“Pazarlamanın evrimi ve CMO’ların yeni rolleri” Marketing Türkiye Şubat sayısında!
Araştırmalar kısa bir süre önceye kadar CMO’ların 8 yıl olan ortalama görev sürelerinin hızla kısaldığını ve bugün artık bu sürenin “aylarla” ifade edildiğini gösteriyor. Öyle ki C düzey yöneticiler arasında artık en kısa görev süresi CMO’lara ait. Tabiri caizse ince bir buz üstünde görev yapıyorlar… Zeminin kırılganlığını artıransa bitmek bilmeyen dönüşüm ve değişim ihtiyacı… Şirketler artık pazarlamanın tepe yöneticilerinden hem dönüşüme hem de büyümeye liderlik etmesini bekliyor. Peki, bu süreçte pazarlamacıların sahip olması gereken yetiler, odaklanması gereken alanlar hangileri? Deloitte Türkiye Teknoloji ve Transformasyon İş Birimi Lideri Hakan Göl liderliğinde Deloitte Digital Kıdemli Danışmanı Rana Tezel ve İş Analisti Helin Daş’ın Marketing Türkiye Şubat sayısı için hazırladığı kapsamlı çalışma bu soruya derinlikli yanıtlar veriyor.
Tüketicinin 2025 bütçe planından “Türkiye’nin Alkol Tüketim Alışkanlıkları”na; Ahmet Pura, Metin Yılmaz, Cansu Canan Özgen ve Esat Kocadağ ile gerçekleştirilen çarpıcı söyleşilerden sürdürülebilir modaya dek dopdolu içeriğiyle Marketing Türkiye Şubat sayısı yayında!
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R mağazalarından ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Türk Telekom e-Dergi uygulaması aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Pazarlamanın evrimi ve CMO’ların yeni rolü
Pazarlama liderlerinin işi artık sadece marka ve reklam yönetmekten ibaret değil. Chief Marketing Officer (CMO) rolü, iş dünyasının dönüşen dinamikleriyle birlikte stratejik önceliklerin merkezine yerleşti. Geleneksel olarak marka yönetimi, reklamcılık ve geniş pazar araştırmalarıyla sınırlı olan bu pozisyon, günümüzde büyüme stratejileri, dijital dönüşüm ve müşteri deneyimi inovasyonuyla şekilleniyor.
Peki, CMO’ların yeni sorumlulukları neler? Bu yeni rolleri hakkıyla üstlenmek isteyen pazarlamacıların hangi yetkinliklere sahip olması gerekiyor? Pazarlamacılar yeni döneme hazırlanmak için hangi kaslarını güçlendirmeli? Deloitte Türkiye Teknoloji ve Transformasyon İş Birimi Lideri Hakan Göl öncülüğünde Deloitte Digital Kıdemli Danışmanı Rana Tezel ve İş Analisti Helin Daş tarafından Marketing Türkiye için hazırlanan rapor bu sorulara kapsamlı yanıtlar veriyor.
Ali Saydam yazdı: Ya içindesindir…
Türkiye’de ilk defa bu kadar çok şöhretin buluştuğu bir “magazin olayı” ve ona bağlı kriz iddiaları her türden medyanın gündemine gelip oturdu. ID İletişim ve onun sahibi Ayşe Barım Hanım’ın başına gelenlerden söz ediyoruz…
Ahmet Pura’yı anlamak!
Günseli Özen: Klavyenin başına oturduğumda kararsızım. Kitabındaki Ahmet Pura’yı mı anlatacağım yoksa kelimelere dökmediği, anladığım yanını mı? Söyleşimizde, 50 yıllık kariyer yolculuğunu anlattığı “Hayat Güneşli Bir Sağanak” kitabının yazılışında verdiği zor karardan bugüne kadar süren uzun bir yolculuğa çıkacağız. Kitaba daha çok sadık kalsam da uzun yıllara dayanan yoldaşlığımız duygusal dokunuşlar yapmama engel olamıyor.
Yılın itibarlıları ödüllerine kavuşuyor
Pazarlama sektörünün en önemli standartlarından biri olarak kabul edilen “The ONE Awards Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” bu yıl 11. kez “Yılın İtibarlıları”nı ödüllendiriyor… 3 Şubat’ta Divan Kuruçeşme’de düzenlenecek törende 70’in üstünde kategoride öne çıkan markalar “Yılın İtibarlısı” olarak ödüllerine kavuşacak. Marketing Türkiye ve AKADEMETRE iş birliğiyle gerçekleştirilen ve yıl içinde itibarını en çok artıran markaların halk oyuyla belirlendiği yarışmada bu başarıya katkı sağlayan ajanslar da ödüllendirilecek. 11 yıl içinde The ONE Awards’da beşinci defa “Yılın İtibarlısı” ödülünü almayı başaran Lenovo Türkiye, Amerikan Hastanesi ve İGA İstanbul Havalimanı ise bu yıl “The ONE Awards Büyük Ödülü”nün sahibi olacak.
Love bombing’den ghosting’e: Markanız nasıl bir aşık?
Bugünün dünyasında pek çok şey gibi sevme ve ilişki kurma biçimlerimiz de değişti. Yeni ilişki türleri günlük hayatın içine hızla adapte olurken love bombing’den ghosting’e uzanan flört yolculukları yeni tabirleri de doğurdu. Marketing Türkiye adına Twentify’ın gerçekleştirdiği “Markaların Duygusal Dünyasına Yolculuk” araştırması, merkezine sevgilileri alarak bu duyguların marka evrenine olan izdüşümünü gözler önüne sererken tüketicinin kalbine giden yolları açan markalara da ışık tutuyor.
Kimseye pabuç bırakmayız
2024’ün son ayında yayın hayatına başlayan Nefes gazetesi, basın dünyasında yeni bir sayfa açma iddiasıyla okuyucuların karşısına çıktı. Bu heyecan verici yolculuğun baş aktörlerinden olan Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz ile gazetenin misyonu, vizyonu ve geleceğe dair hedefleri hakkında konuştuk. “Nefes” ismiyle hem yeni bir başlangıç yapma umudunu hem de basında eksikliği hissedilen tarafsız ve cesur sesi temsil etmeyi amaçladıklarını dile getiren Yılmaz, “Arkamızda kimse yok. Hem yandaş hem muhalif medya bizi rakip gördüğü için algı operasyonlarıyla yıpratmaya çalışıyorlar. Ama kimseye pabuç bırakmayız” diyor…
C Level Club yıla hızlı başladı
Marketing Türkiye tarafından 2012 yılında üst düzey yöneticilere yönelik bir networking ve bilgi paylaşım platformu olarak hayata geçirilen C Level Club, 2025 yılına güçlü bir başlangıç yaptı. Geçtiğimiz yıl iş dünyasının liderlerini 24 kez bir araya getirerek sektörün önemli gündemlerini ele alan platform, yeni yılın ilk ayında düzenlediği üç etkinlikle seneye hızlı başladı. C Level Club, gerçekleştirdiği her buluşmada iş dünyasının gündeminde yer alan pek çok konuyu derinlemesine ele alırken, katılımcılarına yeni deneyimler de yaşattı.
Brandverse Awards büyük heyecan başlıyor
Eski ve yeni nesil tüm pazarlama, iletişim ve reklam çalışmalarının adil bir süreç ve şeffaf kriterlerle değerlendirildiği Brandverse Awards’da başvurular başladı.
Marketing Türkiye & BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, tüm değerlendirme süreçlerine Deloitte Türkiye’nin uzmanlığıyla katkı sağladığı Brandverse Awards’da başvurular 18 Mart tarihine kadar devam edecek. Erken başvuru fırsatlarından yararlanmak için geç kalmayın…
Türkiye’nin alkol tüketim alışkanlıkları…
Şarap kadehleri ne anlatır? Viski şişeleri hangi sırları saklar? Her yudumda bir hikaye olduğu aşikâr da alkol tüketimi bir eğlence mi, kaçış mı, yoksa bir ritüel mi? Kuşkusuz alkol, pek çokları için hayatın vazgeçilmez bir parçası. Peki, bu ilişkinin ardında yatan gerçekler neler? Marketing Türkiye ve PRAGMA iş birliğiyle hazırlanan araştırma, alkolün ötesine geçip, duygularımıza, alışkanlıklarımıza ve toplumun alkolle olan ilişkisine ayna tutuyor. Hazırsanız, bu içki sohbetine davetlisiniz! Ama öncesinde uyarımızı yapalım; rakamlar ne derse desin unutmayın “Alkol dostunuz değildir!”
Yoksa sokağınızda hâlâ Espressolab yok mu?
Küresel devlerin hüküm sürdüğü kahve sektöründe onlara kafa tutarak Türkiye’nin en hızlı büyüyen markalarından biri olan Espressolab, adeta bir fenomene dönüştü. Kısa sürede 315 mağazaya ulaşan marka bu yıl 85 mağaza daha açmayı planlıyor… Ancak markanın hızlı büyüme süreci, beraberinde pek çok soruyu da getiriyor: Bu büyümenin ardında yatan sır ne? Gerisinde nasıl bir planlama var? Yoksa Starbucks boykotunun bir sonucu mu? İşte bu soruların yanıtlarını öğrenmek için markanın kurucusu Esat Kocadağ ile bir araya geldik…
Tüketicinin 2025 bütçe planı!
Hızla yükselen yaşam maliyetleri karşısında tüm toplumun bir biçimiyle ekonomiste dönüştüğü 2024 geride kaldı ve yeni yıl da yeni maaşlarla geldi. Peki değişen fiyatlar, belirsizlik yaratan ekonomik koşullar ve artmaya devam eden yaşam maliyetleri, tüketicilerin karar alma mekanizmalarını nasıl şekillendiriyor? En çok hangi gider kalemlerinde tasarruf yapılıyor, hane ekonomisinde aslan payını hangi harcamalar alıyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtları Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Tüketicilerin Bütçe Planları” araştırmasında…
Türkiye’nin küçük ev aletleri haritası!
Marketing Türkiye ve Philips Ev Aletleri’nin çatı şirketi Versuni Türkiye iş birliğiyle Aksoy Araştırma tarafından gerçekleştirilen “Küçük Ev Aletleri Araştırması”, Türk tüketicisinin küçük ev aletlerine dair tercihlerini, yenileme alışkanlıklarını ve inovasyon beklentilerini kapsamlı verilerle analiz etti. Her ay Marketing Türkiye’de yer alacak farklı bir bölümle pazara ışık tutacak olan araştırmanın ilk raporu sektördeki genel eğilimlere odaklanıyor…
Cansu Canan Özgen: Habercilik artık büyüklerin tekelinde değil!
Gazetecilikteki başarılarıyla adından söz ettiren Cansu Canan Özgen hem geleneksel medyada hem de dijital platformlarda etkileyici bir kariyere sahip. Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için hazırladığı YouTube Rating Report’a göre, YouTube’da en çok aboneye sahip gazeteciler arasında yer alan Özgen, bu başarısını izleyicileriyle kurduğu güçlü bağa ve gazeteciliğin temel etik değerlerine bağlıyor. Kadın gazetecilerin medya dünyasında karşılaştıkları zorluklardan, YouTube’un habercilik anlayışına getirdiği yeniliklere kadar birçok konuyu konuşmak üzere bir araya geldiğimiz Özgen “Dönüşüm, haberciliğin sadece büyük kuruluşların tekelinde olmadığı; bireylerin de kendi platformlarını yaratıp güçlü içerikler sunabildiği bir dönemi başlattı” diyor.
Antep fıstığı salgını yayılıyor
Dubai Çikolatası’yla şahlanan Antep fıstığı, kelimenin tam anlamıyla altın çağını yaşıyor… Popüler kahve dükkanlarının menülerinde de, atıştırmalık markalarının ürün portföyünde de artık baş köşeyi fıstıklı ürünler süslüyor, lezzet kattığı ürünler yok satıyor… Üstelik bu popülarite sadece Türkiye ile de sınırlı değil. Araştırmalar Antep fıstığının globalde de önlenemeyen yükselişine işaret ediyor. Peki, ne oldu da yılların Antep fıstığı bir anda popüler hale geldi? Global markalar, Antep fıstığını ürün portföylerine entegre ederken hangi stratejileri benimsiyor? Fıstık bazlı ürünlerin popülerleşmesi, gıda ve içecek sektöründe hangi yeniliklere kapı aralıyor?
Birlikteliğin 100’ü: Sabancı Holding
2025 yılı, Sabancı Holding için yalnızca bir dönüm noktası değil, aynı zamanda bir kutlama ve vizyonun yeniden tanımlanma yılı… 100 yıllık köklü geçmişiyle Sabancı, Türkiye’nin kalkınma hikayesinin de ayrılmaz bir parçası olurken, “Birlikteliğin 100’ü” çatısı altında toplumsal güven, inovasyon ve sürdürülebilirlik ilkelerine dayalı bir gelecek için de çalışmalarına devam ediyor. “Dünya’nın Sabancı’sı” vizyonuyla 2025’e adım atan Sabancı Holding’in bu önemli dönüm noktasını konuşmak için bir araya geldiğimiz Sabancı Holding Kurumsal Marka Yönetimi ve İletişim Bölüm Başkanı Filiz Karagül Tüzün, “Sürekli büyüyen küresel ayak izimizle, ‘Dünya’nın Sabancı’sıyız’ diyebiliyoruz. Ancak biz her şeyden önce Türkiye’nin Sabancı’sıyız ve bununla da gurur duyuyoruz” diyor.
Sürdürülebilirlik artık moda
Moda dünyası, estetik ve statünün sembolü olmaktan öte, artık çevresel ve etik sorumlulukların merkezinde yer alan bir endüstri olarak değerlendiriliyor. Her yıl milyonlarca ton tekstil atığı doğayı tehdit ederken modanın geleceği için daha sürdürülebilir bir yol aranıyor. BOF ve McKinsey’in her yıl yayımladığı State of Fashion raporuna göre, sektörün en önemli gündem maddelerinden biri sürdürülebilirlik ve çevre dostu üretim modellerine geçiş olmalı. Bu değişikliklere uyum sağlamak için de marka ve üreticilerin yeni iş modelleri yaratması gerekiyor. Peki bu değişim nasıl yaşanacak? Moda sektörü sürdürülebilir geleceğin neresinde?
Pazarlık yok, hedef yüzde 50!
Perakende ve tüketim ürünleri sektörlerinde kadın liderlerin sayısını artırmayı ve gelişimlerini desteklemeyi amaçlayan LEAD Network Türkiye, 2015 yılından bu yana önemli çalışmalara imza atıyor. 103 kurumsal partneri ve bin 300’den fazla üyesiyle çeşitlilik ve kapsayıcılık alanında fark yaratan dernek, düzenlediği etkinlikler ve mentorluk programlarıyla kadınların iş dünyasında daha etkin rol üstlenmelerine destek oluyor. 2024-2026 dönemi için her düzeyde yüzde 50-50 temsiliyeti hedefleyen LEAD Network Türkiye, bu vizyon doğrultusunda kararlılıkla ilerlemeye devam ediyor. Derneğin bu alandaki kararlı yürüyüşünü ve yol haritasını LEAD Network Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Neslihan Nigiz Ulak ile konuştuk…