkışlarını şöyle anlatıyor: “O güne kadar teknoloji ekosisteminde kapsamlı bir etkinlik yoktu. Bu eksiklikten yola çıktık. Katılımcı profili, içerikleri ve formatıyla cazip, tüm ekosistem için kapsayıcı bir etkinlikle, teknoloji ve iş dünyasının en büyük buluşmasına imza atmayı hayal ettik. Titiz bir çalışmanın ardından, 18 Eylül 2019’da Ataşehir’deki DasDas’ta teknoloji perdesini araladık ve dijital dönüşüm konusunu uçtan uca irdeledik. Ünlü konuklar, trendler, çarpıcı sahne şovları derken, dijital dönüşüm, inovasyon ve deneyim sahnelerinde müşterilerimizin birbirinden değerli başarı hikayelerini dinledik.”
İlk organizasyonun başarısını kutladıktan ve bir sonraki etkinlik için kollar henüz sıvanmışken, Mart 2020’de hayatımıza pandemi girdi. Fiziksel etkinlik dünyasının tüm dengelerinin alt üst olduğu bu süreçte NTT DATA Business Solutions Türkiye yakaladığı rüzgarı bu sefer sanal ortama taşımaya karar verdi.
2020’de zamanın ruhuna uydu
“Hayatın tersyüz olduğu, adeta her şeyin sıfırlandığı bir dönemdi. Teknolojinin bize sağladığı tüm nimetleri kullanmaya karar verdik. Onlar bize gelemiyorsa biz onlara gideriz dedik ve NTV ile iş ortaklığı gerçekleştirdik” diye anlatıyor Banu Sezgin ve ekliyor: “Buluşmaların sanal platformlar aracılığıyla gerçekleştirildiği bu dönemde, standartların dışına çıkmak ve alışılagelmiş sanal platformlardan farklı bir uygulama kullanmak istedik. Etkinliğimizin panel oturumlarını NTV ile gerçekleştirdiğimiz iş ortaklığı sayesinde, teknolojik ekipman açısından ödüllendirilmiş NTV stüdyolarında çektik.”
14 Ekim 2020’de düzenlenen ve iş dünyasından 2.500’ü aşkın yöneticinin katıldığı ikinci etkinlik, dijital platformda gerçekleştirilen yılın en büyük teknoloji etkinliği olması yönüyle farklılaştı. Dijital zeka, çeviklik, yeni koşullara dayanıklılık, liderlik ve deneyim gibi gündeme damga vuran kavramların iş hayatına etkileri ele alındı. “Bu kez de zamanı değere dönüştüren değerli iş ortaklarımızın, fikir liderlerinin ve ünlü konukların deneyimlerini paylaşacakları dijital bir etkinlik tasarladık” diyor Banu Sezgin. Bize özel olarak tasarlanmış etkinlik platformumuz, 3 boyutlu çarpıcı dijital efektlerle desteklenen panel oturumlarımız, bir nebze de olsa katılımcılarımızın omuzlarından pandeminin ağırlığını alsın istedik. Dijital dönüşümün ve teknolojik adaptasyonun ani ve beklenmedik bir hızla iş dünyasında önemli bir gereklilik haline geldiği bir dönemde “Zamanın hızını yakalayın” mesajını vermis olduk.
2022’de vites büyüttü
2022’ye gelindiğinde etkinlik, bir yıl aranın ardından “Transformation NOW!” adıyla yeni bir kimliğe kavuştu. Daha fazla konuğu ağırlamak üzere Volkswagen Arena’ya taşınan etkinlik, 2 Haziran 2022’deki üçüncü buluşmasında binden fazla kişinin katılımıyla ve başarıyla gerçekleştirildi.
Bu değerli etkinliklerin NTT DATA Business Solutions’ın kurum geneline yayılmasına kararı ile 2023’te önce şirket merkezinin yer aldığı Almanya, ardından Hollanda, Polonya, İsviçre, Fransa ve Birleşik Krallık derken yine Türkiye’de benchmark niteliğinde bir etkinliğe imza atıldı. Transformation NOW! 2023 etkinliklerinin sonuncusu da aralık ayında Danimarka’da düzenlendi.
Yapay zeka sunucular
10 Ekim 2023’te İstanbul’da 4.’sü düzenlenen Transformation NOW! etkinliğine 1.700 kişi katıldı. Açılışta bu kez sahnede NTT DATA Business Solutions META Bölgesinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Dr. Bahri Danış ile beraber, NTT DATA Inc. CEO’su Kaz Nishihata ve NTT DATA Business Solutions CEO’su Norbert Rotter de yer aldı.
Tüm gün süren etkinlik, çarpıcı sahne şovlarının yanı sıra “sessiz” paralel oturumlarıyla dikkat çekti. Öğle yemeğinin ardından tek salonda, tek sahnede gerçekleştirilen paralel oturumlar, yapay zeka sunucuların program hakkında bilgi vermesiyle başladı. Ardından aynı sahne üstünde aynı anda yapılan oturumlara geçildi. Katılımcılar kulaklıklarından istediği oturumu ya da İngilizce tercümesini dinlerken, Volkswagen Arena da sessizliğe büründü.
Yeni sürprizlerle geliyor
Ekibiyle birlikte 2024 programına hazırlanan NTT DATA Business Solutions META Bölgesi Kurumsal İletişim ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Sezgin, “Arkasında 6 aylık yoğun bir emek var. Yalnızca bizim ekibimiz de değil, birlikte çalıştığımız şirketlerle birlikte kocaman bir ekibiz. Açıkçası, bizim şirket olarak etkinlikten elde ettiğimiz kazanımların yanı sıra, ekosistemde yarattığımız ekonomik etkinin de önemli olduğunu düşünüyorum” diyor.
Türkiye’den tetiklenen etkinlik konseptinin, 2024 itibarıyla dünyanın 8 farklı ülkesinde düzenlenmesinden büyük gurur duyduklarını söyleyen Banu Sezgin, değerlendirmelerini şöyle sonlandırıyor:
“Her yıl giderek artan bir taleple karşılaşıyoruz. Hatta ilk duyurunun yapılmasının hemen ardından gelen yüzlerce başvuru, bizi hem çok sevindiriyor hem de daha iyisini nasıl yapabiliriz heyecanını beraberinde getiriyor. Bu talep nereden kaynaklanıyor diye bakarsak, yüz yüze etkileşim, ilişki ve ağ kurmak elbette kıymetli ama sunduğumuz gelecek vizyonunun yanı sıra yaşattığımız deneyim de sanırım konuklarımızda karşılık buluyor. Teknoloji sektöründe böylesine kapsamlı ve kapsayıcı bir etkinlik yok. Etkinlik sonrasında ekiplerimizin katılımcılarla yaptığı temaslarda da çok olumlu geribildirimler alıyoruz. Sonra yıl içerisinde etkinlikle ektiğimiz tohumların fidana dönüşmesini de keyifle izliyoruz.”