Kasım ayının öne çıkan global kampanyaları
Dünyanın daha fazla Noel Baba’ya ihtiyacı var
Coca-Cola, bu yıl Christmas ve yeni yıl ruhunu yapay zekanın küçük bir dokunuşuyla yansıtıyor… Şirketin “Dünyanın Daha Fazla Noel Babaya İhtiyacı Var” sloganını yineleyen 2024 yılbaşı kampanyası, bayram ruhunu modern bir bakış açısıyla yeniden canlandırıyor. Kampanyanın merkezinde, İngiltere’nin büyük şehirlerini gezecek olan ikonik Coca-Cola Noel kamyonu turu yer alıyor. Coca-Cola, bu klasik deneyimi yaşamak için gelen her ziyaretçi adına, Birleşik Krallık genelinde gıda israfı ve açlıkla mücadele eden FareShare adlı hayır kurumuna bir öğüne eşdeğer bağış yapacak. Hedef, Noel sezonu boyunca bir milyon öğüne kadar yemek sağlayabilmek. Kampanyada klasik görseller ve bayram havası korunurken, Coca-Cola reklam filmine taze ve modern bir dokunuş katmak için yapay zeka teknolojisinden yararlandı.
En zoru ilk adım!
Kimi gençler için yaratıcı sektörlerde kariyer yapmak adına ilk adımı atmak hiç de kolay olmayabiliyor. Finlandiya’lı ajans SEK de her gencin sektöre adım atarken eşit şansa sahip olması gerektiğini vurgulamak için zekice bir kampanyaya imza attı. Çalışma, potansiyel stajyerlere ulaşmak için “kapıdan içeri adım atmak” deyiminden yararlanıyor. Parlak boyalı ayakkabılar Helsinki’deki okul kapılarının ve alışveriş merkezi girişlerinin yakınına yerleştirilerek kapıya doğru atılan adımlar tasvir edildi. Ayakkabıların içine de başvuruların yapılabileceği siteye yönlendiren bir QR kod yerleştirildi.
Calm uygulaması Amerikan seçimlerinde herkesi susturdu
Amerikan halkı, seçim günü ekranları başında sonuçları takip ederken nefes nefese bir yarışa tanıklık etti. Heyecanın merkezi ise TV kanalları ve Twitter oldu. Amerikan halkını, seçimlerin getirdiği 24 saatlik gerginlikte bir nebze olsun rahatlatan ise 2017’de Apple’ın Yılın Uygulaması ödülünü kazanan popüler bir meditasyon ve farkındalık uygulaması olan Calm’ın 30 saniyelik “sesiz” kampanyası oldu. Kampanya kapsamında CNN ve ABC’de seçim yayınlarını izleyen milyonlarca kişinin ekranı bir anda maviye döndü, yorumcuların konuşmaları tamamen kesildi. Dönen mavi bir arka plan üzerinde beyaz bir metin ekrana yansıdı: “Bu reklam alanını size 30 saniye sessizlik vermek için satın aldık. Bir şey değil.”
Fiyat etiketi rafta değil ambalajda!
Enflasyon ve yaşam maliyetlerindeki artışlar tüm dünyanın gündeminde. Bu ortamda tüketicilerine fiyat istikrarı vadeden Almanya’nın ünlü indirim marketi zinciri PENNY, kendi markasına ait “Price Pack” ambalajları hayat geçirdi. En uygun fiyatlı ürünü kolayca fark etme imkanı sunan Price Pack’ler, Almanya genelindeki 2 bin 100 PENNY mağazasında raflardaki yerini aldı. Özellikle tost ekmeği, tuz, yulaf, cips ve mayonez gibi temel gıda ürünlerinde Price Pack ambalajları kullanılmaya başlandı. Ajans Serviceplan tarafından tasarlanan bu paketlerde fiyat, büyük blok harflerle ambalajın üzerinde yer alıyor.
Oda arkadaşınız Succession’ın korkunç patronu Logan Roy olsun ister miydiniz?
Eğer üniversitenin ilk yılında oda arkadaşınız Brian Cox olursa, sizi uzun ve huzursuz bir dönem bekliyor demektir. Succession’ın ünlü oyuncusu, nam-ı diğer “korkunç patron” Logan Roy, Uber One reklamlarında huysuz ve sevimli (ama çoğunlukla huysuz) olduğunu bir kez daha kanıtlıyor. “Öğrenciler için Uber One’ın okula geri dönmeye değecek kadar iyi olduğu fikrine vardığımızda, kendimize bugünün üniversite hayatına karışan komik ve beklenmedik bir ‘öğrenci’nin kim olacağını sorduk. Brian Cox bu soruya hızlı ve oybirliğiyle verilen bir yanıt oldu,” diyen Uber’in ABD ve Kanada’dan Sorulu Pazarlama Müdürü Georgie Jeffreys, “Öğrenci olmayan birinin onların yerinde olmak için ne kadar ileri gidebileceğini göstermek istedik” diyor.
“Kereviz Çanta” 4 bin 955 dolara satışta!
Moschino’nun yeni ve sıra dışı aksesuarı, avangart moda dünyasında yeni bir çığır açıyor: Sedano Bag! Suni deriden üretilen bu ilginç çanta, taze bir kereviz sapını andıran tasarımıyla dikkat çekerken fiyatıyla da hayrete düşürüyor… Canlı yeşil rengi ve gerçekçi detaylarıyla Sedano (İtalyanca: Kereviz) Bag, gizli bir manyetik tokayla birleşerek hem eğlenceli hem de işlevsel bir parça sunuyor. Moda markasının 2024 Sonbahar/Kış koleksiyonunun bir parçası olan çanta, sezonun podyumlarına gerçek bir “yeşil” dokunuş katıyor. İtalya’da el yapımı olarak üretilen çanta 4 bin 995 dolar fiyat etiketiyle satışa sunuldu. Çanta, Moschino’nun yeni Kreatif Direktörü Adrian Appiolaza’nın “yaratıcılık dolu ilk adımı” olarak gösteriliyor.
IKEA köftesi bağımsızlığını ilan etti…
Kuşkusuz IKEA mağazalarını gezmenin en cezbedici yanlarından biri İsveç Köfteleri. İsveç markasının ikonik lezzetlerinden olan köfteleri yemek için ise artık IKEA mağazalarını ziyaret etmeye gerek kalmayacak. Öyle ki IKEA, Londra’nın Hammersmith semtinde ilk kez mağazalarından bağımsız bir restoran açtı. King Street’te yer alan bu yeni restoranda IKEA’nın ünlü İsveç köfteleri ve diğer lezzetlerinin tadını çıkarmak mümkün olacak. Restoran, geleneksel IKEA mutfağından daha zengin bir menüye sahip. 75 kişilik kapasitesiyle hizmet veren mekanda sebzeli köfte, somonlu kuskus, İngiliz usulü balık ve patates kızartmasından oluşan bir menü ile hizmet veriliyor.
Dişler de parlasın tabelalar da…
Sensodyne, “Tam Koruma + Tartar Karşıtı” diş macununu tanıtmak için Publicis LeOne ile São Paulo’nun sokaklarında yaratıcı bir projeye imza attı. Kampanya kapsamında Sensodyne ekipleri dev bir diş fırçasıyla şehirdeki kirli yol tabelalarını temizleyerek São Paulo’nun görünümünü yeniledi. Temizlenen tabelalar aracılığıyla verilen mesaj ise oldukça çarpıcıydı: “Eğer tabelalar parlayabiliyorsa, dişleriniz de parlayabilir!”