“İstanbul’dan dünyaya meydan okuyan marka”: Kısmet by Milka
“Her şey konfor alanımı değiştirme kararımla başladı” diyor Milka Karaağaçlı İnce… Kısmet By Milka’nın yaratıcısı kendini tasarımlarıyla ifade etmeye başladığından bu yana tam 15 yıl geride kaldı… Bu süreç içinde markanın hikayesi İstanbul’daki atölyesinden Dubai’ye, Mikonos’dan Bahreyn’e taşındı, Amerika’dan, Avrupa ve Orta Doğu’ya kadar, 100’den fazla satış noktasına ulaştı. Madonna’nın parmağından Scarlett Johansson’un kulağına dek pek çok ikonik ismin üzerinde ışıldayan Kısmet by Milka’nın sıra dışı başarı hikayesini ve gelecek hedeflerini Kısmet By Milka Kurucusu ve Kreatif Direktörü Milka Karaağaçlı İnce ve CEO’su Deniz İnce’den dinliyoruz…
Kısmet By Milka’nın hikayesini dinleyebilir miyiz? Nasıl doğdu marka? Dönüm noktaları neler oldu?
Milka Karaağaçlı İnce: Uzun yıllar boyunca, iletişim alanında çalıştım. Aslında her şey konfor alanımı değiştirme kararı vermemle başladı. Kendim için daha anlamlı ve daha yaratıcı fikirler geliştirebileceğim bir alana yönelmek istedim. Her ne kadar işimi çok seviyor olsam da kendimi tasarımlarımla ifade edebilmek, tasarımlarımla insanlara hikayeler anlatmak fikri aklımda hep vardı. Hayatımda tam da bir yenilik yapmam gerektiğini düşündüğüm zamanlar sık sık Londra’ya seyahat ediyor ve Londra’daki arkadaşlarıma İstanbul’dan kendim tasarladığım nazar boncuklu tasarımlar götürüyordum.
Bu hediyelerin çok beğenilmesiyle ‘’Acaba ben bunu daha mı ciddiye alsam?’’ diye düşünmeye başladım ve İstanbul’da ufak bir atölyede, içimden, aklımdan, hayallerimden ne geçiyorsa üretmeye başladım. Yaptıklarım çok ilgi gördü. Çünkü mücevherin kimliğine, kullanımına da girmeye başladığımı fark ettim. Günlük yaşamın içine soktum mücevher kullanımını, çünkü ben de öyle seviyordum.
Markam için dönüm noktası, kendi atölyemizi kurma kararımızla başladı diyebilirim. Hayalimdeki tasarımların üretimi konusunda aldığımız bu cesur karar ile bugün tasarım alanında rakipsiz olmamızı ve alanında uzman zanaatkarlarla hayalimdeki her bir tasarımı gerçeğe dönüştürebilmenin adımını atmış olduk. Bir diğer dönüm noktası ise Madonna’nın kendime özel tasarladığım, kızımın baş harfi olan M yüzüğü Instagram’da görmesi ve sipariş etmesi oldu. Ardından Meghan Markle’ın Hamsa yüzüğümüzü ve Seed bileziğimizi severek kullanması, Scarlett Johansson’un kulağını bizim piercing’imizle deldirmesi gibi birçok ikonik ismin ilgisi Kısmet By Milka’yı dünyaya tanıttı. Aynı zamanda marka kimliğimizle örtüşen global markalarla doğru projelerde yan yana gelmek önemli adımlardı bizim için. Nike, Warner Bros. gibi dünyanın en büyük markaları ile iş birlikleri yaptık ve yurt dışındaki ünümüzü sağlamlaştırarak dünyanın birçok noktasında mağaza açma daha önemlisi birçok ülkede tanınan ve sevilen bir marka olma şansını elde ettik. 2018 yılında ise mağazalarımıza piercing stüdyolarımızı entegre ettik. Böylelikle mücevher tasarımlarımız ve piercing koleksiyonlarımızla beraber mağazalarımızda benzersiz bir müşteri deneyimi sunmaya başladık.
Tasarımlarınız ilhamını nereden alıyor?
Milka Karaağaçlı İnce: Tasarımlarıma başlamadan önce bir duygu ararım. Çevremdeki her şeyi gözlemlerim. Hayatın kendisinden, seyahatlerimden, sokakta gördüğüm insanlardan, tarihten ve hatta kendi geçmişimden çok ilham alırım… Nasıl bir psikolojide ve nasıl bir sosyal ortamda yaşıyoruz, zihnimizin, ruhumuzun coğrafyası nasıl, onun üzerine düşünüyorum. Hayallerimden, dünyada olup bitenden ve gelecekle ilgili öngörülerimden esinleniyorum. Mesela ben kızımdan da ilham alıyorum. Hep meraklı, sürekli sorular soruyor. Tabii ki bize yol açan devrimci kadınlar da var. İlk aklıma gelenler ise Coco Chanel, Afife Jale, Mina Urgan, Leyla Gencer… Liste uzun ve iyi ki de uzun.
Markanın kalbi olarak da tabir ettiğiniz, tasarımdan üretime tüm sürecin yürütüldüğü Kısmet By Milka Design House’ta, çok güzel ve bilgilendirici bir etkinlikte C-Level Club üyelerini ağırlamıştınız. Marka olarak üretim ve ARGE konularına yaklaşımınızı ve 2025 için planlarınızı sizden dinleyebilir miyiz?
Deniz İnce: Evet, harika bir günde birbirinden değerli C-Level Club üyelerine kalbimizi açmak ve hem onları daha yakından tanımak hem de ürünlerimizin fikirden üretime tüm sürecini onlara anlatmak bizim için de çok güzel bir deneyim oldu.
Kısmet By Milka olarak 2020 yılında üretimi de kendi bünyemize almak adına atölyelerimizin ve tüm departmanlarımızın bir arada olduğu 6 katlı Design House binamızı kurduk. Öte yandan çok kuvvetli bir AR-GE departmanımız var ve durmadan alanımızda yeni teknoloji yatırımları yapıyoruz.
AR-GE çalışmalarımızla, markamızın vizyonuna uygun olarak geleneksele meydan okuyan yöntemler geliştiriyor ve yenilikçi çözümler sunuyoruz. Mıhlama ve kilit gibi teknik alanlarda yaptığımız derinlemesine çalışmalar, tasarımlarımızın kalitesini ve fonksiyonelliğini destekliyor. Örneğin son 3 senedir birçok tasarımımızda kullandığımız “invisible (görünmez) mıhlama” tekniğini son koleksiyonumuz “Fifteen”’de ve sektörde de örneği çok az olan “havada mıhlama” tekniğini de Solace kolyemizde kullandık. Bütün satış kanallarımızdan akan verinin çok detaylı analizi, departmanlar arası kuvvetli koordinasyon, müşteri ve ürün segmentasyonumuz sayesinde, iletişim stratejimiz çok başarılı bir şekilde çalışıyor. Koleksiyonlarımızın, tasarımlarımızın gücü de arka planda yapılan çalışmalarla birbirlerini destekliyor.
2025 planlarımızda ise yenilikçi ve meydan okuyan yaklaşımımız devam edecek. Kişiye özel mücevher ve su an çok detay veremeyeceğim ama inanılmaz inovatif bir model üzerinde çalışıyoruz. AR-GE ve sürdürülebilirlik tarafına odaklanmayı sürdüreceğiz. Hem üretim tarafında hem de stoklarımızın yönetiminde ekiplerimizle beraber datanın gücünü de kullanarak verimliliğimizi daha artırmayı hedefliyoruz.
Kısmet By Milka, 15. yılında birbirinden iddialı işlere imza attı. Londra mağazanız da kuşkusuz bu iddialı işlerin başında geliyor. Bize Londra’daki gelişmeleri aktarır mısınız?
Milka Karaağaçlı İnce: Bu yıl 15.yılımızı kutluyoruz. Bu yılı kutlarken, birçok ilki de birlikte yaşadık. Yılın başında Gülcan Arslan ile Passenger kampanyamızı çektik ve çok ilgi gördü. Ardından Cansu Akın ile Milka’s Dreaming koleksiyonumuzu lanse ettik. Son kampanyamız Icons ve Fifteen’i dünyaca ünlü model Eva Herzigova ile Londra’da çektik, ikonik tasarımlar ikonik bir modelle buluştu diyebilirim.
Bu yılın en heyecan verici gelişmesi ise yıl sonunda Londra mağazamızın açılacak olması. Londra, hem benim çok sık seyahat ettiğim ve markamın kuruluş hikayesinde önemli rolü olan bir şehir, hem de moda dünyasının en önemli merkezlerinden biri. İlk günden beri Londra’da bir mağaza açmak hayalimdi. Bunun gerçeğe dönüşüyor olması beni çok heyecanlandırıyor. New Bond Street ise Londra’nın kalbi diyebileceğimiz, modanın, alışverişin, gastronominin ve turizmin merkezi olan şehrin en canlı caddesi. Dünyanın en büyük lüks markaları bu lokasyonda bulunuyor. Kısmet By Milka’yı da global markalar arasında görecek olmak ve bir Türk markası olarak ülkemi temsil edecek olmak beni çok gururlandırıyor. İki katlı ve markamızın amiral gemisi olacak olan yeni mağazamızda çalışmalar devam ediyor.
Şu an tüm dünyada kaç mağazanızla tüketicilerle buluşuyorsunuz? Hangi pazarlarda hangi özelliklerinizle öne çıkıyorsunuz?
Deniz İnce: Türkiye, Dubai, Mikonos, Kıbrıs, Bahreyn olmak üzere, toplamda 17 mağazamız var. Londra mağazamızla beraber 18 mağazamız olacak. Kasım ayında Madrid’de ilk lokasyonumuzu açtık ve 2025’de 4 lokasyona çıkma planımız var. Ayrıca, 2025 yılında Fransa’da da ilk lokasyonumuzu açmayı planlıyoruz. Amerika, Avrupa, Orta Doğu’da olmak üzere, 100’den fazla satış noktasındayız. Yurt dışında, markamıza olan ilginin oldukça yüksek olduğunun farkındayız ve bu bizim için çok önemli.
İletişim stratejinizde influencerlar ve ünlü iş birlikleri nasıl bir noktada konumlanıyor?
Milka Karaağaçlı İnce: Ünlü iletişimi ve iş birlikleri bizim markamız için çok önemli. Bir önceki sorularda da bahsettiğim gibi dünyaca ünlü kişiler tarafından beğenilmek ve bu kişilere dokunmak bizim önceliğimiz. İletişim stratejimiz, sloganımızdan ilhamını alıyor, Moving Forward, daima ileriye gitmekten ödün vermeyen, kendini sürekli geliştiren, güçlü, tutku sahibi ünlülerle bir araya gelmeyi hedefliyoruz. Daha önce koleksiyonlarımızda ünlü isimlerle iş birliği yapmamıştık. 2024 yılındaki ilk koleksiyon ünlü eşleşmemiz Gülcan Arslan ile oldu ve ikonik bir işe imza attık. Cansu Akın ile Milka’s Dreaming koleksiyonunda bir araya geldik, Cansu’nun pozitif enerjisi kampanyaya çok güzel yansıdı. Olimpiyatlar öncesi, Türk Milli Voleybol Takımı’nın Efsanevi Kaptan’ı Eda Erdem ile bir araya geldik ve çok keyifli bir çekim gerçekleştirdik. Eda Erdem’in ilham verici hikayesi ve duruşunun markamızla çok iyi bir birliktelik sağladığını düşünüyoruz. Son olarak da ikonik model, Eva Herzigova ile ikonik tasarımlarımız bir araya geldi.
Dünyaca ünlü model Eva Herzigova ile olan iş birliğiniz nasıl gerçekleşti? Kısmet By Milka’nın ikonik tasarımları ve Eva Herzigova nasıl bir kimya yakalıyor?
Milka Karaağaçlı İnce: 15. yılımızda, yenilikçi ve cesur bir marka olarak ilham veren bir kampanya gerçekleştirerek, insanların içindeki değişim ve dönüşüm gücünü görmelerini istedik; ilhamımız ve motivasyon kaynağımız bu fikir oldu.
Kısmet By Milka’nın ikonik tasarımlarıyla moda dünyasının ikonik modelleri arasında olan Eva Herzigova ve ülkemizi yurt dışında başarıyla temsil eden ünlü moda fotoğrafçısı Cüneyt Akeroğlu ile kampanyamızı çektik, stylingini de Semra Russel üstlendi. Londra’da gerçekleşen çekimin bir parçası olmak ve orada birlikte 15.yılımızı kutlamak çok heyecanlıydı. Kutlama fikrinden ilham alan yeni koleksiyonumuz ‘’Fifteen’’e de bu çekimde yer verdik. Çekimler harika bir atmosferde geçti ve ses getiren bir kampanyaya daha imza attık. Bu kampanya için başlı başına bir ilham kaynağı ve 15.yılımızı kutlamanın bir yansıması diyebiliriz.
Paris 2024 Olimpiyatları’na Eda Erdem ve Enver Yıldırım sizden aldıkları “uğur”la gittiler… Hem bu iş birliği sürecini hem de Kısmet By Milka’nın önümüzdeki dönemde spor iletişimi planlamalarını sizden dinleyebilir miyiz?
Deniz İnce: Eski Milli ve Profesyonel Buz hokeyi sporcusu, gönüllü antrenörü ve tutkunu biri olarak, sporun sağlıklı, başarılı, disiplinli ve doğru kararlar verebilen bir neslin yetişmesindeki rolünden dolayı desteklemenin ne kadar önemli olduğunu çok iyi biliyorum. Kısmet By Milka spor ve özellikle spor dünyasındaki kadınları her zaman destekleyen bir marka oldu. 2022 yılında İstanbul Büyükşehir Belediyesi Kadın Buz Hokeyi takımıyla hayata geçirdiğimiz ‘’Buzları Kıralım’’ kampanyamız da gurur duyduğumuz işlerimiz arasında yerini aldı.
2024 yılı Paris Olimpiyatlarından önce, ülkemizin gururu ve birçok kişinin ilham kaynağı olan Eda Erdem ve eskrim alanında bizleri global arenada gururla temsil eden Enver Yıldırım’a kombinler yaptık, onların olimpiyat serüvenlerinde yanlarında olmak ve desteklemek bizim için çok önemliydi. Bu yıl, spor iletişimi planlamamızda, uluslararası tenis turnuvalarında ülkemizi gururla temsil eden genç sporcumuz Zeynep Sönmez ile birlikte olacağız. Büyümekte olduğu bu zorlu yolda, kendisinin yanında olmak bizi çok mutlu ediyor. Kısmet By Milka olarak, sporu ve sporcuları desteklemek önceliğimiz olmaya devam edecek.
E-ticaret, satış stratejileriniz içerisinde nasıl bir noktada konumlanıyor? Bu doğrultuda farklı coğrafyalarda nasıl bir yol izliyorsunuz?
Deniz İnce: Markamızın fiziksel mağaza deneyimini dijital platformlara taşırken, her zaman ruhuna sadık kalarak lüks bir deneyimi çevrimiçi kanallarımızda da sunmayı hedefliyoruz. Bu doğrultuda, marka bilinirliğimizi artırmanın yanı sıra, dünyanın dört bir yanındaki müşterilerimize daha hızlı, kişisel ve ayrıcalıklı hizmetler sunabilmek için e-ticaret sitemizi sürekli olarak geliştiriyoruz. Çok yakında, markamızın konumlandırmasını ve hikayesini daha iyi yansıtan, gelişen kullanıcı deneyimi trendlerine uygun modern bir ara yüze sahip yeni bir web sitemizle karşınızda olacağız.
Ayrıca, her pazara özel yerel stratejiler uygulayarak farklı coğrafyalarda dinamiklere uygun çözümler üretiyoruz. Özellikle Avrupa, Ortadoğu ve Amerika pazarlarında, tüketici alışkanlıklarını analiz ederek, segmentli ve kişiselleştirilmiş iletişim ile ürün koleksiyonları sunarak müşteri sadakatini güçlendirmeyi hedefliyoruz. Dijital harcamalarımızı optimize ederken, veri odaklı bir yaklaşım benimseyerek en yüksek geri dönüşü elde etmeyi amaçlıyoruz. CRM altyapımız ve müşteri verisi analizlerimizle, hem mevcut hem de potansiyel müşterilerimizle anlamlı bağlar kurarak, global büyüme stratejilerimizi bu çerçevede şekillendiriyoruz.
Deneyim bugünün dünyasının altın anahtarı… Kısmet By Milka tüketicilerine hem mağazalarında hem de online platformlarda nasıl bir deneyim sunuyor?
Deniz İnce: Tasarımlarla insanların hayatlarına dokunabilmek, onlara unutulmaz deneyimler sunabilmek ve kendi stillerini yansıtan mücevherler ve styling önerileri ortaya çıkarmak, bizim en güçlü olduğumuz alan. Mağazalarımızda karşılaşılan her bir tasarım, Design House’ta alanında uzman zanaatkarlar tarafından tek tek, el işçiliği ile üretiliyor. Mağazalaşma sürecimiz de aslında marmarkamızı tam anlamıyla anlatabilme isteğimizin bir parçası. Her mağazanın aynı marka kimliğinde olması, çalışanlarımızın her birinin styling uzmanı olması, marka değerlerimizi yansıtması bizim için çok önemli. Bunu satış noktalarında yapmak ve kontrolünü sağlamak oldukça güç. Bu sebeple kendi mağazalarımızı açarak büyümeyi hedefledik. O yolda hızla ilerliyoruz. Mağazalarımızda özel piercing alanları bulunuyor, bu alanlarda dünya standartlarına uygun olarak, profesyonel piercer’larımız ile delim hizmetleri veriyoruz.
Online platformumuzda da 2025 yılında mağazalarımızda olduğu gibi bir benzersiz deneyim sunmaya hazırlanıyoruz. Yenilikçi, kolay ve görsel anlamda zengin ve çekici olacak yeni bir online platform üzerinde çalışıyoruz. Bu platformda hem markamızın hem de ürünlerimizin hikayesini, ilham noktalarını vurgulayarak müşterilerimizle kurduğumuz güçlü bağı daha da pekiştireceğiz. Kişiselleştirebilme imkanı da sunacağız.
Son olarak, yeni yıl yaklaşırken markanızın yeni hedeflerini de sizden dinlemek isteriz. Neler var ajandanızda?
Milka Karaağaçlı İnce: Sloganımız yukarda bahsettiğim gibi “Moving forward”. Yaratacağımız her bir koleksiyonun ve hedeflediğimiz büyümenin ardında hep ileriye gitme arzusu var. Amacımız, markamızın kültürünü ve tasarım anlayışını koruyarak daha fazla ülkede ve daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamak. Bunun için eşim Deniz ve tüm ekibimizle beraber, tüm gücümüzle çalışıyoruz.
İlham veren bir dünya yaratabilmek için hayata karşı meydan okuyanlara güç vermeye devam edeceğiz. Tasarımlarımızda her zaman yaratıcılığa, hikaye yaratmaya ve inovasyona odaklanacağız. Mağazalaşma tarafında ise önümüzdeki yıl Londra’yı takiben, Avrupa’da daha fazla lokasyonda olmak hedefiyle büyüyeceğiz.
Kısmet by Milka’nın global bir markaya dönüşme yolculuğu, Marketing Türkiye’nin Aralık sayısının kapağında yer aldı. Dergiyi okumak için TIKLAYIN!
Kısmet By Milka, Design House’un kapılarını Marketing Türkiye C Level Club üyelerine açtı