Anadolu’ya doğru yola çıktık
Anadolu kaplanları üretmeyi biliyor, peki ya pazarlamayı hatta satmayı! Benzerlerine bakarak el yordamıyla geliştirilen pazarlama modellerinden sonuç almak ise ya mümkün olmuyor ya da uzun sürüyor. Bazen de Anadolu kaplanlarının nefesi kesiliyor! Rota Yayınlarının yeni dergisi “Marketing Anadolu” işte bu içgörüden hareketle öncelikle bilgi ihtiyacını karşılamayı amaçlıyor.
Anadolulu reklamvereni, medyasını, reklam ajansını, PR ve doğrudan pazarlama şirketlerini, kısacası tüm pazarlama iletişimi sektörünü bir araya getirmeyi amaçlayan sektörün Anadolu’daki ilk ve tek sesi olacak olan Marketing Anadolu, Haziran ayında okuyucularıyla buluşmaya hazırlanıyor. İki aylık periyotlarla okuyucusuna ulaşacak olan dergi, Anadolu’nun altı farklı bölgesinden haberler ve Anadolu’ya yönelik pazarlama araştırmalarıyla sektördeki büyük bir boşluğu dolduracak. Dilerseniz şimdi pazarı büyütmek ve pazardaki oyuncuların değerini artırmak hedefiyle yola koyulan derginin doğuş hikayesine bir bakalım… İstanbul, her konuda olduğu gibi pazarlama iletişimi alanında da Türkiye’nin ağırlığını hem oluşturan hem de taşıyan bir yapıya sahip… Bu sektörün nabzını tutan aktörlerden biri olarak, zaman zaman eğitimler ve konferanslarla temas kurduğumuz Anadolu ise sanki bu odağın uzağında kalıyordu. Bunun üzerine Anadolu’nun reklamcıları ile temas kurduk ve altı bölgedeki reklam dernekleri ile İstanbul’da, Marketing Türkiye ofisinde bir araya geldik. Böylelikle Anadolu ile bağımızı kuracak köprüyü inşa etmek için kolları sıvadık. Peki toplantıya katılan Ankara Reklamcılar Derneği Başkanı Fatih Cebeci, Akdeniz Reklamcılar Derneği Başkanı Cihan İşbaşı, Bursa Reklamcılar Derneği Başkanı Cüneyt Şenyavaş, Güney Reklamcılar Derneği Başkanı Mekin Nadirler, İzmir Reklamcılar Derneği Başkanı Murat Türkay, Konya Reklamcılar Derneği Başkanı Hüseyin Altunbaş ve Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu liderliğindeki Marketing Türkiye ekibinin bir araya gelişinde konuşulanlar neler miydi?
Anadolu’daki eksikler neydi, biz neler sunacağız?
Başlıklar altında toplayacak olursak; Anadolu reklamcılarının sıkıntılarından biri başvuru kaynaklarının eksikliği… Pazarlama iletişimine yönelik yayınlara ulaşmada yaşadıkları sıkıntılar hem sektöre yeni girenlere yol göstermede hem de ustaların güncel çalışmaları takibine olumsuz etki ediyor. Bölgelerdeki yetişmiş insan kaynağının Anadolu’dan, sektörün kalbi İstanbul’a yönelmesi, Anadolu reklamcıları için bir başka kaynak sıkıntısı daha oluşturuyor. Bölgesel araştırmaların azlığı ve araştırma alışkanlığının yerleşmemiş olması, bölgelerin kendi tüketicilerini tanımalarına ket vuran sorunlardan biri. Kendi içlerindeki boşluklar kadar reklamveren tarafındaki eksiklerin de çalışmalarını aksattığını, yerel reklamverenin de pazarlama iletişimi konusundaki literatür boşluğunun giderilmesi gerektiğini ifade ediyorlar. Marketing Türkiye ekibi olarak “Bütün bu sorunları çözüme yaklaştırmak, Anadolu’daki reklam dünyasını büyütmekten geçer” dedik ve bunu en iyi bildiğimiz işle, yayıncılıkla yapabileceğimize inandık. Nihayetinde, altı bölge derneği ve Marketing Türkiye ekibinin işbirliğiyle tüm Türkiye’nin ihtiyacı olduğunu düşündüğümüz Marketing Anadolu’yu hayata geçirmeye karar verdik. İki aylık periyotlarda yayınlanacak olan Marketing Anadolu, tüm Marketing Türkiye okuyucularına ulaşacak. Dergide standart olarak her sayıda yer alacak bölümlerden Anadolu Turu’nda Anadolu kökenli markaların yeni ürün haberleri aktarılırken; Kısa Kısa sayfalarında yerel ve ulusal marka ve ajansların yeni işbirliklerinden haberdar olacağız. Kampanyalar bölümünde başarılı yerel reklam kampanyalarını görme şansına erişirken; Anadolu Kreatif ’te bir yerel markanın reklam kampanyasını detaylarıyla inceleme fırsatı bulacağız. Bölge Gündemi başlıklı bölüm de ise Anadolu’daki reklam derneklerinin başkanlarından Anadolu reklamcılığının gündemini takip edeceğiz. Ayrıca dergide Ajans Press ve Nielsen’in her iki ayda bir Marketing Anadolu için özel olarak hazırlayacağı araştırmaları da aktarıyor olacağız. Tüm bunların dışında Anadolu reklamcılığının gündemindeki tüm konuları Güncel ve Gündem disiplin başlıkları altında takip etme fırsatı bulacağız.