İletişim dünyasının kalıplarını yıkan marka: Renault
Son yıllarda yenilenen marka imajıyla dikkatleri üzerine çeken Renault, yeni SUV modellerini Haydarpaşa Garı’nda göz alıcı bir etkinlikle tanıttı.
Renault, son yıllarda yenilenen marka imajıyla ve izlediği stratejilerle dikkatleri üzerine çekiyor. Markanın yeni SUV modellerinin 3D mapping gösterisi, 3-10 Aralık tarihleri arasında her akşam saat 18.15 itibarıyla Haydarpaşa Garı’nın tarihi blokları üzerinde izlenebilecek.
SUV ailesinin dönüşümü
Renault; uzun yıllardır SUV ailesinde Captur, Kadjar, Koleos gibi modellerle güçlü bir duruş sergiliyordu. 2023 yılında lanse ettiği Austral modeliyle ise SUV ailesinde önemli bir dönüşüm başlatmış ve tüm dünyadaki SUV modellere karşı artan ilgiye karşılık yeni nesil SUV anlayışında “ben de varım” demişti.
Marka 2023 yılının Aralık ayında açıkladığı “2027 Ulusararası Oyun Planı” ile 2027 yılına kadar Türkiye’de, Oyak Renault Otomobil Fabrikaları’nda 3’ü B ve C segmentindeki müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayacak SUV modelleri olmak üzere 4 yeni model üreterek ürün gamına ekleyeceğini duyurmuştu. İstanbul’da, Renault Markası CEO’su Fabrice Cambolive’in bizzat duyurduğu bu plan ile birlikte Renault, SUV ailesini daha da güçlendireceğini resmen açıklamıştı.
Açıklamanın ardından ilk hamle Renault Duster olarak geldi. Duster’ı stratejik bir hamleyle SUV ürün gamına dahil eden Renault, bu hamleyle C-SUV segmentindeki önemli bir boşluğu doldurmuş oldu. Duster’ın Türkiye’de üretilerek dünyaya ihraç edilecek olması ise Türkiye’nin önemli bir ihracat merkezi olmasını sağlaması bakımından uluslararası önem kazandı.
Renault Duster’dan sonra Türkiye’de üretilmeyen ancak Türkiye’deki SUV algısını yeniden şekillendiren iki yeni model lanse edildi: Rafale ve Yeni Captur. Bu iki yeni modeli ile Renault, SUV ailesindeki değişimi bir kez daha tüm dünyaya gösterdi.
Renault, yeni SUV dünyasını Haydarpaşa Garı’nda gerçekleştirdiği 3D mapping gösterisi ile tanıttı
SUV ailesindeki yenilenmenin ardından Renault, ürün gamını Türkiye’ye tanıtmak için iletişim faaliyetlerini sürdürdü. Bunlardan en ses getireni ise, Haydarpaşa Garı’nda gerçekleştirdiği 3D mapping gösterisi oldu.
Bir buçuk asırdan fazla bir süre boyunca İstanbul’un en simge ulaşım noktalarından biri olan tarihi Haydarpaşa Garı; ulaşımı teknoloji, konfor ve sürüş keyfiyle birleştiren Renault’ya ev sahipliği yaptı. Restore edilmiş yepyeni görünümüyle ulaşım tarihinin mihenk taşı olan Haydarpaşa Garı, “Renaulution” planı doğrultusunda Renault’nun hayata geçirdiği yeni stratejisini, yeni dünyasını ve yeni SUV ailesini zamana meydan okuyan dokusunda yansıttı. Haydarpaşa Garı’nın tarihi bloklarının üzerinde gerçekleştirilen bu 3D mapping gösterisi ile Renault, “Renaulution” stratejisini tüm Türkiye’ye duyururken aynı zamanda ulaşım tarihinin geçmişini ve bugününü bir kesişim noktası olarak kullandı. Markanın en yeni SUV’leri Rafale, Duster, Austral ve Captur; 3D mapping gösterisiyle birlikte kullanıcılarıyla buluştu.
3 – 10 Aralık tarihleri arasında her akşam 18.15 itibarıyla Haydarpaşa Garı’nda gerçekleşen 3D mapping gösterisi, tarihi mekanın görülebildiği her noktadan izlenebilecek. Marka, bu çalışma ile şimdiden binlerce kişiye ulaşmayı başardı.