Sosyal medyanın zirvesindeki markalar belli oldu!
Sosyal medyanın değişen ve hızla gelişen dinamiklerine ayak uydurmak, markaların dijital dünyadaki rekabet avantajını korumaları için kritik bir önem taşıyor. Tüketicilerin dikkatini çekmek, onlarla güçlü bir bağ kurmak ve bu etkileşimi sürdürülebilir hale getirmek, markaların etkili iletişim stratejileriyle kendilerini öne çıkarmalarını gerektiriyor.
BoomSonar Suite tarafından sağlanan SocialBrands, her ay markaların sosyal medya performanslarını; takipçi sayısı, büyüme, içerik türleri, elde edilen etkileşim ve etkileşim türleri gibi 30’dan fazla istatistiksel kriterle değerlendiriyor. Türkiye’nin sosyal medya sahnesindeki rekabeti objektif şekilde ölçümleyerek başarı sıralamasını ortaya koyuyor.
Türkiye’deki markaların sosyal medya performanslarını istatistiksel veriler ışığında analiz eden SocialBrands, 1-30 Kasım döneminin en başarılı markalarını açıkladı. Facebook, X ve Instagram’da sergiledikleri etkileyici performanslarıyla Koç Holding, Baykar ve Netflix ilk üç sırada yer aldı.
Ayın lider markaları: Koç Holding, Baykar ve Netflix
SocialBrands’te yer alan markaların Facebook, X ve Instagram puan ortalamalarıyla hazırlanan Top100 listesinin en başarılı markası, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü için hazırladığı duygusal reklam filmiyle sosyal medya kullanıcılarının beğenisini kazanarak tüm mecralarda yüksek etkileşim elde eden Koç Holding oldu.
Savunma sanayinin lider markalarından Baykar, teknolojisine ilişkin yaptığı paylaşımlarla öne çıktı.
Netflix, platformunda yer alan içerikler hakkında sürdürdüğü eğlenceli iletişimle sosyal medyada etkili performans göstermeye devam ederek üçüncü sırasında yer aldı.
SocialBrands’in en güncel listesine göre sosyal medyanın en başarılı ilk 10 markası
Atatürk’ü unutmadık…
Markalar, Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü, aramızdan ayrılışının 86. yılında sosyal medya kanalları üzerinden yaptıkları duygu yüklü paylaşımlarla andı. 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü hakkında SocialBrands değerlendirmesinde yer alan markalar tarafından paylaşılan 10 binden fazla içerik toplamda 3 milyonun üzerinde etkileşim elde etti.
Koç Holding 10 Kasım’a dair hazırladığı anlamlı reklam filmiyle sosyal medya kullanıcılarının yoğun beğenisini kazandı. Atatürk’ün son yolculuğuna eşlik eden iki çocuğun hikayesini anlattığı #BırakmayızSeni reklam filmi, Atatürk ve halkı arasındaki güçlü bağa dokunaklı bir vurguyla dikkat çekiyor.
Şişecam, Atatürk’ün fikirleri ve mirasıyla toplumun her kesiminde yaşamaya devam ettiğini vurgulayan anlamlı bir filmle sosyal medyada öne çıktı.
Garanti BBVA, Atatürk’ün çocuklara ve geleceğe olan inancını duygusal bir şekilde vurgulayan reklam filmiyle sosyal medyada beğeni topladı.
Araştırmanın Metodolojisi
SocialBrands Aralık ayı sonuçları için değerlendirme sırasında 52 bin sosyal medya hesabı ve 1 milyon 670 bin ileti incelendi. 1-30 Eylül döneminde markaların Facebook, X ve Instagram kanallarındaki takipçi sayıları, büyümeleri, paylaştıkları iletiler ve elde ettikleri etkileşimler gibi birçok farklı veri SocialBrands algoritması tarafından incelenerek en başarılı markalar belirlendi.