Google’ın yeni sesli asistanı artık Türkçe konuşabilecek! | Son 24 saatin gündemi
Google’ın I/O 2024 etkinliğinde tanıttığı ve Android’de Advanced aboneler için ilk kez Made by Google etkinliğinde kullanıma sunulan Gemini Live artık Türkçe olarak kullanılabilecek. Bu sayede, Gemini Live kullanıcıları, asistan ile Türkçe konuşabilecek ve anında yanıtlar alabilecek. Bu kapsamda ilk etapta sadece İngilizce olarak kullanılabilen Gemini Live’ın Türkçe dil desteğiyle Türkiye’de kademeli olarak kullanıma açılacak. Özellik şu anda yalnızca Android cihazlarda kullanılabiliyor, ancak gelecekte iOS platformuna da gelebileceği konuşuluyor.
Altın Çekül yeni logosunu arıyor!
Türkiye’nin yapı malzemesi sektöründe ilk ve en prestijli ödüllerinden biri olan Altın Çekül, 30. yılını yeni bir logo ile taçlandırıyor. Altın Çekül, bu yıl düzenleyeceği Logo Tasarım Yarışması ile geleceğe yönelik vizyonunu simgeleyecek bir logo arıyor. Yarışmaya ulusal ve uluslararası tasarım disiplinlerinde öğrenim gören tüm lisans öğrencileri katılabilecek. Artstone’un ödül sponsorluğunda gerçekleşen bu yarışma Altın Çekül’ün köklü geçmişini onurlandıracak, aynı zamanda inovatif ve sürdürülebilir geleceğine vurgu yapacak tasarımlar yarışmaya başvurabilecek.
Dijital dünyada ebeveynlik: Ekran süresinde denge arayışı
Dijital çağın hızla gelişen dünyasında ebeveynlik, ekran süresi gibi yeni sorumlulukları da beraberinde getiriyor. Çocukların erken yaşlardan itibaren teknolojiyle iç içe büyüdüğü günümüzde, ebeveynler hem eğlenceli hem de eğitici içerikler arasında denge kurma mücadelesi veriyor. Ebeveynler, çocuklarının telefon, tablet, bilgisayar gibi araçlarda geçirdiği zamanı yönetmek istiyor… Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai ile Almanya’da gerçekleştirdiği ve çocukların ekran süresi konusunda ebeveynlerin uygulamalarını ve perspektiflerini inceleyen çalışması, ebeveynlerin bu süreçte ne tür stratejiler izlediğini ve uzman önerilerine nasıl yaklaştıklarını ele alıyor.
XCO’24 içeriği hazır: Kayıtlar başladı!
XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesinde küresel yapay zeka evreni üzerinden konuşulan veriye dayalı bilimsel pazarlama uygulamalarıyla hizalanacağız. Hizalanacağız derken geride olduğumuz için değil, kavram ve anlamda eşitlenmek için… İçinde deneyim vaadi olmayan pazarlama kampanyalarının başarılı olma ihtimalinin düşük olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Deneyimin yakıtı ise veri. Verinin odağa alındığı yeni yaklaşımı bu yılki temamız olarak belirledik. İçinde bulunduğumuz çağı “Bilimsel Pazarlama Çağı” olarak adlandırdık. XCO’24’de sunum yapan markaların sizlere ilginç sürprizleri olacak. Açıklamayalım, zira adı üstünde “sürpriz!” MG International Fragrance Company’nin geleneksel “Kendi kokumuzu keşfettiğimiz atölyesi” ile MADO’nun “Lezzetin Ötesinde” workshop’u sınırlı sayıda katılımcıyı ağırlayacak. Zirvede, bu özel deneyim alanları için kayıt olmayı unutmayınız!
Katılım için BURADAKİ LİNKTEN kaydınızı yaptırmayı unutmayın.
“Bilgili Marka” ya da “Bilge Marka” Olmak
İki yeni kavram atalım ortaya; “Bilgili Marka” ve “Bilge Marka”… Bu iki yeni tanım ne anlama geliyor ve aralarında nasıl bir fark var? Bilgili Marka dışa odaklıdır. Referansı daha çok pazar dinamikleridir. Piyasayı, rakipleri sürekli takip eder. Kendi pozisyonunu, stratejisini ve aksiyonları güncel trendlere göre belirler. Bilgili Markalar, beynin sol tarafının bir yansımasıdır. Sayısaldır, analitiktir ve bilgi teknolojilerini etkin kullanırlar. Pazarlama dünyası da doğası gereği dışa odaklıdır. Bu nedenle Bilgili Marka olmaya önem verilir. Markaların çoğu, “Bilgili” olmak için ellerinden geleni yaparlar.
Mud On Shoes Research Kurucusu / Sosyal Antropolog Kurtuluş Kantar’ın makalesinin tamamını BURADAN okuyabilirsiniz.