Instagram’a keşfet için “algoritma sıfırlama” özelliği geliyor | Son 24 saatin gündemi
Instagram, kullanıcı deneyimini geliştirmek adına “algoritma sıfırlama” özelliği üzerinde çalışıyor. Özellikle gençlere yönelik güvenli ve yaşa uygun bir platform yaratma hedefiyle geliştirilen bu özellik, şu an test aşamasında. Hayata geçtiğinde, kullanıcılar keşfet, reels ve akış bölümlerindeki önerilen içerikleri tek bir dokunuşla sıfırlayabilecek. Ayrıca takip ettikleri hesapları kolayca gözden geçirip artık ilgilerini çekmeyen profilleri takipten çıkarabilecekler. Bunun yanı sıra, ilgi alanlarına odaklanmayı kolaylaştıran bir sistemle, keşfet akışlarını kitaplar, yemek tarifleri, seyahat gibi belirli kategorilere göre şekillendirme imkanı sunulacak. Bu yenilik, kullanıcıların Instagram deneyimini daha kişisel ve kontrol edilebilir bir hale getirmeyi amaçlıyor.
“Yorumun gücüyle” fark yaratan markalar
Herkesin deneyimin peşinde olduğu bir çağda, aktarılan deneyimlerin etkisi de elbette yadsınamayacak kadar büyük. Pazarlama sektörünün en önemli ikna kanallarından biri olan Word of Mouth (WOM) etkisi, dijitalleşen dünyayla birlikte biçim değiştirerek “yorum” ve “değerlendirmelere” dönüştü. Öyle ki yemek siparişinden teknoloji alışverişine dek kullanıcılar muhakkak diğer kullanıcıların yorumlarını, deneyimlerini inceliyor. Satın alma kararı üzerindeki bu büyülü gücü mercek altına alırken; Yorum.io verileriyle de 16 farklı ürün grubunda yorumun gücüyle fark yaratan markalara ışık tutuyoruz!
Türkiye’nin online alışveriş haritası!
DHL, 2024 yılında alışveriş yapanların çevrimiçi perakendecilerden ne beklediğine dair fikir vermek amacıyla 24 ülkeden 12 bin müşteri ile 2024 Online Alışveriş Trendleri” araştırmasını gerçekleştirdi. Farklı ülkelerden tüketicilerin internetten nasıl alışveriş yaptığını anlamlandırmaya yardımcı olmak için yapılan araştırmada, bir dizi ülke raporu oluşturuldu. Türkiye’de de çevrimiçi alışveriş yapanlar için nelerin önemli olduğuna dikkat çeken araştırmada, tüketicilerin neyi nasıl satın aldıkları, teslimat ve iade tercihleri ve nereden alışveriş yaptıkları incelendi.
MrBeast’ten 5 milyon dolar ödüllü yarışma!
James Stephen “Jimmy” Donaldson, YouTube’da 290 milyondan fazla abonesiyle, en çok aboneye sahip olan kanalın sahibi. 2012 yılından bu yana çektiği videoları YouTube’da MrBeast adlı kanalında yayınlayan Donaldson, kanalında büyük ödüllerin verildiği büyük bütçeli yarışmalarla sıra dışı rekor denemelerinin yer aldığı tüm dünyada çok izlenen içeriklere yer veriyor. Ancak bu kez yayın tarihine de geçecek yeni bir rekorun peşinde Donaldson… 19 Aralık’ta Prime Video’da yayınlanacak olan Beast Games’in kazanını için belirlenen ödül tam 5 milyon dolar!
Online alışverişte kültürel nüanslar
Online alışverişin giderek norm haline geldiği bir çağda, e-ticaret platformları erişimlerini genişletmeyi hedeflerken, farklı kültürlerdeki tüketici davranışını anlamaları özellikle global oyuncular için hayati bir önem taşıyor. Twentify Araştırma’nın yapay zeka destekli araştırma platformu Quals.ai ile gerçekleştirdiği araştırma, tüketicilerin e-ticaret platformları arasındaki tercihlerini etkileyen anahtar faktörleri ortaya koyuyor.