Fikir geliyorum dedi!
Akçansa’nın yedinci kez gerçekleştirdiği “Betonik Fikirler” yarışmasında bu yıl geçmiş yıllardan çok daha fazla umutvar oldum. Mimarlık, mühendislik ve pazarlama disiplinlerinden gelen öğrencilerin birbirinden başarılı projelerini seçerken jüri üyeleri epey zorlandı…
“Fikir geliyorum demez” mesajıyla duyurusunu yaptılarsa da şahsen ben, beton gibi hiçbir cazibesi olmayan renksiz bir ürünün bir organizma gibi şekilden şekle girerek nasıl canlandığına birebir tanıklık ettim. Şöyle ki: Son dönemde “Kronik Jüri Üyesi” tanımına uyacak kadar çok “üniversiteler arası yarışmada” jüri üyesi olarak değerlendirmede bulunuyorum. “Betonik Fikirler” de çok kez üst üste jüri değerlendirmesi yaptığım yarışmalardan biri. Aslında deneyimlerimi paylaşıyorum gibi gözüküyorsa da daha çok gençlerden öğreniyorum. Akçansa’nın yedinci kez gerçekleştirdiği “Betonik Fikirler” yarışmasında bu yıl geçmiş yıllardan çok daha fazla umutvar oldum. Mimarlık, mühendislik ve pazarlama disiplinlerinden gelen öğrencilerin birbirinden başarılı projelerini seçerken jüri üyelerinin epey zorlandığını söylemeden geçemeyeceğim.
Finale kalan takımları pür dikkat dinledik. Projelerin uygulanabilirliği, ticari bir çıktısının olması ya da sosyal sorumluluk projesi olarak dikkate değer bulunması seçimimizde etkin kriter oldu. Başta Endüstri Sektörleri Başkanı Mehmet Hacıkamiloğlu ve Genel Müdür Umut Zenar olmak üzere tüm Akçansa yönetim takımının hazır bulunması kurumun Betonik Fikirler yarışmasına verdikleri önemi göstermesi açısından önemli. Kaldı ki giderek artan yarışmacı sayısı öğrenciler tarafından projenin ne denli önemsendiğinin de göstergesi. Üniversiteler arası yapılan bu yarışmaların öğrencilere ciddi bir deneyim kazandırdığının farkındayım. Beton, çimento gibi hem dar hem de sektör olarak sınırlı sayıda şirketin bulunduğu bir alanda Betonik Fikirler önemli bir boşluğu dolduruyor. Projenin mesleki anlamda katma değerini de gördüğümden yarışmanın büyüyerek devamını dilerim.
Ürünleri Sıradanlıktan Gençler Çıkaracak
Süper Lig’de bu yıl şansı iyi gitmedi ama Trabzon’dan farklı bir alanda şampiyon çıktı. Yıldız Holding’in üniversiteliler için düzenlediği en parlak fikir yarışması bizz@kampüs’ün beşincisinin şampiyonu Karadeniz Teknik Üniversitesi oldu. 129 farklı üniversiteden 2 bin 38 takım ve 6 bin 114 öğrencinin başvurduğu ve bu yıl rekor kıran yarışmada birbirinden güçlü pazarlama ve ürün fikri kıyasıya yarıştı. Her yıl farklı bir Yıldız Holding markasının himaye ettiği yarışmada bu yıl gençler Cafe Crown için çalıştılar. KTÜ’den Lusty adıyla yarışmaya katılan takım sıra dışı bir yaklaşımla aklımızı açan “Café Crown Cold” projesiyle ipi göğüsledi.
Karadeniz Teknik Üniversitesi birinci, Bahçeşehir Üniversitesi ikinci olurken üçüncülüğü Özyeğin Üniversitesi’yle Bilkent Üniversitesi paylaştı. Bu yıl ikinci kez jürisinde yer aldığım bizz@kampüs’ü değerli kılan bir diğer konu Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker’in de jüride bilfiil baştan sona yer alması. Her takımı dikkatlice dinleyen Ülker’in finaldeki takımlara ilişkin değerlendirmesi şöyle oldu: “Geleceğe yatırım yapmak, gençlere yatırım yapmak demek. Fikirlerini projeye dönüştürüp milyonlarca öğrenci arasından yarışmaya başvurmak bir cesaret göstergesi. Dinlediğim projeler beklentilerimin çok üzerinde.” pladis, Yıldız Holding’in satış ve dağıtım şirketindeki yeni yapılanması. Yeni yapılanmanın Bölge CEO’su Mehmet Tütüncü de yarışmanın önemine ilişkin değerlendirmesinde, “Öğrencilere global yapımızı tanıtma fırsatının yanı sıra, iş hayatına atılmadan önce gerçek bir pazarlama deneyimi yaşatmış olduk. Bu deneyimle kalkınmanın temel dinamiklerinden olan inovasyon kültürüne de katkı sağladığımızı düşünüyorum” diyor. Dedim ya “üniversiteler arası yarışmaların kronik jürisi” olarak bu paylaşımların hem yarışmacılar hem de kurumlar ve hatta jüri üyeleri için katma değeri çok yüksek.
Bir Ümit Yıldızı Ve Soma Artisans
Şık bir Beymen paketinde geldi küçük mavi bez çanta. Beraberinde Genel Müdür Elif Çapçı’nın ıslak imzalı mektubuyla… Gönderisinin amacını açıklayan metinin en çarpıcı cümlesi Edward de Bono’dan “Bütün yıldızlar sönse ve her şey kararsa, insanın ruhunda tek bir yıldız parlamaya devam eder, bu ümit yıldızıdır.” Somalı kadınlarla ilgili bir metaforun parçası bu cümleler. Genel Müdür Çapçı, Amerikalı sivil toplum örgütü “The Poverty Alleviation Fund” ve Anatolian Artisans’ın desteğiyle “Soma Artisans”in hayata geçirildiğini ilettiği mektubunda Somalı 25 kadının el emeğiyle üretilen zarif ürünlerin Beymen’lerde satışa çıkarıldığını ve çok yakında Beymen.com’da da satılacağını bildiriliyor. Büyük kayıp sonrasında “Soma’da hayat devam ediyor” mesajını aldığım bu kadın girişimine katkı vermek üzere siz okur dostlarımızı Beymen’lere Soma Artisans standına davet ediyorum