C Level Club’ın Ankara buluşmasında pazarlamanın mega trendleri konuşuldu
Marketing Türkiye C Level Club üyeleri, yeni nesil misafir ağırlama anlayışının öncülerinden Lucis Companies’in “hospitality” standartlarını yeniden tanımladığı Assembly Buildings One Tower’da bir araya geldi.
C Level Club üyeleri, Ankara’da gerçekleştirilen buluşmada pazarlamanın mega trendlerinin hangi sektörleri, ne ölçüde ve nasıl etkileyeceğini küresel araştırmaların yol göstericiliğinde keşfetti.
Pazarlama 6.0 çağı başladı…
Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen etkinliğin açılış konuşmasında şunları dile getirdi:
“Modern pazarlamanın babası Philip Kotler olarak kabul edilir. 2010 yılından başlayarak pazarlama profesyonelleri için bir başucu kaynağı olabilecek bir dizi kavramı da içeren tanımlamalar yaptı. Bu dizinin adına da Marketing X.0 dedi. Philip Kotler bu çalışmasıyla pazarlama evreninin ve dolayısıyla dünyanın gittiği yöne ışık tuttu. Geldiğimiz yer itibari ile marketing 6.0 yani sürükleyici pazarlamayı odağına alan bu çalışmayı da eskinin yeniyi yıkmadığı, aksine birbirine eklemlenerek kümülatif bir strateji bütünü olduğunu söyleyerek başlayalım söze.
Peki marketing 6.0’a gelene kadar ilk beş basamağın odağında neler vardı? Her zaman kaliteli bir ürün önemli çünkü iyi bir ürününüz olmadığı taktirde üstüne koyacağınız hiçbir pazarlama stratejisi sağlam temeller üstüne oturamaz. Marketing 2.0‘da tüketici var. Marketing 3.0 da anlam geliyor. Ürünle tüketici ve değerler güçlü bağlarla içe dünyada dönüşüyor. Marketing 4.0 ile gelenekselden dijitale eviriliyor. Bütün bu adımlarda bir düz çizgiden söz etmiyoruz. Marketing 5.0 kendinden önceki bütün adımları da barındırarak bir beşgen oluşturuyor. Marketing 5.0 yapay zeka devrimini tanımlıyor ve kendinden önceki bütün adımlara yapay zekayı ekliyor.
Marketing 6.0 ise sürükleyici pazarlamayı ifade ediyor. Pürüzsüz interaktif ilişkiler kurmayan bütün pazarlama süreçleri geçerliliği yitiriyor çünkü Z ve alfa kusağı markasıyla interaktif bir iletişim kurmak istiyor ve bu onun için çok önemli…“
Pazarlamanın yeni cini neye benziyor?
Toplantıda etkili bir sunum gerçekleştiren Deloitte Türkiye Technology & Transformation Bussines Unit Leader Hakan Göl ise özetle şunları söyledi:
“Zaman içerisindeki gelişmelerle bir icadın nelere yol açabileceğini ve gitgide genişleyen huniyi görüyoruz. Evet, pazarlama hunimiz aynı kalıyor belki ancak kullandığımız teknikler, teknolojiler farklılaşıyor. Günümüzün pazarlama çağında yapay zekayı lütfen bu şekilde ele alın. Pazarlamanın yeni cini neye benziyor? Şu ana kadar gördüklerimiz yalnızca “Yapay Dar Zeka”. Yani yaptığı şey aslında sizin koyduğunuz her şeyi inceleyerek bir sonrakini tahmin etmek üzerine kurulu. Henüz geniş bir yapay zekadan bahsetmiyoruz. Yapay zeka pazarlamada bir altyapı olacak. Tıpkı şu an elektriğin olduğu gibi yapay zeka da pazarlamada görünmez bir altyapı olacak.
Evet, önümüzde önemli fırsatlar var ancak tehditler de var. Dolayısıyla pazarlamacıların artık yeni misyonu güvenin geleceğini şekillendirmek olacak. Güvenin geleceğini şekillendirmek için mahremiyet ve etik üzerine çalışmamız lazım. Yapay zeka ile olan ilişkinizde bugünden yarının çıkmamış teknolojilerini parçalamayı hedeflemektense, bunu bir süreç olarak görerek yolculuğa kendinizi adapte etmeniz çok daha sağlıklı olacaktır. Şimdi sırada yaratıcılık var. Geliyor!”
C Level Club Ankara katılımcıları
- Ali Yeteroğlu – Think Aloud Consultancy Managing Partner
- Alper Küçük – McHan Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı
- Balkan Yılmaz
- Banu Balar – BExecutive Executive Search & Consultancy
- Bilge Baki – TED Ankara Koleji Vakfı Okulları GM
- Bilhan Boynukısa – Aselsan Director, Proposal Managemetn & Bussines Process
- Bora Hızal – Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
- Burak Dayıoğlu – Angel Investor, Entrepreneur
- Cengiz Bayrak – Forte CEO
- Cüneyt Atınç – Arelcon Country Sales Manager
- Çiğdem Demir – Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Prof. / Görsel İletişim Tasarımcısı / AHBV GSF G.İ.T / Tasarım Araştırmaları Derneği Başkanı
- Çiğdem Doğan – Doğanlar Tarım CoFounder
- Dilan Metin – Sim-Tek İdari İşler Sorumlusu
- Duygu Aksoy – Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
- Ebru Akçay – Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
- Ediz Köklü – İşbir Holding CEO
- Emrehan Demirel – Deloitte Turkey Partner & Energy, Resources & Industrials Leader
- Ertan Barut – TOBB Yazılım Meclis Başkanı | Globalnet CEO | Dünya Gazetesi Yazarı
- Esra Baykal – Thinkaloud Research& Consultancy Co-Founder
- Ferdiye Erdoğan – ARYA Women
- Gökhan Erzurumluoğlu – Vmind İş Ekosistemi Yöneticisi | Ankara Bölge Müdürü
- Gökhan Korkmaz – Parasol Holidays Genel Müdürü
- Gözde Diker – Angikad Chairman of the Board & Polar Araştırma ve Teknoloji A.Ş General Manager
- Gül Meltem Kulalı – Sim-Tek Kurucusu
- Ahmet Döğer – Koru Sağlık ve Turizm Grubu Direktörü Bil Ajans Kurucu Başkanı
- Gürcan Ünlü
- Hakan Göl – Deloitte Türkiye Teknoloji ve Transformasyon İş Birimi Lideri
- Handan Durmuşoğlu – EVOTRIO Bilişim Teknolojileri Kurucu Ortak / Şirket Müdürü TOBB Ankara KGK Danışma Kurulu Üyesi ANGİKAD Yönetim Kurulu Yedek Üyesi
- Hasan Biri – Koru Ankara Hastanesi Üroloji Bölüm Başkanı
- Irmak Kaya – Koru Sağlık ve Turizm CMO
- İbrahim Baytekin
- Koray Özköse – Numesys Senior Strategic Account Executive
- Lütfi Özbilen – Fokus Yaşam Akademisi CoFounder Türkiye Bilişim Derneği Yönetim Kurulu Üyesi – Genel Sekreter
- Mehmet Onur Kılıç – ONS İnsan Kaynakları Eğitim Ve Danışmanlık Ltd. Şti. Kurucu Ortak
- Meltem Çilingir – Aselsan Brand & Strategic Communication
- Merve Gültan – Ankara Ticaret Odası – Officer
- Miyase Denizeri
- Murat Özmert – MilStrata Consulting Logistics Information Systems Analyst
- Necdet Kara – Markapala Marka Danışmanı & Argos Kurucu Ortağı
- Nuray Demirer – Tav Esenboğa Genel Müdürü
- Onur Altınküplü – Tiga Bilgi Teknolojileri Marketing Director
- Özgür Arda – ANKAREF Director of Strategy & Growth
- Prof. Dr. Pelin Öztürk Göçmen – Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Bölümü Tasarım Araştırmaları Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
- Prof. Dr. Sezer Korkmaz – Hacı Bayram Veli Üniversitesi Öğretim Görevlisi
- Sedat Yolasığmaz
- Senem Gençtürk Hızal – Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
- Sezer Aksoy – Başkent Üniversitesi İletişim Fakültesi
- Soner Doğan – Satış ve İş Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Üyesi
- Şebnem Küçük – TheraSilk Co-Founder
- Şeyda Kaya Çevik – Türk Havacılık ve Uzay Sanayii Business Development Senior Leader
- Tankut Yılmaz – BİTES Savunma Havacılık ve Uzay Teknolojileri İnovasyon Direktör
- Tolga Özdemir – Altın Eğitim Okulları Kurucusu
- Hasan Biri – Koru Ankara Hastanesi Üroloji Bölüm Başkanı
- Tolga T. Tuncer – Güven Future Managing Director
- Tuncer Vayni – Yönetim ve Organizasyon Danışmanı
- Tunç Şirinyıldız – Çekino Bilgi Teknolojileri AŞ International Sales Manager
- Umut Ateş
- Vedat Tüfekçi – Palo Alto Networks Senior Director, TRC Region, Turkey Russia and CIS
- Yaşar Murat Özgüç
- Yusuf Akbuğa – JUNOSİS Simülasyon ve Yapay Zeka Teknolojileri İş Geliştirme Direktörü
- Zeliha Eser – Başkent Üniversitesi Executive Manager, EKİN Ön Kuluçka Merkezi
- Zerrin Tüfekçi – Evrensel Ağız ve Diş Sağlığı Kliğini Kurucusu