Her 5 aileden 1’i çocuklarıyla “asla” oyun oynamıyor!
The LEGO Group’un 2024 tarihli “İyi Oyna Araştırması”nın verilerine göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de ebeveynlerin yüzde 86’sı, çocuklarıyla oynayarak geçirilen zamanın ailenin genel mutluluğunu artırdığını biliyor ama buna rağmen, her 5 aileden 1’i asla çocuklarıyla birlikte oyun oynamıyor. Araştırmaya göre dünya genelinde ebeveynlerin en büyük dertlerinden biri yüzde 40’ları geçen bir oranla, ailece oyun oynayacak uygun ve güvenli bir ortam bulamamak…
The LEGO Group’un araştırmasına göre tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çocukların yüzde 91’i oyunun; öğrenmenin, kişisel gelişimin ve duyguları ifade etmenin en iyi yolu olduğunu düşünüyor. Diğer yandan Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 98’i, oyunun zihinsel gelişime yardım edebileceğini söylerken, yüzde 91’i de oyunun çocukların yaratıcılıklarını ve iletişim becerilerini geliştirmelerine katkı sağladığını belirtiyor. Ebeveynlerin yüzde 90’ı ise oyun aracılığıyla olumlu teşvik alan çocukların hatalarından veya başarısızlıklarından daha kolay ders çıkarabildiklerini ve öğrenme sürecinin doğal bir parçası olan deneyimleme isteğini kolayca benimsediklerini vurguluyor.
Madalyonun Öteki Yüzü: Ev işleri ve dijital mecralar oyunu arka plana atıyor
İyi Oyna Araştırması’nın 2024 sonuçlarına göre Türkiye’de ebeveynlerin yüzde 79’u, ev işleri veya dijital mecralarda geçirilen zaman gibi diğer etkenlerin oyun oynamaya engel olması nedeniyle birlikte oynamanın her zaman mümkün olmadığını söylüyor. Diğer yandan, her 3 ebeveynden 2’si çocuklarıyla yeterince oynamadıkları için kendilerini suçlu hissediyor ve ailece yeteri kadar oyun zamanına sahip olmadıklarından endişe ediyor.
The LEGO Group, “Oyun Senin Süper Gücün” kampanyasıyla tüm dünyada aileleri, oyunu yeniden gündemlerine almaya ve çocuklarıyla birlikte eğlenceli zaman geçirerek anlamlı bir bağ kurmaya davet ediyor. Şirkete göre bu bağı oluşturmak ve tüm aile fertlerini yeniden oyunun etrafında buluşturmak için gereken tek şey ise LEGO yapım parçaları.