Spotify 2024 özeti açıklandı: Yıla damgasını vuran sanatçılar şimdi her yerde
Spotify, 2024’ü rekorlar kıran, adeta bir kültür yaratan ve de aynı zamanda hayranlık uyandıran bir yıl haline getiren tüm hayranları, sanatçıları ve içerik üreticilerini kutlayan ve kişiselleştirilmiş kullanıcı deneyimini de içeren yıllık kampanyası 2024 Yılın Özeti’ni duyurdu.
Spotify, bu yıl da Türkiye’nin sevilen sanatçıları ve onların eserlerinin müzikseverlerin hayatını nasıl şekillendirdiğini kutlamak için açık hava, dijital ve sosyal medya da dahil olmak üzere dikkat çekici ve eğlenceli bir yaratıcı pazarlama kampanyasını hayata geçirdi.
Spotify Yılın Özeti herkesin heyecanla beklediği kişisel Yılın Özeti deneyimi ve “yılın en çok dinlenenleri”ne dair sonuçları paylaşmanın yanı sıra dünyanın dört bir yanındaki müzikseverlerin favori sanatçıları ve en çok beğendikleri içerik üreticileriyle nasıl etkileşimde bulunduklarını gösteren bir kreatif pazarlama kampanyasını da içeriyor.
2024’ün “en”leri, dikkat çekici ve sürprizlerle dolu billboard’larda
Spotify, 2024’ün en çok dinlenen şarkılarını ve sanatçılarını kutlamak amacıyla İstanbul’un dört bir yanında, özellikle metro hatlarındaki billboardlarda dikkat çeken sloganlarla müzikseverlere sesleniyor.
Bu yılın en çok dinlenen şarkıları arasında:
- Era7capone, Batuflex ve Narco’dan CISTAK,
- Emre Fel’in büyük çıkışı,
- M Lisa’nın ulusal başarı elde eden ARABA şarkısı,
- Dedublüman’dan Sen Bilmezsin,
- Hande Yener’in klasikleşmiş Sopa – Club Remix yorumuyla yeniden zirveye yerleşmesi yer alıyor.
Spotify’ın kampanyasında yer alan diğer sanatçılar ve şarkılar arasında Zeynep Bastık’tan Lan, Madrigal’den Sen ya da Hiç, Melike Şahin’den Durma Yürüsene, Semicenk’ten Batık Gemi, Dolu Kadehi Ters Tut’tan Dilerim ki, Duman’dan Kufi, Simge’den Önümüz Yaz ve Reynmen’den Renklensin bulunuyor.
Spotify 2024 Yılın Özeti tasarımı, pop kültürünün sürekli bir döngüde ilerlediği ve her yeninin geçmişin bir yeniden yorumu gibi hissettirdiği fikrinden ilham alıyor.
Spotify Son Tüketici Pazarlaması Avrupa Başkanı Ester Gazzano, bu yılki kampanya ile ilgili şunları ifade ediyor:
“Spotify Yılın Özeti’nin dünyadaki 10’uncu yıl dönümünde, sanatçıların ve içerik üreticilerinin müzikseverlerin hayatlarını nasıl şekillendirdiğini bir kez daha kreatif çalışmalarımıza yansıtıyoruz. Spotify’ın, milyonlarca dinleyiciyi sevdikleri müzik ve audio içerikleriyle buluşturan çokça kişiselleştirilmiş deneyimler ortaya çıkarabilme gücünün bir parçası olarak, sanatçıların ve içerik üreticilerinin bu yılki başarılarını kutlayan kreatif kampanyamızı Türkiye de dahil olmak üzere 31 ülkede hayata geçiriyoruz. 2024 Yılın Özeti dinamik ve zamansız bir ruhu yansıtırken görsel dünyasında beklenmedik, kutlamaya değer ve eğlenceli bir yaklaşım sunmayı hedefliyor; canlı renkler ve bu özel anı öne çıkaran oyuncaklı kurgularla bu ruhu ortaya koyuyor. Tüm bu çalışmalarımızı hem Spotify platformunda, hem sosyal medyada hem de İstanbul metro istasyonlarında görebileceksiniz.”
2024 Yılın Özeti kampanyası, kullanıcı ve içerik üreticileri deneyimlerine ek olarak Top Listeleri ve Global Dinleme Trendleri hakkında tüm detayları Spotify’ın For the Record blogunda keşfedebilirsiniz.