Enflasyon günlerinde tüketicinin dostu markalar
Enflasyonist dönemde tüketicilerin eski tüketim alışkanlıkları tamamen değişirken, kendilerini anlayan “dost” gördükleri markalarla bağlarını güçlendirmesi de elbette sürpriz değil. Twentify’ın yapay zeka destekli platformu Quals.ai ile yürüttüğü “Enflasyon Günlükleri: Dost Markalar” araştırması tam da bu içgörüyü destekliyor ve marka evrenine önemli bir mesaj veriyor…
İyi fiyat = Dost marka
Enflasyonist dönemde tüketicilere destek veren markalar arasında en çok öne çıkanlar, uygun fiyat politikaları ve kampanyalarıyla dikkat çekiyor. Bu markalar, tüketicilerin bütçelerini daha etkin yönetmelerine imkân tanıyor ve böylece sadakatlerini artırıyorlar.
“Tam ihtiyacım olan anda indirim, kupon, vb. sağlıyor. Uygun fiyatlı alışveriş yapmış oluyorum.”
45 yaş, Kadın
“Giyim konusunda hep uygun fiyat sunuyor, bu da tercih sebebi oluyor.”
35 yaş, Kadın
En iyi dostumuz indirim marketleri
İndirim marketleri ve bazı ulusal zincir marketler uygun fiyat ve avantaj sundukları için tüketicinin gözünde en destekleyici markalar.
Tüketicinin gözünde bazı giyim perakendecilerinin algısı da “giyim indirim marketi” gibi bir noktaya taşınmış durumda. Bu marka için önemli bir güç olsa da kategori dinamiklerinden ötürü risk taşıyor.
“Kendi ismiyle çıkardığı ürünler kaliteli ve uygun fiyatlı.”
41 yaş, Erkek
“Daha düşük fiyatlı ürünler satarak alım gücünü olumlu etkiliyor.”
34 yaş, Erkek
“İndirim marketleri bu enflasyonist ortamda en önemli destekçimiz.”
54 yaş, Erkek
Sadakatin yeni kodu: Belirgin Fayda
Kampanyalar ve indirimler, tüketicilerin markalara olan bağlılıklarını güçlendiriyor.
Özellikle belirgin fayda sağladığı tüketici tarafından hissedilen sadakat programları ve özel indirimler, tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarını kalıcı olarak etkiliyor.
“Bu sitenin sadakat programıyla ücretsiz kargo fırsatım var.”
41 yaş, Kadın
“Giyim için mağazadan aldığım kupon ve indirimlerle uygun fiyatlı alışveriş yapıyorum.”
26 yaş, Kadın
“Hızlı market gönderimleri yapan bu uygulamanın indirimli alışveriş sunması sadakatimi artırıyor.”
45 yaş, Kadın
Eskiyen dostluklar…
Enflasyon, tüketicilerin marka algısını önemli ölçüde etkiliyor. Fiyat artışlarını fırsat olarak gördüğü düşünülen markalar, tüketiciler tarafından daha az tercih ediliyor ve sadakat kaybı yaşıyorlar.
“Markalar enflasyonu fırsata çeviriyor, bu da soğumama neden oluyor.”
34 yaş, Erkek
“Fiyat artışları nedeniyle sadakat kayboluyor, daha ucuz markalara yöneliyoruz.”
50 yaş, Erkek
“Fırsatçılık şeklinde fiyat artışı yapan markalardan uzaklaşıyorum.”
41 yaş, Kadın
“Halimizden yerliler anlıyor”
Yerli markaların, özellikle fiyat istikrarı ve yerli ürüne verdikleri destek ile tüketicilerin gönlünü kazandığı düşüncesi hakim. Bu markalar, tüketiciye yerli üretimle ilgili gurur hissi yaşatıyor.
“Bu kadar kaliteli ürünlerin yerli ürün oluşu gurur verici.”
40 yaş, Erkek
“Yerli markalar şu ekonomik koşullarda bize destek olunca gurur duyuyorum.”
50 yaş, Kadın
“Yerli markalar, özellikle fiyatlarını artırmadığında bizim için çok değerli hale geliyor.”
51 yaş, Erkek
Krizi fırsata çevirmeyen dostlar güven veriyor
Markaların kriz yönetimindeki başarısı, tüketici algısını uzun vadede etkiliyor. Kriz dönemlerinde tutarlı ve şeffaf davranan markalar, tüketicinin güvenini kazanıyor.
“Kriz zamanında fiyatını artırmayan markalara güvenim artıyor.”
41 yaş, Kadın
“Kârından fedakarlık edip tüketiciyi destekleyerek kriz yönetimi yapan markaların sadakat kazanma şansı yüksek.”
34 yaş, Kadın
Güvenin adresi: Müşteri ilişkileri
Müşteri ilişkileri, tüketicinin markaya olan duygusal bağlılığını artırıyor. İyi bir müşteri hizmeti, tüketicinin markayla olan ilişkisini olumlu yönde etkiliyor. Tüketici sorun yaşadığında ya da bilgi almak istediğinde karşısında gerçek bir kişi bulmak istiyor. Bu kişiye erişim hızlandıkça ve doğru şekilde destek aldıkça sadakat ve bağlılık artıyor.
“Müşteri destek hizmetleri güven duygumu pekiştiriyor.”
31 yaş, Erkek
“Müşteri memnuniyetine yönelik çabalar beni düşündüklerini hissettiriyor. Duygusal bir bağ oluşturuyor.”
22 yaş, Kadın
“Müşteri hizmetleri kaliteli olunca markaya güvenim artıyor.”
24 yaş, Erkek
Sonuç olarak…
Enflasyonist dönemde tüketiciler, belirgin ve inandırıcı şekilde uygun fiyat politikaları uygulayan ve kaliteli ürünler sunan markalara yöneliyor. Tüketici güveni, fiyat istikrarı ve müşteri hizmetleri ile güçlenirken, sadakat programlarıyla sunulan belirgin faydalar uzun vadeli bağ oluşturuyor. Yerli markalar, özellikle yerli üretime verdikleri destek ile tüketicilerin gururunu okşuyor ve bağlılıklarını artırıyor. Kriz yönetiminde başarılı olan markalar, tüketici sadakatini ve güvenini kazanma şansını artırıyor.