Fairy ve Arçelik, mutfakta zahmetsiz temizlik için güçlerini birleştirdi
Mutfaklarda zahmetsiz, hızlı ve pratik temizlik sağlamak amacıyla bugüne kadar birçok yeniliği hayata geçiren Fairy ve Arçelik, tüketicilerin bulaşık yıkama deneyimlerini dönüştürmek için yeni bir iş birliğine imza attı.
Fairy ve Arçelik, iş birliklerini Sirkeci Garı’nda gerçekleştirdikleri Lezzet Şenliği ile duyurdu. Türkiye’nin en özel yöresel lezzetlerinden bir seçkinin sunulduğu etkinlik kapsamında “Zamanın Sofrasında Türk Mutfağı” paneli de düzenlendi.
Pelin Batu moderatörlüğünde, P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özge Erdem, Arçelik Türkiye Pazarlama Kıdemli Direktörü Mehmet Tüfekçi, Şef Sinem Özler’in katılımıyla düzenlenen panelde Tarihçi-Yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı, Türk mutfak kültürünün tarihini ve gelişimini anlattı.
“Oyunu değiştiren markalar olmaya devam edeceğiz”
Türkiye’deki 15. yılını kutlamaya hazırlanan Fairy’nin bugün en çok tavsiye edilen bulaşık deterjanı markası olarak pazarda konumlandığını belirten P&G Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Pazarlamadan Sorumlu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Özge Erdem, şöyle konuştu:
“Fairy, tüketicisinin değişen ihtiyaçlarına inovasyon yeteneğiyle geliştirdiği üstün performanslı ürünlerle cevap vererek kısa sürede Türkiye’nin lider bulaşık deterjan markası olmayı başardı. Türkiye’nin iki lider markası Fairy ve Arçelik için tüketicilerin mutfak deneyimini ‘baştan sona’ en iyi, zahmetsiz, hızlı ve pratik hale getirmek ve mutfaklarda temizlik için harcanan zamanı azaltmak, en önemli amaç.
Biliyoruz ki tüketiciler artık eve geldiklerinde bu işlerle daha az uğraşıp, kendilerine ve ailelerine daha fazla zaman ayırmak, sofrada sevdikleriyle birlikte daha fazla ve keyifli vakit geçirmek istiyor. Bu doğrultuda Fairy olarak birçok yeniliğe imza attık, Arçelik de aynı amaçla yeni teknolojiler geliştirdi. Bu iş birliği kapsamında sahip olduğumuz inovasyon gücünü, deneyimlerimizi paylaşarak geleceğin üstün mutfak deneyimini yaratacağız. Mutfaklarda yeni alışkanlıklara öncülük ederek ‘oyunu değiştiren markalar’ olmaya devam edeceğiz.”
“Fairy olarak mutfaktaki her adımda berekete odaklanıyoruz”
Fairy’nin pazarda en çok tavsiye edilen bulaşık deterjanı markası olduğunu hatırlatan Erdem, “Bu başarının arkasında bir bulaşık deterjanı markası olarak Fairy’nin, mutfağın sadece temizliğini değil tamamını sahiplenmesi var. Bulaşık yıkama sürecinde tüketilen kaynaklardan harcanan zamana ve hatta işi en başından ele alarak mutfak alışverişine çıkmaktan, gıdaları saklamaya, kullanmaya ve fazlasını değerlendirmeye kadar mutfaktaki her adımda biz berekete odaklanıyoruz” diye ekledi.
“Sürdürülebilirlik odağında hareket ediyoruz”
Arçelik’in Türkiye’nin kültürel zenginliklerinden beslenerek bu değerleri ürün, teknoloji ve hizmetleriyle dünya çapındaki müşterilerine ulaştırdığını söyleyen Arçelik Türkiye Kıdemli Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi, “Dünyanın en zengin, en özel mutfaklarından biri olan geleneksel Türk mutfağı, yalnızca yemeklerinin çeşitliliğiyle değil, özenle hazırlanan sofralarıyla, sofra kültürüyle de eşsiz bir miras barındırıyor. Arçelik olarak biz de teknolojilerimizle bu nadide ortamlar için değer yaratmayı hedefliyoruz. 1970’li yıllarda başlayan mutfak teknolojileri üretim yolculuğumuzda her gün daha ileriye gitme hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. 30 yılı aşkın bir geçişe sahip köklü Ar-Ge’miz ile Türk mutfak kültürünü yenilikçi yöntemlerle ele alıyor, dünyaya tanıtıyoruz” dedi.
Sürdürülebilirliğin mutfaktaki öneminin her geçen gün arttığını vurgulayan Tüfekçi, iş birliklerinin amacını şöyle açıkladı:
“Mutfak dendiğinde çoğunlukla akla yemek pişirmek gelse de bulaşıklar da hayatımızın ayrılmaz bir parçası. Türkiye’de üretilen ilk bulaşık makinesi Arçelik Leydi’nin üreticisi olarak bulaşık yıkama teknolojilerimizi, mutfaktaki en zorlu temizlik ihtiyaçlarını çözecek şekilde, şirketimiz için bir iş modeli olan sürdürülebilirlik odağında tasarlıyoruz. Arçelik olarak amacımız enerji verimliliğini destekleyen ürünlerimiz ve geliştirdiğimiz Deepclean gibi temizliği kolaylaştıran teknolojilerimiz ile tüketicilerimizin ihtiyaçlarını karşılarken, sevdikleriyle daha fazla keyifli zaman geçirebilmelerini sağlamak. Arçelik – Fairy iş birliğimizin temelinde de bu ortak amaç yer alıyor. Türkiye’nin iki aşk markasını bir araya getiren iş birliğimiz ile Fairy’nin temizlikteki uzmanlığını Arçelik’in üstün teknolojileriyle buluşturarak, kullanıcılarımızın beklentilerini karşılayan ve bazı durumlarda da aşan bir temizlik performansı sunmayı hedefliyoruz.”
“Yemek yemeyi bilen bir milletiz”
Geçmişten günümüze Türk mutfağına ilişkin verdiği bilgilerle panele renk katan Tarihçi-Yazar Prof. Dr. İlber Ortaylı, “Türk mutfak kültürünün kökleri Uzak Asya’ya dayanıyor. Göçebe hayattan yerleşik hayata geçince Maveraünnehir’de özellikle İran kültüründen etkileniyoruz. Birtakım sebze meyveyi ve bunlarla yemek yapmayı öğreniyoruz. Sonra Anadolu yolculuğumuz başlıyor. Burada Akdeniz kültürü kendini gösteriyor, Yunanca, İtalyanca yemek isimleri kültürümüze giriyor” dedi.
Osmanlı’nın Balkanlar coğrafyasına girmesiyle yeni imkanlarla karşılaştığını söyleyen Ortaylı, “Bugün hala Balkanlar ile Anadolu mutfağı arasında tuzlusundan tatlısına birlik var. Tüm bu kültürün buluşması yaklaşık bin yıldır mutfağımızı şekillendiriyor. Ülkemizin jeopolitik özelliği de bu mutfağı besliyor, geliştiriyor çünkü Anadolu bereketli bir yayla konumunda. Türklerin bir özelliği de sofraya yemeyeceği şeyi koymaz, israf etmez, bunu ayıp günah olarak görür. Yemeği çöpe atmak, yemek yemeyi bilmemek, etrafı kirletmek, gayri sıhhi manzaralar, temizlikten yoksun mutfaklar Türkiye’deki evlere has değildir” diye devam etti.
“Yemeklerin lezzeti kadar mutfakların temizliği de önemli”
Geleneksel Türk mutfağını bugünün sofralarına ve gelecek nesillere aktarmak için çalıştığını ifade eden Şef Sinem Özler ise, “Bugüne ulaşan yerel ürünler ve farklı pişirme teknikleri, saklama teknikleri mutfağımıza ışık tutuyor. Kadim kültürümüzden gelen reçeteleri kayıt altına almak, geleneksel Anadolu lezzetlerini layık olduğu şekilde sofralara taşımak ve gelecek nesillere aktarabilmek çok kıymetli” diye konuştu.
Mutfaklardaki disiplin ve hijyenin önemine değinen Özler, şöyle devam etti:
“Yediğiniz yemek sizi lezzetiyle mutlu edebilir ama yemeğin hazırlandığı, pişirildiği, servise hazırlandığı ortamın temizliği ve düzeni de çok önemli. Özellikle şef mutfaklarında kullandığımız farklı pişirme teknikleri nedeniyle ızgaradan ocağa, tavaya çok fazla yağlı zemin ve sürekli gelen ve hemen yıkanıp temizlenmesi gereken bulaşıklar var. Bu nedenle teknolojik ekipmanları ve yenilikçi deterjanları takip ediyor, zamanla yarıştığımız mutfaklarda üstün temizliği yakalıyoruz.”