Çikolatayla ilgili paylaşımların yüzde 90’ı Dubai Çikolatası hakkında!
Britanyalı-Mısırlı kadın girişimci Sarah Hamouda ve Filipinli şef Nouel Catis Omamalin’in “geleneksel tatlar ile yenilikçi bir çikolata yapma” fikrinden doğan Dubai Çikolatası, dünya genelinde adeta bir sosyal medya çılgınlığına dönüşmüş durumda. Peki, dünya genelinde özellikle gençler arasında yayılan Dubai Çikolatası çılgınlığına kapılan ülkeler arasında yer alan Türkiye’de durum ne? Konuyla ilgili sosyal medyada kaç paylaşım yapıldı? Kullanıcılar bu tatlı lezzeti daha çok hangi yönüyle konuştu?
Dubai’de yaşayan 2.1 milyon takipçili TikTok fenomeni Maria Vehera’nın sosyal medyada popüler bir akıma dönüşen deneyim videosu, Dubai Çikolatası’na can suyu oldu. Vehera’nın arabasında çektiği ve çikolata barını tadarak en doğal deneyimini anlattığı ilk videonun izlenme sayısı 90 milyona yaklaşmak üzere.
Kullanıcılar, tarifi kendilerince yorumlayıp paylaştı!
MTM – Medya Takip Merkezi’nin 187 dil ve 196 ülkeyi kapsayan dijital medya platformu DigiLUP verilerine göre; 16 Eylül 16 Ekim 2024 tarihleri arasını kapsayan 30 günlük süreçte, çikolata ile ilgili yapılan 640 bin 700 paylaşımın 578 bin 300’ünün sadece Dubai Çikolatası ile ilgili oldu.
Çikolatayla ilgili tüm postların yüzde 90’ını tek başına oluşturan Dubai Çikolatası hakkındaki sosyal medya paylaşımlarının konu dağılımına bakıldığında ise “Ev yapımı Dubai Çikolatası tarifi” başlığının en çok konuşulan konu olduğu ortaya çıkıyor.
Yılbaşından bu yana sadece Instagram’da #dubaichocolate etiketiyle 68 bini aşkın paylaşım yapıldığı görülürken, gözler akımın bundan sonraki seyrine çevrilmiş durumda.
Sosyal medya kullanıcılarının büyük ilgi gösterdiği Dubai Çikolatası akımı sonrası, markalar da birbiri ardına Dubai Çikolatası benzeri ürünlerin piyasaya sürmeye başladı.
Müşteriler, artık influencerlara ve akran görüşlerine önem veriyor!
Sosyal medyada pek çok içerik ve paylaşıma konu olan Dubai Çikolatası, dünya genelinde yarattığı etkiyle gıda başta olmak üzere pek çok sektöre ilham kaynağı olmuş durumda. Müşterilerin artık reklamlardan ziyade deneyime, influencerlara ve akran görüşlerine önem vermesi, Dubai Çikolatası’nın kısa sürede pazarlama ve satış konusunda yarattığı etkinin en önemli nedeni olarak gösteriliyor.