Yükselen trend: Pop-up mağazalar
Alışılmış perakende deneyimlerinden farklı olarak, beklenmedik lokasyonlarda tüketicilerin karşısına çıkan pop-up mağazalar son yılların da hızla yükselen trendlerinden biri… Peki, pop-up mağazalar markalara ne tür avantajlar sunuyor? Neden bu kadar popüler hale geldiler? Tüketiciler üzerinde nasıl bir etki yaratıyorlar? İşte yanıtlar…
Küçükten büyüğe, ama en çok da lüks markaların tercihi pop up mağazalar. Sezonluk olarak plajlarda, havalimanlarında ya da gittiğiniz bir alışveriş merkezinin en güzel köşesinde karşınıza çıkabiliyorlar. Çoğu zaman beraberinde bir konseptle gelen pop up mağazalar, az ama öz ürünle hem göze hem de gönüllere hitap ediyor.
Markalar, pop-up mağazalarda belirli bir temaya veya sezona uygun tasarımlar ve etkinlikler düzenleyerek, tüketicilere unutulmaz deneyimler yaşatabiliyor. Bu mağazalar, markaların yeni ürünlerini veya konseptlerini kısa süreli denemelerle misafirlerinin test etmesine de olanak tanıyor. Bu sayede müşteri tepkilerini hızlı bir şekilde ölçebiliyor ve stratejilerini buna göre şekillendirebiliyorlar. Pop-up mağazalarda sunulan özel ürünler, etkinlikler veya deneyimler, müşterilerin markayla duygusal bir bağ kurmasını ve sadakat geliştirmesini de sağlıyor.
Bir tema, bir hikaye, bir deneyim
Pop-up mağazaların en önemli özelliklerinden biri, belirli bir konsepte veya sezona uygun tasarımlar ve etkinlikler sunarak tüketicilere benzersiz deneyimler yaşatması… Genellikle özel temalar etrafında şekillenen bu mağazalar, sınırlı sayıda ürünle minimal ve şık bir sunum yaparak hem göze hitap ediyor hem de tüketicilerin merak duygusunu tetikliyor. Markalar, bu mağazalar aracılığıyla hedef kitleleriyle daha samimi ve unutulmaz bir etkileşim kurma fırsatı yakalıyor.
Stratejik bir test alanı
Pop-up mağazalar, markalar için aynı zamanda yeni ürünlerini veya konseptlerini hızlı ve düşük riskli bir şekilde test etme imkanı sunuyor. Geleneksel mağazacılıkta uzun süreçler ve büyük yatırımlar gerektiren bu denemeler, pop-up mağazalarla kısa sürede hayata geçirilebiliyor. Markalar da tüketici geri bildirimlerini anında alabiliyor ve stratejilerini hızlıca şekillendirme şansına sahip oluyor.
Genellikle sınırlı süreli kampanyalar, özel etkinlikler veya sadece bu mağazalara özgü ürünlerle zenginleştirilen pop-up deneyimi, müşterilerde markayla ilgili kalıcı bir izlenim bırakıyor. Bu özel deneyimler, tüketicinin markayla olan bağını güçlendirirken sadakati de artırıyor. Özellikle sosyal medyanın etkisiyle pop-up mağazalarda yaratılan deneyimler geniş kitlelere yayılabiliyor ve marka bilinirliğine katkı sağlıyor.
Pop-up rüzgarı şiddetlenecek
Cushman & Wakefield|TR International’ın 2024 yılının ilk yarısını incelediği “Gayrimenkul Pazarı Görünümü” başlıklı raporuna göre Türkiye’de perakende sektöründe lüks perakende ve pop-up mağazacılık son dönemde yükseliş eğilimini sürdürüyor. Çalışmaya göre, özellikle dünyanın önde gelen markalarının Türkiye’de açmış oldukları geçici mağaza ve butiklerle bu eğilimin ilerleyen dönemlerde de devam etmesi bekleniyor. Bu bağlamda 2024 yılının ilk yarısında Amerikan lüks giyim markası Amiri’nin Beymen Galataport’taki açmış olduğu geçici butiği, Maison’un ve Cartier’in Mandarin Oriental Bodrum’da açtıkları konsept butikleri ve Dior’un Marmaris D Maris Bay’de açtığı sezonluk butiği öne çıkan pop-up mağazalar olarak raporda yerini alıyor.
Peki, pop-up mağazalar markalar tarafından neden tercih ediliyor? Müşteriler pop-up mağazalardan ne bekliyor? Yanıtlar, başarılı pop-up mağazalarıyla öne çıkan marka temsilcilerinden geliyor…
Dikkat çeken pop-up mağazalar
- BeymenxAdrien Broody
Oscar ödüllü oyuncu ve başarılı ressam Adrien Brody iş birliğiyle tasarlanan ilk Bally Seyahat Koleksiyonu’nu moda tutkunlarıyla buluşturan pop-up mağaza, Eylül ayında Beymen İstinyePark’ta müşterilerle buluştu…
- Armani Mare
Armani Beauty, global konsepti Armani Mare’yi Türkiye’de ilk kez Mandarin Oriental Bodrum içinde yer alan Bodrum Lucca Beach’e taşıdı. 8 Haziran’da açılan pop-up mağaza, 1 Eylül’e kadar ziyaretçilerini ağırladı.
- Missoni
Missoni’nin İlkbahar/Yaz 2024 Koleksiyonu’na odaklanan pop-up butiği, Beymen İstinyePark İzmir’de yaz mevsiminin enerjisini ve dinamizmini yansıtan plaj giyim koleksiyonunu ziyaretçileriyle buluşturdu.
- Fendi
FENDI, Puente Romano Beach Resort’taki pop-up mağazasında Yaz 2024 Koleksiyonu’nun parçalarını ziyaretçileriyle buluşturdu.
Heyecan ve merak yaratıyor
✓ Beymen olarak uzun zamandır mağazalarımızda pop-up konseptine yer veriyoruz. Bu sayede hem portföyümüze yeni kattığımız markaları ön plana çıkarma fırsatı buluyoruz hem de uzun zamandır iş birliğimiz olan markaların özel kapsül koleksiyonlarını mağazalarımızda ayrı bir alanda sergileyerek müşterilerimiz için satışa sunuyoruz.
✓ Pop-up mağazaların sınırlı süreli mağazalarımızda yer alması müşterilerimizde bir heyecan ve merak yaratıyor. Hatta özellikle limitli sayıda alınan koleksiyonlar için bazen kaçırma korkusu bile yarattığını söyleyebilirim. Pop-up mağazalar daha küçük boyutları ve daha kişiselleştirilmiş alışveriş deneyimleriyle markanın hikayesini ve ürünlerini daha yakından tanıtma fırsatı sunuyor. Bu da müşteriyle marka arasındaki o bağı kurmak adına çok değerli. Markayı keşfetme duygusu, yenilik arayan, farklılıkların peşinde olan müşteriler için bir çekim noktası oluşturuyor.
✓ Pop-up projelerimizi ağırlıkla Beymen Zorlu, Beymen İstinyePark, Beymen Galataport ve Beymen İstinyePark İzmir mağazalarımızda organize ediyoruz. Bu projelerin sonunda belli markaların Beymen’deki distribüsyonunda artışa gitme konusunu değerlendiriyoruz.
Etkili ve dinamik bir iletişim kanalı
✓ Pop-up mağazalar perakende sektöründe heyecan verici bir trend olarak giderek daha fazla önem kazanıyor. Bu yenilikçi konsept, markalara stratejileri doğrultusunda farklı alanlarda kendilerini ifade etme fırsatı sunarken yaratıcı fikirlerini hayata geçirmelerine olanak tanıyor. Pop-up mağazalar yalnızca bir satış noktası olmanın ötesinde, markalar için etkili ve dinamik bir iletişim kanalı işlevi görüyor.
✓ Lacoste Türkiye olarak, 2024 yılının başında İstinye Park AVM’de bir pop-up mağaza oluşturduk. Yaz döneminde ise yeni iletişim yaklaşımımız doğrultusunda, genç hedef kitlemizle daha derin ve etkileşimli bir bağlantı kurmayı amaçlayarak, İstanbul’un dinamik bölgelerinden Bomontiada ve yaz sezonunun vazgeçilmezi Çeşme Momo’da yer aldık.
✓ Gençler, alışveriş yapmaktan ziyade kendilerini ifade edebilecekleri, sosyal bağlantılar kurabilecekleri ve yeni deneyimler edinebilecekleri alanlar arıyor. Pop-up mağazalarımızda dövme sanatçıları, dans gösterileri ve DJ gibi yaratıcı unsurlarla zenginleştirilmiş bir ortam oluşturduk. Bu sayede, yalnızca bir moda imajı sunmakla kalmayıp, aynı zamanda gençlere Lacoste’un sunduğu bir yaşam tarzını da deneyimleme fırsatı verdik.
Kusursuz bir marka deneyimi yaşatıyoruz
✓ Pop-up mağazalar lüks kozmetik sektöründe tüketiciye deneyim yaratma noktasında bizim için çok değerli. Lüks tüketicisi markalardan kişiselleştirilmiş ve kendini özel hissettiği bir servis almayı bekliyor. L’Oréal Luxe bünyesinde kendi mağazası bulunmayan birçok markamız bulunuyor. Bu markalarımızda pop-up mağazalarımız sayesinde tüketicilerimizle çeşitli etkinlik ve alışveriş noktalarında buluşarak onlara kusursuz bir marka deneyimi yaşatıyoruz. Pop-up’larımızda beauty-tech cihazlarımızın gücünden faydalanıyoruz.
✓ Pop-up mağazalar, Türkiye’nin İstanbul dışındaki farklı bölgelerindeki tüketicilerimizle buluşmak için de harika bir fırsat. Örneğin bu yaz Armani’nin globalde de olan Armani Mare konseptini Türkiye’ye getirerek Lucca Beach Bodrum’da bir pop-up mağazası açtık. Yaz boyunca misafirlerimiz Armani makyaj artistleri tarafından makyaj servisi alıp ürünlerimizi deneyimleme fırsatı buldu.
✓ Günümüzde azla asla yetinmeyen tüketiciler markaların gücünü tümüyle hissetmek istiyorlar. Pop-up’lar hem sundukları deneyim ile hem de farklı mimarı formatlarla markayı tüm ihtişamı ile göz önüne serdikleri için tüketicilerde güç ve güven duygusunu uyandırıyor.
Marka bilinirliğini artırıyor
✓ Pop-up mağazalar, markalara düşük maliyetli deneme fırsatları sunuyor. Bu mağazalar, kalıcı bir mağazaya kıyasla daha düşük maliyetle açılabildiği için riskleri minimize ediyor. Aynı zamanda markalar, hızlı bir şekilde pazara girme şansı yakalıyor ve tüketiciler yenilikçi ve çekici mekanlarla ulaşma imkânı buluyor. Ayrıca, farklı lokasyonlarda açılmaları sayesinde yerel pazarlara ulaşabiliyor ve yeni bölgelerde marka bilinirliğini artırma fırsatı sunuyor. Mevsimsel olarak açıldıkları için yüksek müşteri trafiğine sahip dönemlerde faaliyet gösterebiliyorlar.
✓ Pop-up mağazalar, tüketicilerde yenilik ve heyecan yaratıyor. Yves Rocher olarak, interaktif ve deneyim odaklı pop-up mağazalarımızla tüketicilerle doğrudan etkileşim kuruyoruz. Bu mağazalarımızda doğal ve bitkisel içerikli ürünlerimizi deneme fırsatı bulan tüketicilerle güçlü bağlar kuruyoruz.
✓ Yves Rocher, pop-up mağaza konseptini benimseyerek Momo Beach ve İstinye Park’ta tüketicilere ulaştı. Momo Beach’teki pop-up mağaza, tatilcilerin doğal ürünleri keşfetmesine olanak tanırken, İstinye Park’taki mağaza şehirdeki bilinirliği artırmaya ve yeni müşteriler kazanmaya katkı sağladı .