ÖTV muafiyetli araç satışında yüzde 40 yerli sınırı getirildi | Son 24 saatin gündemi
Resmi Gazete’de yayımlanan yeni düzenleme ile engelliler için ÖTV muafiyeti kapsamında satılan araçlara yönelik önemli değişiklikler yapıldı. Artık bu araçların satış süresi 5 yıldan 10 yıla çıkarılırken, araçlarda en az yüzde 40 yerlilik oranı şartı aranacak. Bu düzenleme sonrası, Türkiye’de yalnızca 12 model araç ÖTV muafiyetinden yararlanabilecek.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayıyla yürürlüğe giren düzenleme, Meclis’ten geçen tasarıya ek olarak yerlilik oranını yüzde 20’den yüzde 40’a yükseltti. Bu değişiklik, hem yerlilik oranı hem de limit düzenlemeleri nedeniyle pek çok modelin kapsam dışında kalmasına yol açtı. Yeni düzenlemeyle birlikte, Türkiye’de yalnızca üretiminin büyük bir kısmı yerli olan modeller engelli bireyler için ÖTV muafiyetli olarak satılabilecek. İşte bu kapsamda yer alan modeller:
- Fiat Egea Sedan
- Fiat Egea Cross
- Fiat Egea Cross Wagon
- Renault Clio
- Renault Megane
- Dacia Duster
- Hyundai i10
- Hyundai i20
- Hyundai Bayon
- Toyota Corolla
- Hyundai C-HR
- Togg T10X
Meşhur yılbaşı şarkısı her yıl milyon dolarlar kazandırıyor
Mariah Carey’nin 1994 yılında çıkardığı ve yılbaşı sezonunda hemen herkesin diline dolanan “All I Want for Christmas Is You” adlı şarkısı, müzik sektöründe adeta bir fenomen. Billboard’un tahminlerine göre, Carey’nin şarkıdan 2022 yılında yalnızca dijital indirme ve çevrimiçi dinlemeler yoluyla 2,7 milyon ila 3,3 milyon dolar arasında kazanç sağladığı düşünülüyor. Spotify’a göre bu şarkı, platformda 2 milyar küresel dinlenmeyi aşan ilk tatil şarkısı oldu. Ayrıca 2016’dan bu yana her yıl 25 Aralık’ta Spotify’ın küresel listelerinde zirvede yer alıyor. Şarkının popülerliği ise her geçen yıl artıyor. Luminate’ın verilerine göre, ABD’de şarkının toplam dinlenme sayısı 2019’daki 167 milyondan 2023’te 249 milyona çıkarak yüzde 49’luk bir artış gösterdi. Berklee Müzik Koleji’nde profesör ve bağımsız müzik şirketi Rykodisc’in eski başkanı George Howard şarkı hakkında, “Bu şarkı tam anlamıyla bir para makinesi. Gerçek bir fenomen” yorumunu yapıyor.
Türkiye’yi kim, nasıl kutuplaştırıyor?
Türkiye bir kez daha bir “açılım”ı konuşuyor. Üstelik bu kez hem çıkış noktası hem de önerisi itibarıyla geçmiş açılımlardan çok daha radikal ve sıra dışı bir biçimde karşımızda. Peki, “Toplumsal Barış” hedefiyle çıkılan bu yolda toplum sürecin neresinde duruyor? Kutuplaşmanın bunca yoğun olmasından kimleri sorumlu tutuyor, uzlaşı noktası yaratmak için kimlerden adım atması bekleniyor? Dahası tüm bu kutuplaşma bireylerin sosyal ilişkilerini nasıl etkiliyor? Yanıtlar Marketing Türkiye adına Aksoy Araştrıma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’de Toplumsal Barış Araştırması”nda…
The ONE Awards’un kazananları nasıl belirleniyor?
Yıl içinde itibarını en çok artıran marka ve paydaşlarını ödüllendiren ilk ve tek etkinlik The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri’nin 11.’si için araştırma süreci tamamlandı ve ilk üçler açıklandı. Kazanan markalar ise 3 Şubat’ta Divan Kuruçeşme’de gerçekleştirilecek ödül töreninde ödüllerine kavuşacak. Peki, herkesin merakla beklediği bu önemli etkinlik nasıl bir metodolojiye sahip? Yıl içinde itibarını en çok artıran markalar nasıl belirleniyor? The ONE Awards’un bu yılki yenilikleri neler? Gelin ödül törenine az bir zaman kala, saha araştırması AKADEMETRE tarafından gerçekleştirilen The ONE Awards’un metodolojisine daha yakından bakalım…
Yemeksepeti, Bahar dizisinde Dr. Evren’in keyfini pizza ile yerine getirdi!
Yemeksepeti, sevilen dizi Bahar ile dikkat çeken bir entegrasyon çalışmasına imza attı. Buğra Gülsoy’un canlandırdığı Dr. Evren karakterinin dahil olduğu proje ile hem sosyal medyada hem de TV ekranlarında etkileyici bir kampanya gerçekleştirildi. Yemeksepeti, yayımlandığı günden itibaren popülerliği hızla artan “Bahar” dizisi ile gerçekleştirdiği entegrasyon çalışmasıyla büyük ilgi uyandırdı. Dizide Buğra Gülsoy tarafından canlandırılan Dr. Evren karakterinin keyfinin kaçtığı bir an üzerinden başlayan ve keyfini yerine getirmek üzerine kurgulanan kampanya, izleyicileri ve sosyal medya takipçilerini de sürece dahil ederek etkileşimi üst seviyeye taşıdı.