Selectum Hotels’den reklamlarda yenilikçi adım
Reklam sektörü, makine öğrenmesi ile oyunun kurallarını baştan yazıyor. Pek çok marka, her tüketicinin karşısına geleneksel statik kampanyaların aksine, eşzamanlı ve kendini sürekli güncelleyen çalışmalarla çıkabiliyor. Turizm ve e-ticaret sektörlerindeki premium markalara premium performans pazarlama hizmeti veren IQUEEM’in Kurucusu Berkun Meral ise makine öğrenmesinin reklam sektöründeki etkisini ve markalara faydalarını Marketing Türkiye okurları için değerlendirdi. Bu kapsamda Selectum Hotels & Resorts için gerçekleştirdikleri başarılı projelerini de paylaştı.
Tüm dünyanın gözü bir markaya çevrildiğinde, etkili ve tek bir tıklama ile milyonlara ulaşmak artık mümkün. Reklam sektörü, teknolojinin hızla geliştiği günümüzde büyük bir dönüşüm yaşarken, kişiselleştirilmiş deneyimlerle etkileşim kurmak isteyen tüketicilere makine öğrenmesi (ML) stratejileriyle cevap veriyor. Pek çok marka, her tüketicinin karşısına geleneksel statik kampanyaların aksine, eşzamanlı ve kendini sürekli güncelleyen kampanyalarla çıkabiliyor. Kişiselleştirme, hedefleme, otomasyon ve verimlilik gibi pek çok alanda önemli katkılarda bulunan bu devasa teknoloji, markaların müşterileriyle daha güçlü ve doğrudan bağ oluşturmasını sağlarken, turizm sektöründeki premium markalara performans pazarlama hizmeti veren IQUEEM’in Kurucusu Berkun Meral, makine öğrenmesinin reklam sektöründeki etkisini ve faydalarını değerlendirirken bu kapsamda gerçekleştirdikleri başarılı projelerini de paylaştı.
“Makine öğrenmesi, reklam sektörünün kahramanı oldu”
2024’te 79,29 milyar dolar büyüklüğe ulaşan makine öğrenmesinin reklam faaliyetlerindeki önemine değinen Berkun Meral, “Teknolojinin hüküm sürdüğü bir çağda, mevcut ya da potansiyel müşterilerle etkileşime girerken, artık geleneksel yöntemleri kullanmak geride kalıyor. Tüketici davranışlarını tahmin etmek, kişiselleştirilmiş kampanya stratejileri oluşturmak, rekabet avantajını korumak için veriyi analiz ederek katılımı her gün artırmak gerekiyor. Makine öğrenmesi bu noktada güçlü bir silah olarak karşımıza çıkıyor. Reklamcılığa yepyeni bir boyut kazandıran bu teknoloji, hedef kitlesiyle doğrudan bağlantı kurmak zorunda olan işletmelerin gizli kahramanları olarak, daha akıllı, kişiselleştirilmiş ve etkili reklam kampanyaları oluşturulmasına olanak tanıyor. Biz de Selectum Hotels & Resorts için yaptığımız çalışmada eylül ayında ML modeller ile etkileyici rakamlarla karşılaştık” dedi.
Selectum Hotels & Resorts için bütçe, hedef ayarlar ve bannerlarla 3 ayrı kampanya oluşturan IQUEEM, dikkat çekici sonuçlara ulaştı. Proje kapsamında gösterim sayısını artırarak reklamların bütçesini artırmadan daha geniş bir kitleye ulaşmasını hedefleyen performans pazarlama ajansı, makine öğrenimi modellerinden yararlanarak aynı bütçeyle BGBM (Bin gösterim başına maliyet) görüntülü reklam kampanyasına kıyasla gösterimlerde yüzde100 artış elde etti. Tıklama oranını yüzde 182 yükseltti ve ortalama tıklama başına maliyeti yüzde 65 azaltı. Sürekli görünürlük, kampanyanın yolunu açtığı trafikteki önemli artışla birleştiğinde ise markanın zaman içinde hedef pazarda ölçülebilir bir etki yaratacak şekilde konumlanmasını sağlayacak.
“Her tüketiciye ayrı ayrı hitap etmek artık mümkün”
Makine öğrenmesi sayesinde, her tüketiciye özel reklamlar oluşturmak mümkün hale geldi. Tıklama geçmişi, satın alma davranışları gibi veriler analiz edilerek, kullanıcıların ilgi alanlarına ve ihtiyaçlarına uygun reklamlar sunulabiliyor. Bu da hem tüketici memnuniyetini artırıyor hem de dönüşüm oranlarını yükseltiyor. Öte yandan makine öğrenmesi algoritmaları, büyük veri türlerini kümeleyerek hedef kitlelerin daha doğru bir şekilde belirlenmesini sağlıyor. Böylece, reklam bütçelerinin daha verimli bir şekilde kullanılmasının önünü açıyor.
Makine öğrenmesinin sağladığı derinlemesine analizler, şirketlerin rekabette bir adım öne geçmesini mümkün kılıyor. Reklamların oluşturulması, optimizasyonu ve raporlanması gibi tekrarlayan görevler de makine öğrenmesi sayesinde otomatikleşiyor. Bu da zaman ve maliyetten tasarruf edilmesinin önünü açıyor. Tüm bu paradigmaları, profesyonel reklam uzmanlarıyla işbirliği yaparak somut adımlarla uygulayan işletmeler, ulaşmak istedikleri ivmeye birkaç adım birden yaklaşabiliyor.
“Makine öğrenmesinin asistlerini doğru kullanmak için özel yetkinlikler gerekiyor”
Berkun Meral, “Yıllar önce, reklamlar sadece bir mesajı kitlesel olarak yaymanın bir yoluyken, bu strateji teknolojiyle birlikte şekil değiştirdi, kalıplarını yıktı ve kendine yeni bir yol çizdi. Kullanıcıların internet üzerindeki davranışlarını analiz ederek, ilgi alanlarını, tercihlerini ve hatta satın alma alışkanlıklarını anlamak mümkün hale geldi. İşletmeler bu sayede, hayal bile edemeyecekleri geniş kitlelere hitap edebilecek kapının anahtarını bulsa da halen gözden kaçırılan bir gerçek var. O da bu asistleri doğru kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak. IQUEEM olarak, biz de reklam teknolojilerindeki bilgi birikimi ve deneyimimizi pek çok başarı hikayesi ile ortaya koyuyoruz” ifadelerini kullanarak makine öğrenmesinin nasıl kullanılması gerektiğine dair şu bilgileri paylaştı:
“Bir işletmenin makine öğrenmesinde faydalanması gereken ilk sıradaki algoritma elbette, tahmine dayalı veri analitiği. Bu tahmine dayalı analiz, pazarlama profesyonellerinin veriye dayalı kararlar almalarına ve özel kampanyalar oluşturmalarına yardımcı oluyor. Bunun yanı sıra makine öğrenmesi ile içerik optimizasyonu yapmak, anahtar kelimeleri saptamak ve performansı ölçmek konularında önemli bir kilometre taşını oluşturuyor. Bir sonraki içerik için değerli içgörüler elde edilmesini sağlıyor.”
“Teknoloji, reklam stratejilerinde oyunun kurallarını değiştiriyor”
Tüketicilerin markayla etkileşim kurma deneyimini iyileştirmek için de sanal asistanların kullanılabilir. Makine öğrenmesi desteği ile e-postalar oluşturmak, sosyal medya analizleri yapmak haricinde arama motoru optimizasyonu ile gelişmiş SEO stratejisini uygulamak da mümkün. Pazarlama profesyonelleri için oyunun kurallarını değiştiren bu stratejiler, dönüşüm potansiyelini üst seviyeye taşırken organik etkileşimin doğru kanallar aracılığıyla artırılmasını olanaklı hale getiriyor.
Makine öğrenmesinin pazarlama ve reklam alanında tek başına bir güç haline geldiği bir gerçek. Bu araçlarla edinilen çıktılar, sürdürülebilir başarının anahtarı olabilir. IQUEEM olarak biz de faaliyet gösterdiğimiz turizm sektöründeki her bir müşterimizin PR süreçlerine eşlik ederek alışılagelmiş reklam kampanyalarının sınırlarını aşmalarını sağlıyor, marka kimliklerini dünyanın dört bir yanındaki insanlara duyurmalarına aracılık ediyoruz. Makine öğrenmesi, reklam kampanyalarının artık kısıtlı bir mesajdan ibaret olmadığını ortaya koydu diyebiliriz. Bu teknoloji, reklam sektörüne etkisini gelecekte daha da artıracak.