Oxford yılın kelimesini seçti! | Son 24 saatin gündemi
Oxford University Press, 2024’ün kelimesi olarak “brain rot” (Türkçesiyle “beyin erimesi” veya “beyin çürümesi”) terimini seçti. Son yıllarda giderek yaygınlaşan bu ifade, internet ve sosyal medyada düşük kaliteli içeriklerin uzun süreli tüketimini tanımlıyor. Özellikle TikTok ve Instagram Reels gibi platformlarda anlamsızca vakit geçiren kişilerin bu durumu yaşadığı belirtiliyor.
Oxford’a göre “brain rot” teriminin kullanımı, 2024’te bir önceki yıla kıyasla yüzde 230 oranında arttı. Oxford Profesörü Andrew Przybylski, kelimenin popülerliğini, içinde bulunduğumuz çağın bir yansıması olarak değerlendiriyor.
Aday listesindeki diğer 5 kelime ise şöyle:
- Demure: Ağırbaşlı.
- Dynamic pricing: Dinamik fiyatlandırma.
- Lore: Bir konu ya da kişi hakkındaki arka plan bilgisi.
- Romantasy: Romantizm ve fantezinin birleşimi.
- Slop: Yapay zekâ kullanarak çevrimiçi olarak üretilen düşük kaliteli içerikler.
Oxford Sözlüğü, “Rizz” yani sosyal medyada “karizma” kelimesinin kısaltması olarak kullanılan ve daha çok “ikili ilişkilerdeki etkileyicilik, cazibe” anlamına gelen kelimeyi; 2023 yılının kelimesi olarak belirlemişti.
Toplumsal barışın neresindeyiz? Yanıt Marketing Türkiye Aralık sayısında!
Geçtiğimiz aylarda Devlet Bahçeli’nin sürpriz açıklaması bir anda gündemi değiştirdi… Pek çokları “İkinci Açılım Süreci” olarak yorumladı Bahçeli’nin çağrısını. Tartışmalar, Türkiye’nin kökleri derinde bir sorununu da yeniden gün yüzüne çıkardı: “Toplumsal barış…” Tam da bu noktadan referansla Marketing Türkiye de Aksoy Araştırma iş birliğiyle “Türkiye halkı ‘toplumsal barışın’ neresinde?” sorusuna kapsamlı bir yanıt arayarak kapak dosyasına taşıdı…
Yeni bir yıl yaklaşıyorken; “2025’te pazarlama sektörünü şekillendirecek 5 mega trend”nden Influencer Marketing stratejilerinde fark yaratacak ipuçlarına, CEO’ların “uzaktan çalışma”ya bakışından Caner Özyurtlu’nun mizah sektörüne bakışına dek dopdolu içeriğiyle Marketing Türkiye Aralık sayısı yayınlandı!
Keyifli okumalar…
Vestel artık çok daha büyük düşünüyor
Türkiye’nin en güçlü “bayrak taşıyıcılarından” Vestel… Tam 26 yıldır kendi alanında ihracat şampiyonu olan marka yenilenen stratejisiyle de hedef büyüttü: Önümüzdeki üç yıl içinde marka değerini tam iki katına çıkarmanın hesaplarını yapıyor. Bu iddialı hedefe ulaşmakta ne denli kararlı olduğunu ise Avrupa’nın en büyük teknoloji fuarı IFA’da açtığı devasa stantla gösterdi. Dünya devleriyle boy ölçüşen Vestel, IFA’nın da en dikkat çeken, en ilgi gören markası oldu. Biz de Vestel’in bu global gövde gösterisine yerinde şahitlik ederken, etkileyici standın ortasında Vestel Pazarlama Genel Müdürü Duygu Badem Uylukçuoğlu ile markanın dönüşümünü ve yeni dönem hedeflerini konuştuk…
Söyleşinin tamamını okumak için TIKLAYIN!
Liderler yapay zekaya ne kadar hazır?
KPMG’nin her üç ayda bir yayımladığı “Yapay Zeka ve Dijital İnovasyon” araştırması, iş dünyasında üretken yapay zeka (GenAI) kullanımına dair çarpıcı veriler sunuyor. Araştırmaya göre, üst düzey yöneticilerin yüzde 52’si GenAI teknolojisini aktif olarak kullanırken, bu oran işe yeni başlayan çalışanlar arasında yalnızca yüzde 20’de kalıyor. Üst düzey yöneticilerin, insan kaynakları yöneticilerine (yüzde 41) ve orta düzey yöneticilere (yüzde 39) kıyasla GenAI’yi daha yaygın kullanıyor olduğunun görüldüğü araştırma sonuçları iş dünyasındaki yaklaşan dönüşüme ilişkin de güçlü ipuçları veriyor…
Araştırmanın öne çıkan verilerini incelemek için TIKLAYIN!
Çalışan bağlılığı oranı dünyada yüzde 23, Türkiye’de ise yüzde 11…
PERYÖN (Türkiye İnsan Yönetimi Derneği), gerçekleştirdiği webinarda çalışma hayatının öncelikli gündemlerinden biri olan yetenekleri elde tutmak ve yeni yetenekler kazanmak konusunu değerlendirdi. “Yetenekleri Elde Tutmak Nasıl Mümkün” webinarında Garanti BBVA Yetenek ve Kültür’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Tuba Köseoğlu Okçu ve MY Executive Kurucu Ortağı Müge Yalçın görüş ve deneyimlerini paylaştı.
“Yetenekleri Elde Tutmak Nasıl Mümkün” webinarının öne çıkanlarını incelemek için TIKLAYIN!