Ayın öne çıkan global kampanyaları…
Bu billboard sadece renk körleri için!
Toronto Dominion Bank (TD Bank) için Ogilvy Canada tarafından tasarlanan açıkhava kampanyası, standart renk görüşüne sahip olanlar için boş ve yeşil renkli bir reklam panosundan ötesi değil. Panoya daha yakından bakıldığında ise yeşil ve kırmızı noktalar görünür hale geliyor. Bu noktalar, renk körü bireylere önemli bir mesaj veriyor: “Eğer bunu görüyorsanız, bu sizin görüldüğünüz anlamına geliyor.” Dikkat çeken kampanya, renk körü kullanıcılar için internetin daha kapsayıcı hale gelmesini hedefleyen ücretsiz bir Google Chrome uzantısı olan TD Accessibility Adapter’ı tanıtıyor.
Crocs ve McDonald’s’tan koleksiyonluk iş birliği
McDonald’s, Crocs ile iş birliği yaparak çocuk menülerinin yanında mini Crocs anahtarlıkları hediye ediyor. “Crocs Clips” olarak bilinen bu mini Crocs terlik anahtarlıklar, McDonald’s’ın en popüler menülerinden ilham alarak tasarlandı. Anahtarlıklar, hamburger, patates kızartması ve Chicken McNuggets gibi ürünlerle süslenmiş farklı tasarımlarda sunuluyor. Her bir anahtarlık, kendine özel mini bir ayakkabı kutusunda geliyor ve koleksiyon parçası olma özelliği taşıyor.
6 bin 929 kayıp yaşam…
Londra’da gerçekleştirilen “Kaçırılan Doğum Günleri” kampanyası, 6 bin 929 balonla intiharın gençler üzerindeki yıkıcı etkisine dikkat çekiyor. adam&eveDDB, imzalı kampanya Birleşik Krallık’ta 34 yaş altındaki gençler arasında intiharın en yaygın ölüm nedeni olmasına dikkat çekiyor. Özellikle 24 yaş altı kadınlar arasında hızla artan bu trajedi, kampanyanın merkezine yerleştirilen güçlü bir görselle vurgulanıyor. Kampanyada intihar eden gençlerin kutlayamadığı doğum günlerini temsilen Westfield Londra Alışveriş Merkezi’ne 6 bin 929 balon asıldı.
Heinz’dan “serpiştirilebilir” ketçap: Hagelchup
Heinz’ın domates ketçabı tüm dünyada ciddi satışlara imza atsa da Hollanda’da önemli bir zorlukla karşı karşıya: Mayonez. Hollandalıların mayoneze olan düşkünlüğü ketçap satışlarının yerinde saymasına neden oluyor. “Hollandalılara nasıl ketçap yedirebiliriz?” sorusundan yola çıkan GUT Amsterdam ve Heinz cevabını Hagelchup’da buldu. GUT, 1869’dan bu yana ilk kez, Heinz Domates Ketçabı’nı yeniden tasarlayarak ve Hollanda’nın meşhur atıştırmalığı Hagelslag’dan esinlenerek Hagelchup’ı hazırladı. Hagelslag Hollanda’da, yılda ortalama 14 milyon kilo kadar tüketiliyor ve günde 750 bin dilim ekmek Hagelslag ile kaplanıyor. Reklam filmi, Heinz’ın ünlü “It has to be Heinz” sloganına Hollanda’ya özgü bir yorum katıyor: “Üzerine serpiştirseniz bile Heinz olmalı.”
Hot Wheels bu kez “Not Wheels”
Oyuncak devi Mattel, Hot Wheels arabaları için yeni bir koleksiyon hazırladı. Bu koleksiyon kapsamında sanat kolektifi MSCHF ile bir araya gelen Mattel, “Not Wheels” olarak adlandırdığı yeni aracını piyasaya sürdü. Hot Wheels’ın bilinen şık ve parlak modellerinden oldukça uzak olan bu araba, özellikle antika severlerin hoşlandığı eski püskü ya da hurda görünümlerine bir saygı duruşu niteliğinde… Küçük araç üzerindeki detaylar, başından geçen zorlu sürüşlerin ve amatör onarımların hikayesini anlatıyor. Gövdesindeki ezikler, kenarlarda paslanmalar ve çatlak bir ön cam da aracın karakterine katkıda bulunuyor.
UNO, bu kartlarla minimalistlerin kalbini çalacak!
Mattel’in ikonikleşen kart oyunu UNO, bu kez minimalistlerin kalbini çalacak şekilde tasarlandı. Ailelerin favorisi olan oyun her şeyi siyah renge bürüyen yaşam tarzı markası Blvck Paris ile yaptığı iş birliğiyle alışılmış görünümünün dışına çıkıyor. Blvck x UNO kart destesi, oyunun geleneksel renkli paletini daha sade bir tasarımla sunuyor ve UNO’nun tanıdık renklerini mat siyah bir zemin üzerinde öne çıkarıyor. İş birliği kapsamında kartların yanı sıra t-shirtler ve sweatshirt’ler de tasarlandı. Bu kıyafetler de karanlıkta parlayan özel bir tasarımla UNO’nun ikonik mavi, yeşil, kırmızı ve sarı tonlarını yansıtıyor.
Ay yolcusu kalmasın
Lego ve sanatçı Pharrell Williams yaratıcılıkta sınır tanımayan “Over The Moon” seti için bir araya geldi. Pharrell Williams’ın biyografik filmi Piece by Piece’in duyurulmasının hemen ardından LEGO Icons Over the Moon with Pharrell Williams setini hazırlandı. Aynı zamanda Louis Vuitton’un Kreatif Direktörü olan çok yönlü sanatçı, ilham kaynağı olarak çocukluk deneyimlerine işaret ediyor. Uzay temalı LEGO seti, Pharrell’i kendi geleceğini ve kendisi gibi başkaları için hayal ettiği geleceği inşa etmeye iten fırlatma rampasını sembolize ediyor.
Cornetto’dan yaza veda
Yaz mevsimini simgeleyen markalardan Cornetto, zihinlerdeki bu özel yerini kutlamak için bir kampanya hayata geçirdi. Çalışma kapsamında yazın Cornetto dondurmalarının yenilmesiyle başladığı hissini uyandırmak amacıyla el yapımı posterler hazırlandı. Klasik Cornetto ambalajıyla sanatsal bir şekilde karıştırıldı ve dondurma kağıtlarından el yapımı kolajlar oluşturdu. Yırtık ambalajlar, dondurma açıldıktan sonra plajda geçirilen bir günün nostaljisine göz kırpıyor.