XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi 10’uncu yılında rekor katılımla gerçekleşti!
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğinde tasarlanan ve Türkiye’de deneyim tasarımını odağına alan ilk ve en kapsamlı etkinlik olan XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi 10’uncu yılında yarını görme vizyonuyla rekor katılımla gerçekleşti.
Wyndham Grand İstanbul Levent’te Piri Reis ve Hazarfen olmak üzere 2 salonda, 36 konuşmacı ve yüzlerce katılımcıyla gerçekleşen XCO’24 Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi global trendleri deneyimin usta isimlerinin yorumlarıyla sahnesine taşıdı. Zirve katılımcıları yola kitabın bildiğimiz yerinden, bilmediğimiz yeni yöntemlerle çıktı ve yolda giderken de hep birlikte öğrendi.
Zirvede küresel ölçekte yükselen pazarlama disiplini olan “deneyimin” görece yeni ve bilinmez konularda öne çıkan başlıkları farklı perspektiflerden ele alındı. XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetim Zirvesi’nde, “Pazarlama Tüneli”nin de aşamalarını temsil eden 5 ana bölümden oluştu.
- Farkındalık (Awareness),
- İlgi (Interest),
- Arzu (Desire).
- Hareket (Action)
- Sadakat ve Marka Elçiliği (Loyalty and Advocacy)
10. yılında XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi’nde teknoloji paydasından pazarlama süreçlerine kadar hangi sektör olursa olsun teknolojiyle kesişme noktasına ve çalışan deneyiminden bir işletmedeki tüm fonksiyonlara kadar bütüncül bir bakış açısıyla deneyimi sahnesine taşıdı.
Piri Reis Sahnesi
Hezarfen Sahnesi
İşte zirve konuşmacılarının sunumlarından öne çıkan başlıklar…
- Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen: “Romantik söylemlerin bittiği çağdayız“
Ahenk önemli: Doğada, özel ve profesyonel ilişkilerde, iletişimde velhasıl yaşamın bütününde… Tek başına akıp gitmiyor hiçbiri, ya birileriyle ya da birlikte ama asla tek başına değil! Gökten üç elma düşüyor, gökkuşağı 7 renk barındırıyor. Milyonlarca bestenin yapıldığı ahenkle akıp giden 7 nota var. Sadece 3 notayla yapılan John Towner Williams Jaws’ı bile ahenkle korkutuyor. Sayısız versiyonuyla ardı ardına gelen usta işi sanat şaheserleri de tek tek notaların toplamından oluşuyor.
Tıpkı her bir müşterinin bilinçli ya da bilinçsiz bıraktığı milyonlarca dijital ayak izi kırıntısının “Mükemmel Müşteri” deneyimine dönüştüğü gibi. Bu yıl 10. kez XCO Deneyim tasarımı ve Yönetimi Zirvesinde yine bir aradayız. Marketing Türkiye Zirvelerinin alameti farikası Deloitte Türkiye ile birlikte içeriği konusunda titizlenmesi. Bugünü değil geleceği konuşuyor olması.
Bugün de yine hızla üstümüze gelen (belki de geldi) Yapay Zeka’yı ve sektörümüzün iş yapış biçimini nasıl etkilediğiyle bu sektörün profesyonellerinin kariyerini nasıl şekillendirdiğini konuşacağız. Romantik söylemlerin bittiği çağdayız. Gelecek; verinin nerede olduğunu, onu biriktirecek, yorumlayacak teknolojiyi izleyen ve kullananların olacak. Söylemek görevimiz. İvedi kaydıyla paylaşmış olalım. Sizlere yeni bir kavram ile “BİLİMSEL PAZARLAMA” çağını takdim ediyoruz.
- Deloitte Türkiye Teknoloji ve Transformasyon İş Birimi Lideri Hakan Göl: “Yeni misyon, güvenin geleceğini şekillendirmek olacak”
Bu yılın temasını belirlerken yine çok çalıştık. Pazarlamanın yeni cini neye benziyor? Şu ana kadar gördüklerimiz yalnızca “Yapay Dar Zeka”. Yapay zeka önümüzdeki dönemde görünmez bir “altyapı” olacak. Pazarlamacıların artık yeni misyonu güvenin geleceğini şekillendirmek olacak. Yapay zeka ile olan ilişkinizde bugünden yarının çıkmamış teknolojilerini parçalamayı hedeflemektense, bunu bir süreç olarak görerek yolculuğa kendinizi adapte etmeniz çok daha sağlıklı olacaktır. Şimdi sırada yaratıcılık var. Geliyor!
- Teleperformance Türkiye Satış ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Sezin Mızraklı Avalin: “Müşteri hizmetlerinde Türkiye zirvede”
Müşteri hizmetleriyle en çok iletişime geçilen ülke Hindistan, ardından da Türkiye. Ses kanalı bazlı baktığımızda Almanya ve İngiltere dışındaki diğer ülkelerde oldukça tercih ediliyor. Latin Amerika ülkeleri ise daha çok anlık mesajlaşma kullanıyor. Aslında ses hala yüzde 37 ile küresel olarak en baskın kanal. Ancak geriliyor ve yerini dijital kanallara bırakıyor. E-mail canlı chat, sosyal medya, mobil uygulama ise en çok kullanılan kanallar arasında göze çarpıyor. Müşteriler bir markanın müşteri hizmetleriyle etkileşim kurmak için daha fazla kanal kullandıklarında markadan daha memnun, daha sadık ve markayı tavsiye etmeye daha istekli oluyorlar.
- Google Türkiye CMO’su Serkan Girgin: “İnsanlık tarihi için dev bir adım”
Alphafold 3 ile birlikte 2021’e kadar bildiğimiz 200 bin protein sayısı 200 milyona ulaştı! Bu insanlık tarihi ve sağlıklı yaşam için atılmış dev bir adım.
Yapay zekayı hepimizin hayatına faydalı kılabilmek için var gücümüzle çalışıyoruz. Buradaki en büyük sorumluluğumuzu da “etik değerler” çerçevesinde bu teknolojiyi geliştirmek olarak belirliyoruz.
- Global IT – Cloud Engineering Director Burak Akusta: “Yapay zeka demokratikleştirme getirecek”
Yapay zeka en temelinde bir demokratikleşme de getirecek bizlere. Büyük şirketlerin yatırımları karşısında küçük yapıların ve işletmelerin de yapay zeka aracılığıyla rekabette ve oyunda kalabileceğini düşünüyorum.
- Google Cloud – Country Channel Leader Dr. Serhan Yılmaz: “Yapay zeka hayatımızı ne kadar kolaylaştıracak? diye bakmalıyız”
Tıpkı sanayi devriminde, internetin kullanımının yaygınlaşması gibi yapay zeka da hayatımızda yeni bir dönemi başlattı. Bu döneme “Hayatımızı ne kadar kolaylaştıracak?” perspektifiyle bakmanın daha doğru olacağını düşünüyorum.
- Sisal Şans Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Oğuzhan Aslan: “Türkiye’nin en büyük perakende ağlarından birine sahibiz“
Online’daki büyüme duayenleri küstürmedi. Aksine online kanallardaki büyüme sürerken bu durum perakende büyümesi olarak verilere yansıdı. Bizim için sahadan aldığımız geri bildirimler çok kıymetli. Bu geri bildirimleri de en iyi ve en sağlıklı şekilde sokaktan yani bayilerimizden alıyoruz. 50-60 yıllık tecrübeleriyle onlar bizim için kıymetli.
- Sisal Şans Onlinedan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Zeynep Emre Manço: “Hız, çeşitlilik, iletişim…”
Perakende de bunca güçlüyken organizasyonun dijitale de taşınması, deneyimin burada yeniden tasarlanması ve kitlelere ulaşması baştan sona zorlu bir “challenge”dı. Günümüz tüketicisi çeşitlilik, hız ve şeffaf iletişim bekliyor. Biz de bu noktadan referansla tüm deneyimimizi tasarlıyor, 200’den fazla oyunu online’dan kullanıcılarımıza sunuyoruz.
- Watsons Türkiye Pazarlama ve Ticaret Direktörü Cem Demiröz: “Hayal kurmayı bırakmamak gerekiyor”
Hayal kurmayı bırakmamak gerekiyor. Hem bu sektörü büyütüyor olmamız hem de bu süreçte değer yaratmamız gerekiyor. Tek sorumluluğumuz yalnızca satış yapmak olamaz. İnsanlar neden Watsons’a geliyor? Bizim tüketicilerimiz bize ürün satın almaya değil dertlerini ve sıkıntılarını gezdirmeye geliyor. Eğer deneyim markası olamazsanız ürün markası olmak zorunda kalırsınız. Eğer bir ürün markasıysanız da fiyat düşürmekten başka bir ayrışma noktanız olması mümkün değil. Bu da hem size hem de sektörünüze sadece zarar verir.
- Watsons Türkiye Pazarlama ve Sürdürülebilirlik Grup Müdürü Betül Karahan: “Biz bir deneyim markasıyız”
Biz bir deneyim markasıyız. Tüketicilerimize eşsiz bir deneyim sunmayı hedefliyoruz. Üstelik onlara sunduğumuz deneyim, yalnızca mağazalarımızla da sınırlı değil. Düzenlediğimiz etkinlikler ve festivallerle her yerde tüketicimize dokunarak bağlarımızı güçlendirmeyi hedefliyoruz. Yarattığımız deneyimin yanı sıra güçlü adımlarla Watsons İyilik Hareketi adımlarımızı büyütüyoruz.
- The Purest Solutions Co-Founder/CMO & CDO Hazal Evliyaoğlu: “Sorumluluklarımızın farkındayız”
Sosyal ve çevreci sorumluluklarımızın farkındayız ve bu doğrultuda bizleri heyecanlandıran projelere kullanıcılarımızı da dahil etmekten mutluluk duyuyoruz. Bugün tüketicilerin yüzde 90’ı ürünleri bitirdikten sonra nasıl geri dönüştüreceğine dair bilgi, yüzde 91’i daha az paketleme ve yüzde 88’i kozmetik ürünlerini yeniden doldurmak istiyor. Evet tüketicilerin her biri kusursuz deneyim istiyor. Ancak kusursuz deneyimin önemli bir parçasını da “değer” oluşturuyor.
- The Purest Solutions Co-Founder / CEO Ozan Evliyaoğlu : “Sürdürülebilirlik çözümlerinin her birine açığız…“
Değer odaklı olmak, “Değer yaratıp, iz bırakmak” bizim yola çıkış noktamızdan bu yana koruduğumuz misyonumuz. Hayata geçirdiğimiz tüm projelerde sürdürülebilirliği merkeze alıyoruz. Hatay’da kurduğumuz “Hatay Sörf Okulu” ile 1000’in üzerinde çocuk sörfle tanıştı. Üstelik içlerinden 4’ünün yarışmalardan derece ile dönmesi ise bizim için büyük bir gurur kaynağı oldu.
- TurkNet Pazarlama Direktörü Aysun Karabıyık Sarıkaya: “İnsanlar interneti ev ile ilişkilendiriyor”
Geçtiğimiz ay FutureBright bizim için bir araştırma yaptı. İnsanlara internet sizin için ne ifade ediyor diye sorduğumuzda en yaygın olarak aldığımız cevap “Ev” oldu. Elbette mobil internet kullanımı da oldukça yaygın ancak insanların interneti ev ile ilişkilendiriyor olması bize gösteriyor ki tüketiciler interneti en güçlü ve en iyi deneyime ulaştıkları evleri ile özdeşleştiriyor.
- Elektrikli Otomobil Elçisi Emir Kosif: “Yapay zeka ile otomotiv sektörü çağ atladı”
Bugün internet ve yapay zeka sayesinde otomotiv sektörü de çağ atlamış durumda. Sürücüler, araçlarında bir arıza olduğundan henüz haberdar dahi değilken telefonlarına bu arıza bildirim olarak iletiliyor. Böylece belki de pek çok kazanın önüne geçilmiş oluyor.
- Teknoloji Editörü ve Girişimci Mesut Çevik: “Simetrik bir hıza ihtiyacımız var”
Geçmişte tek bir alanda tek bir uzmanlık yeterliyken bugünün dünyasında ise her konuda “bilge olmak”, bilgi sahibi olmak zorunda hissediyoruz kendimizi. İnterneti gerçek anlamda verimli kullanmak için simetrik bir hıza ihtiyacımız var. Bu nedenle download hızı kadar upload hızının önemi de keskin bir biçimde görülüyor. Biz interneti nasıl kullanabileceğimizi henüz ne yazık ki bilemiyoruz. Ebeveynler kendileri için açtıkları kimi sosyal medya hesaplarını çocuklarına kullanmaları için verebiliyor. Bu nedenle çocuklar erişmemeleri gereken içeriklere erişebiliyor. Bu noktada bakanlık düzeyinde bir eğitim verilmesi gerekiyor.
- Lenovo Türkiye Pazarlama ve İletişimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Banu Soyak: “AI’dan kaçmamalı onu kucaklamalıyız“
Çok büyük dev oyuncuların var olduğu bir sektör yapay zeka. Sahip olduğu bu yatırımcılarla birlikte yapay zeka, bilgi teknolojileri sektörünü de radikal olarak değiştirecek. Generative AI devrimi çoktan başladı. Büyük dil modellerinden üretken YZ modellerine dek bu devrimi görebiliyoruz. Bu devrimden kaçmamalı onu kucaklamalıyız. 2 yıl içerisinde her 3 bilgisayardan birinin AI PC olması bekleniyor.
- MediaMarkt Türkiye İcra Kurulu Üyesi, Pazarlama, Kurumsal İletişim ve E-Ticaret Direktörü Tolga Unvan: “Potansiyel ihtiyaç analizini bizim için yapay zeka yapıyor!“
Bugün yapay zekayı temel olarak 3 noktada çok aktif bir biçimde kullanıyoruz. Bunlardan ilki müşteri ilişkileri ve data ile kişiselleştirme. İkincisi operasyon verimliliği ve üçüncüsü pazarlama iletişimi optimizasyonu. Yapay zeka kişiselleştirilmiş hizmetler noktasında en büyük destekçisi olacak pazarlamacıların. Tam anlamıyla konforlu bir deneyim sunmanın yolu yapay zekadan geçiyor.
- Sahibinden.com Ürün Geliştirme ve Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Bora Biçer: “Aylık olarak 64,4 milyon kullanıcıya erişiyoruz”
25’inci yıl dönümümüz yaklaşırken aylık olarak 64,4 milyon kullanıcıya erişerek bu alanda dünyadaki 4’üncü platform konumundayız.
Deneyim yolculuğu 3 aşamada incelenebilir:
– Deneyim 1.0: Fiziksel
– Deneyim 2.0: Fiziksel+Dijital Tamamlayıcı
– Deneyim 3.0: Fiziksel+Dijital Sürükleyici
Biz de bugün Deneyim 3.0’ın tüm kodlarını bilerek kullanıcılarımıza en iyi deneyimi sunmak için var gücümüzle çalışıyoruz.
- Mplus Türkiye Satış, Pazarlama ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ogan Atasagun: “Veri ve yapay zeka birbirinden ayrı değil”
Veri ve yapay zekayı birbirinden ayrı 2 kavram olarak görmüyoruz. Bugün kendi verisini sağlıklı tutabilen tüm şirketlerin yapay zeka entegrasyonu da çok daha kolay ve hızlı oluyor. Biz yapay zekayı en çok satış departmanında ve İK’da kullanıyoruz.
- AssisTT Genel Müdürü Haktan Saran: “Data doğru okunmalı ve yorumlanmalı“
Datanızı anlamlı bir hale getirmek istiyorsanız onu doğru okumalı ve doğru yorumlamalısınız. Aksi takdirde rakamlar tek başına hiçbir şey ifade etmiyor. Biz teknolojiyi insanın yerine değil yanına koymak için çalışıyoruz.
- Concentrix Türkiye ve Orta Doğu Lideri Metin Tarakçı: “Teknoloji okuryazarlığında kendimizi geliştirmek zorundayız”
Yapay zekayı herkes gibi biz de iş süreçlerimize entegre etmek için çalışıyoruz. Ancak insan kaynağını da dışarıda bıraktığımız bir yol izlememiz mümkün değil. Biz teknolojilerimizi insanı desteklemek, güçlendirmek için ve müşterilerimizin daha iyi deneyim sunabilmeleri için kullanıyoruz. Hepimiz teknoloji okur-yazarlığı alanında kendimizi geliştirmek zorundayız. Telefonumuza Chat-GPT uygulaması indirmiş olmak yapay zeka kullanmak anlamına gelmiyor.
- EchoCCS CEO’su Zekeriya Arslan: “Herkes hikayenin neresinde olduğu ile yüzleşecek”
Bugün belki de rahatsız edici derecede yapay zeka kavramını duyuyoruz. Bunun bunaltıcı olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak bunun trend olmakla ilgisi var. Bundan bir yıl sonra yapay zeka daha az konuşulurken herkes hikayenin neresinde olduğu ile yüzleşecek.
- Arçelik Kıdemli Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi: “Mesele yapay zekayı nasıl kullandığınızla ilgili”
Yapay zekadan korkmalı mıyız? Bunu atomu parçalamak gibi düşünebiliriz. Mesele onu nasıl kullandığınız ile ilgili. Peki Arçelik yapay zekayı nasıl kullanıyor? Arçelik, ev işlerini yapay zekaya bırakın diyor. 1999’da kurulan Netflix 3,5 yılda 1 milyon kullanıcıya ulaştı, Spotify 5 ayda, Instagram ise 2,5 ayda… ChatGPT ise bu barajı yalnızca 5 günde aştı… Hal böyleyken yapay zekanın bunca çok konuşulmasına şaşırmamalı.
- TAB Gıda Pazarlama Müdürü Funda Eratalar: “TAB Gıda büyük bir orkestra!“
7 markamızı tek bir melodi içinde uyumlu hale getirmek “mutfak sırrımız”. TAB Gıda’da yapay zekanın birçok görevi var. Doğru kampanyaları, doğru markalarımız için, doğru zamanda hayata geçirebilmemizde yapay zeka ve onun veri analizi bizim en büyük destekçimiz. Kişiselleştirme kadar bizim için çok önemli olan bir diğer konuda gıda sağlığı. Tüm şeffaflığıyla gıda tedarik zincirimizi tüketicilerle paylaşarak onlarla güven bağımızı güçlendiriyoruz.
- Yapı Kredi Müşteri Deneyimi Direktörü Yasemin Koç: “Şikayet en önemli geri bildirimdir”
Şikayet bir geri bildirimdir ve çok önemli bir geri bildirimdir. Tüm kanallarımız arasında kesintisiz hizmet sunmak için tüm ekiplerle iş birliği içerisinde çalışıyoruz. Müşteri deneyimi ekipleri her zaman çok hızlı karar veremezler. Proaktif müşteri hizmetleri kullanarak araştırma sonuçlarına giden konuları buradan tahminliyoruz. Bu yöntemle taraftar müşteri sayısını artırdık ve küskün müşteri sayısını düşürdük. Şube ve iletişim merkezindeki arkadaşlarımızın puanlarını artırdık. Tasarım odaklı düşünen, bunun eğitimini almış bir ekiple, olacak olanları da hayal ederek müşterilerimize unutulmaz bir deneyim yaratmayı hedefliyoruz.
- TV Ekstra CoFounder Murat Atay: “AI her noktaya entegre edilmeli”
Bir girişim için kararlılık ve sabır çok önemli. Yeni mi AI? dediğinizi duyar gibiyim. O kadar fazla yerde içerik üretebiliyor ki AI, mutlaka işimizi yaptığımız her noktaya onu entegre etmemiz gerekiyor.
- FLO Group Pazarlama ve Büyüme Genel Müdür Yardımcısı Gökçe Kunt: “Marka sağlığını ölçümlüyoruz”
Pazarlama departmanında içerik oluşturan ekipler doğru içeriği çıkarıyorlar ve bunları farklı mecralardan yayına alıyorlar. Marka sağlığı, akla ilk gelme, son 6 aydaki ziyaret, son dönemdeki ve gelecek dönemdeki ziyaret gibi parametreler ölçülüyor. Markanın hangi alanlarda geliştirilmesi gerektiğini yani markanın sağlığını ölçümlüyoruz. Hedef kitlemize mesajların doğru bir şekilde geçip geçmediğini 3 ayda bir raporluyoruz.
- Muratbey İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Gülnur Uluğ: “İstediğimiz algıya ulaştık”
Kurumlarımız değişti. Dijitalleşme rüzgarı yapay zeka ve özellikle de deneyimi mükemmelleştirme adına öğrendiklerimizle bilimsel pazarlamayı uygulamak bence artık daha kolaylaştı. Markanın adını değil algımızı değiştirmemiz gerektiğini biliyorduk. İstediğimiz algıya da ulaştık. Kahvaltı hazır mı? Sloganımızı “lezzetin tarifi” olarak değiştirdik. Tüketicilerimizin yüzde 80,7’si, Muratbey ürünleri için ödediğim paraya değer diyor. Ödediğimden fazlasına değer diyenler ise 9,5.
- Bilyoner Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Simgül Madanoğlu: “Pazar gitgide büyüyor”
Bilyoner Türkiye’deki ilk legal bahis şirketi. Bu işin eğlence tarafını iyi yönlendirmek ve sporun kattığı değeri geliştirmek açısından sektörümüz önemli adımlar atıyor. Git gide artan bir pazar var. O nedenle bu tarafta çılgın bir data var ve bu datayı doğru tanımlamak bizim işimizin en önemli parçası. Dijital pazarlama, pazarlamanın ana kalbi olmaya başladı.
- Pernod Ricard Türkiye Hukuk, Kurumsal İletişim ve Dış İlişkiler Direktörü Zümrüt Yezdani Kedik: “Tüm keyifli anların içerisindeyiz”
22 yıldır Türkiye’deyiz. Tüm keyifli anların içinde olduğumuzu ve o keyifli anları birlikte yarattığımızı düşünüyoruz. Hep beraber ülkemizde keyifli anların yaratıcısı olarak kendimizi görüyoruz. Ülkemizin modern yüzünün bir parçası olarak görüyoruz. Sektörümüzde tüketicilere yönelik alkol reklamı yapmak yasak. Biz bu nedenle reklam yapmıyoruz. 2013’ten bu yana sektörümüz “dark market” haline geldi. Bu durum bizi durdurmadı, daha yaratıcı hale getirdi. Türkiye Pernod Ricard dünyasında çok önemli bir konumda. Pernod Ricard dünyayı 10’a bölüyor ve başına da lider ülkeler koyuyor. O lider ülkeler arasında Türkiye de var.
- Pernod Ricard Türkiye Pazarlama Direktörü Elvan Küçükdemiral: “İnsanlar değiştikçe kullandıkları araçlar da gelişiyor”
Dark olmadan önceki zamanı da bildiğim için, çok ciddi kampanyalar yapıyorduk. Hazırlanıyorduk aslında bakarsanız ama yavaş yavaş bu alana geldik. Tekil olarak eksik değil ama yaratıcılık olarak çok daha yaratıcı olmaya ihtiyaç duyulan bir sektör. İnsanlar değişiyor, onların kullandığı araçlar gelişiyor. Biz bugün yasaklı bir pazar olmasaydık da televizyonu kullanmazdık belki de…
- Digital Panorama Genel Müdürü Sevilay Kop: “Dünya bizi bir dengeye doğru yönlendiriyor“
Sektörde ne oldu da Digital Panaroma gibi şirketler kurulmaya başlandı? Evet yapay zeka ve teknolojiyi konuşurken, bir tehlike var. Doğru. Aslında dünya bizi bir dengeye doğru yönlendiriyor. Değişmekten, sürekli öğrenmekten yoruldum. Kişiyi tanımadan ona nasıl bir lezzet sunacağımı bilemiyordum.
- Ingage Teknoloji ve Ürün Geliştirme Direktörü Mustafa Kemal Kar: “Veriyle müşterileri 360 derece tanımlayabiliyoruz“
Global bir pazarlama ajansı olmayı hedefleyen Ingage’in 4 ana hizmeti var. Kesintisiz deneyimi tasarlayıp markalarımıza sunmayı hedefliyoruz. Markaların hedefine yönelik yönlendirmeyi en iyi şekilde yapmanız gerekiyor. Arçelik ve Google desteğiyle birinci parti veri platformu projesini hayata geçirdik. Offline kanallardan ve dijital kanallardan gelen verilerle müşterileri 360 derece tanımlayabiliyoruz. Artık medya yatırımlarını hedeflerken olabildiğince en iyi sonuç alacak görselleri, içerikleri hazırlıyoruz.
- Boyner Büyük Mağazacılık Pazarlama ve Marka Yönetimi Genel Müdür Yardımcısı Nurçin Koçoğlu: “Geleceği ön görebilmenin en güzel yolu onu inşa etmek”
Geleceği ön görebilmenin en güzel yolu onu inşa etmektir. Sektördeki trendlere bakarak girişimlerde bulunduk, incelemeler yaptık ve bir dönüşüm yolculuğuna çıktık. Bu işi duygusunda temel olarak flörtöz bir durum var. Hayatın sıkıcılığından, içinde bulunduğu hayatın içinden daha güzel bir yol yaratacak rutinlerden uzaklaştıracak dinamik bir araç oluyor alışveriş. Boyner Grubu her zaman cesur hareketlerde bulunmuştur. Olabildiğince az yanılacağımız alanlara yöneldik. Dokunduğumuz her hayatı güzelleştirmek için varız dedik. Mağaza ve konseptler, online kanallarda omnibilityi nasıl yakalayabileceğimizi inceledik.
- Aktif Bank Müşteri Denetim ve İletişim Grup Başkanı Gamze Numanoğlu: “CX, pazarlamaya yeni bir silah daha verdi”
Deneyim farklı farklı şekillerde ele alınabiliyor. Marka, varoluş amacından ve deneyimde ne yaptığının ispatından ibaret. Müşterinin marka tercih sayısı artsa da kendisinin birinci tercihinde olmaya devam ettiğiniz takdirde cüzdandaki aslan payı her zaman sizin markanızın olur. İyi bir deneyimle müşteri sadakatini artırabilir, bütçelere ayrılmış payı artırabilirsiniz. CX, pazarlamaya yeni bir silah daha verdi. Her şeyi silip süpürmedi.
- Doğuş Hospitality & Retail Deneyim Direktörü Çetin Kolukısaoğlu: “Ağırlama sektöründe deneyim tek başına yeterli değil”
Deneyimin temel prensibi, aile ve müdavimlik ilişkisi oluşturulması noktasında yaratılan bir süreçten başlıyor. Bir misafir restoranı gelmeyi aklına koyduktan, bir sonraki ziyaretine kadar gidecek süreç deneyimi kapsıyor. Ağırlama sektöründe deneyimi yaratmak tek başına yeterli değil. Bir deneyim yarattığınızda onu nasıl daha iyi uyarlayabileceğinizi de incelemeniz gerekiyor.
- Tasarist Kurucusu ve Kreatif Direktörü Musa Çelik: “Markalama çalışmalarının 3’te 2’si olumsuz sonuçlanıyor”
Yapılan araştırmalara göre markalama çalışmalarının 3’te 2’si olumsuz sonuçlanıyor. Tasarist’te projeleri ele alırken; tasarımla fayda sağlamasına, metotlara göre çalışmasına, ölçülebilir olmasına, yenilik ve teknoloji katmasına, yüzeysel estetikten uzak durmasına önem veriyoruz. Ambalaj tasarımı ile rafta etki yaratan “5’li raf etkisi” metodolojisinden bahsedebiliriz. Bu metodolojinin parametreleri; güçlü marka kimliğinin yaratılması sürecine, marka kimliğinin sürekli ve tutarlı olmasına, ürünü doğru yansıtmasına, ilgi çekici olmasına ve tüketici odaklı olmasıdır.